Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rónin je samuraj, který ztratil svého pána a tím i svou čest, a jeho postavení na společenském žebříčku středověkého Japonska tomu odpovídá. Ještě mnohem níž však stojí lidé smíšené rasy, mezi něž patří i nalezenec Kai (Keanu Reeves), zčásti Brit, zčásti Japonec. Díky svým mimořádným schopnostem je vzat na milost skupinou bývalých samurajů, jejichž pán se stal obětí spiknutí, které připravili zákeřný Lord Kira a čarodějka Mizuki. Róninové chtějí Lorda Kiru porazit za každou cenu, jenže trumfy rozhodně nejsou na jejich straně. Dokud nezískají Kaie. I tak ale bude cesta za spravedlivou odplatou trnitá a jen málokdo z nich po ní dojde až do konce, který navíc může mít v souladu s japonskými tradicemi velmi trpkou příchuť. (CinemArt)

(více)

Videa (14)

Trailer 7

Recenze (875)

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Tak se nakonec i slavný japonský příběh pomsty čtyřiceti sedmi róninů dočkal "velkolepé" americké předělávky... No, nevím proč ho ale Američani museli takhle za každou cenu překopat, nacpat mezi 47 róninů bělocha Keanu Reevese a dodat spoustu magie společně s čarodějkou (Kikuči Rinko), jen aby příběh měl v sobě co nejvíc kouzelných efektů.... nemluvě o spoustě dalších nadpřirozených či podivných postavách. Naprosto zbytečné! Výsledek možná efektní a na pohled pěkný, ale jinak naprosto nezajímavý a dalo by se říct "bez duše". Potěšili jen někteří japonští herci, včetně Akanišiho Džina (Akanishi Jin) ve vedlejší roli. Jinak se nedá nic moc vyzdvihnout. Hlavní sdělení původního příběhu, kde jde o čest, statečnost a hodnoty týkající se samurajského kodexu, jako by se tady téměř ztratilo a ve výsledku šlo pouze o barvitý napínavý příběh. A to vážně nestačí. Myslím, že Američanům se bušidó podařilo mnohem pěkněji vystihnout v Posledním samuraji. Pokud by tohle Amíci natočili jako obyčejné fantasy z prostředí Japonska bez nějakého odkazování k japonskému příběhu z 18. století, možná by udělali líp. Protože v porovnání s příběhem, kterým se to inspiruje, to vyznívá docela hloupě. ~(3,0)~ ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Kdo je sakra Carl Rinsch? Zřejmě někdo, koho už zas dlouho u podobně drahého projektu neuvidíme, protože bude nejspíše v obrovské ztrátě. Přitom to ale až tak špatné nebylo. Úvod je zasazen do perfektně prozářeného malebného japonského údolí, což se mi neskutečně líbilo. Pak už se však film zahalí pouze do tmy, což má ovšem také své kouzlo. 47 Ronin však stál neskutečných 175 milionů $, ale že by to bylo nějak vidět na digitálních tricích, to fakt ne. Např úvodní scéna, kdy za sebou nestvůra táhne koně, vypadá jak z nějakého céčka. Dále už je to sice lepší, ale o nějaké úchvatné audiovizuální podívané nemůže být řeč. Naštěstí jsou ty peníze přece jen v něčem vidět - v kostýmech. Původní japonské kyrysy (hlavně ty červené a císařské) i samurajské meče jsou výborně navržené a je jich opravdu velké množství pohromadě, za to rozhodně palec nahoru. Film je vlastně taková napůl skutečná pohádka, ve které Keanu Reeves předvádí, že se choreografii naučil dobře, ovšem nic víc od toho čekat nemůžete. Když se s tímto faktem smíříte a přežijete občasnou nudu, souboje s meči si rozhodně užijete...70%...[2.1.2014_Kino Šumava_Klatovy] ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Japonská kultura po americku - japonci mluví anglicky, vysvětlují pojmy jako "ronin" a "seppuku", důležité symboly se doslovně opakují a celková absence nápadů se zbytečně nahrazuje nadpřirozenými prvky. Megalomanský rozpočet není příliš znát, akčních scén není mnoho a přitom děj je k uzoufání přímočarý... Přesto musím podotknout, že film vyloženě nenudí a v žádném slova smyslu se na něj nedívá špatně... Oddechovka. 5/10 ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Stojí predo mnou ťažká úloha vyargumentovať si svoju skrz naskrz kladnú pozíciu a postoj k Rinschovmu uchopeniu japonskej legendy, ovenčenému prípustnými hollywoodskymi postupmi a zároveň obsahujúcemu prvky, ktoré by mohli navodiť dojem negatívnej kolízie vízie tvorcov a pozorovateľnej reality na plátne. Pre začiatok je nutné vyjadriť moje prekvapenie nad tým, ako sa Rinsch drží prvkov nastolených v traileroch, ale zároveň maže moje značné obavy vychádzajúce práve z trailerov, keď sa sa prekvapivo lyrický príbeh nezameriava len na prvoplánovú zúrivo efektnú animálnosť pri počte trikových sekvencií a hyper-akčného tempa na políčko filmu, ale naopak dodržuje posvätnú úctu a veľmi obozretne narába so začlenením tradície a fantasy (to už dnes píšem po druhý raz) prv(o)kov, pričom dbá na súdržnosť celku. Lamentácia nad pomalosťou rozprávania tkvie v neznalosti japonskej filmovej poetiky pomalého záberu, citlivého rozvíjania príbehu a dialógu (i keď tu konvenčne s dôrazom na súboje a devalvujúc vplyv mentality na vzťahy postáv a štruktúru deja pre potreby dramatickejšieho spádu a obsiahnutia väčšej témy, postranných - i keď banálnych - motívov a zvratov na menšom priestore). Dejovosť sa tu stretáva v priamom súboji s postupným gradovaním z nedramatickej polohy na úroveň fantazijného veľkofilmu, čo je nevšedným a vítaným korením v žánri. Máme tu možnosť tak sledovať ako komorné dvorné a salónne scény, ako aj vizuálne bohaté (sakra, to to musia prísť Američania, aby sa natočil moderný japonský veľkofilm s poriadnou výpravou a bez brutálne gýčovej animácie, ktorá ani na chvíľu nezlezie z plátna?) panorámy a bojové scény, ktoré rozhodne majú čo ponúknuť a nechávajú ešte viac vyniknúť kríženie klasického štýlu so západnými postupmi - už pri scéne honu na démona v úvode filmu som mal chvíľu pocit, že sledujem vysnenú hranú verziu Mononoke hime, pasáž z holandského prístavu naproti tomu mierne pripomína Pirátov z Karibiku. Milostné pletky a hĺbka postáv žiaľ zodpovedá väčšinovo Hollywoodu, na druhú stranu exotická elegancia jej dodáva zvláštnu príchuť a šmrnc. Pre film je zásadné, akou optikou nazerá na japonskú mytológiu a ja musím povedať, že som veľmi spokojný - Rinsch využil možnosti, ktoré mu ponúklo zasadenie do éry Tokugawovho šogunátu (resp. edo, opäť dnes spomínam už po druhý raz) a čerpá z dobových strašidelných legiend a príbehov, ktoré sa šírili medzi ľudom, pričom je badateľná aj influencia kurosawovsko-shakespearovských motívov (prítomných predovšetkým, ale nielen v postave čarodejnice Mizuki a lorda Kiru ňou ovládaného a manipulovaného). U Kurosawu by som sa zastavil - nákladná výprava spolu s uhrančivými panorámami mi nevdojak opakovane pripomenula Ran, nečitateľný hrdina s otáznikom Kai je zasa akoby prevtelením nejednoznačných postáv Toširá Mifuneho v Akirových samurajských filmoch, kde sa neraz núka paralela s démonom a nie je jasný jeho pôvod, motivácia ani cieľ (ktorý tu s ohľadom na euramerického diváka prítomný je a zároveň s ním aj istý atraktívny origin, po ktorého odhalení po celý čas baží). Toto žonglovanie s žánrovými klišé a ich dosadzovanie k síce nie príliš prepracovaným, no i tak zaujímavým postavám a úspešná snaha o zloženie pocty na viacerých frontách súčasne z neho robí niečo viac, než len priemerný blockbuster. Dokonca aj kvalita animácie a pomer vzhľadom k hraným pasážam sa približuje ideálu, aký si pre moderný kinotrhák predstavujem. Obsadenie Keanu Reevesa je opäť hollywoodskym ťahom, ale tentokrát príjemným. Celkovo som teda s týmto miešancom v relácii, ktorú dokonale vyjadruje výraz: spokojnosť. Obavy z trailerov zostali nenaplnené a ja môžem nerušene snívať a brázdiť Rinschov fikčný svet aj naďalej. 80% () (méně) (více)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Nikdy se mi nestalo, že bych v kině usnul něco přes 5 minut, abych navíc v zápětí zjistil, že se za tu dobu na plátně absolutně nic nestalo. Totálně odfláklá práce po všech stránkách, která i přes svůj nesmyslně nabubřelý rozpočet vypadá jak pilot k seriálu na HBO a v němž je navíc postava Keanu Reevese vlastně naprosto zbytečná. Akce diváka většinou spíše uspává, přestříhávání je na filmu až bolestivě vidět a kromě závěrečné akce a jako vždy charismatického Hirojuki Sanady nemá film vůbec co nabídnout. Aspoň, že tento japonský řízek dostává minimálně stejně prostoru jako Reeves. Jeden z nejzbytečnějších filmů roku. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (17)

  • Veľkého čierneho samuraja stvárnil anglický herec a bývalý profesionálny basketbalista Neil Fingleton. V čase vzniku filmu najvyšší Angličan a takisto aj Európan meria 241 cm a váži takmer 170 kg. (MikaelSVK)
  • Podľa kostýmovej dizajnérky Penny Rose mal každý vlastný kostým v súlade so svojim okolím. Aj keď herci nosili kimono, tradičný odev bol podľa potreby opatrený určitými zmenami a zvýraznený plnými farbami. (misterz)
  • Ve filmu si střihne roli i Rick Genest (Foreman) přezdívaný také Zombie Boy, který je znám hlavně díky rozsáhlému tetování těla. Celkem ho toto zkrášlení stálo 4 075 liber. (devNull)

Související novinky

47 róninů se dočká cyberpunkového pokračování

47 róninů se dočká cyberpunkového pokračování

13.08.2020

Přáli jste si vidět pokračování jednoho z největších propadáků roku 2013? Pak máte štěstí, akční fantasy 47 róninů se totiž dočká sequelu, a ne jen tak nějakého. Dvojka se bude odehrávat 300 let v… (více)

Keanu Reeves jako drsný ruský kmotr?

Keanu Reeves jako drsný ruský kmotr?

17.09.2013

Nějak se mu ten comeback nedaří. Jeho režijní debut Man of Tai Chi moc slávy ani peněz nepobral a obludně předražená samurajská fantasy 47 Ronin (rozpočet údajně přesáhl 200 milionů dolarů) vypadá na… (více)

Keanu Reeves jako zlý kungfista

Keanu Reeves jako zlý kungfista

17.12.2011

O projektu Man Of Tai Chi jste už u nás četli. Keanu Reeves si pro svůj režijní debut vybral klasické téma: příběh o mladíkovi, kterého jeho bojové schopnosti přivedou do světa „úžasných možností a… (více)

Reklama

Reklama