poster

Amélie z Montmartru

  • Francie

    Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

  • Německo

    Die fabelhafte Welt der Amélie

  • Německo

    Fabelhafte Welt der Amelie, Die

  • anglický

    Amelie from Montmartre

  • Slovensko

    Amélia z Montmartru

  • Velká Británie

    Amelie

Komedie / Drama / Romantický

Francie / Německo, 2001, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    *****

    Nenazývala bych náhled na svět, tak jak je prezentován v „Amélii“, idealizovaným: poetický snímek se stejně jako jeho pesimistické, naturalistické protějšky zaměřuje jen na jeden aspekt a nepředkládá realitu jako celek se všemi jejími odstíny. postavy tu těží radost a sílu do života z právě probíhající chvíle, nacházejí krásu v drobnostech a film je tak jedním velkým subjektivním pohledem na svět, přičemž bytost naivní, snílkovské Amélie s hyperrozvinutou fantazií tomu všemu udává takt. Amélie by nemohla v „běžném světě“ existovat, proto si vysnívá svět vlastní – svět v kterém neexistuje ani dobro, ani zlo, jen štěstí a hledání cestiček, jak ho dosáhnout. Hlavní hrdinka sní o životě, ale bojí se a neumí ho skutečně žít; celý film dívka stráví tím, že se snaží najít a získat lásku, ale jakmile ji má na dosah ruky, ovládne ji strach a ona se bojí vystoupit ze své ochranné sítě, kterou si v podobě svých snů a představ utkala. Touží po lidech, ale neumí s nimi být, chce je činit šťastnými, aby odhlédla od svého neutěšeně osamělého života, který se bojí změnit. Amélie je vytržena z naší zažité reality a její „vyšinuté“ vnímání nám pomáhá přiblížit úchvatná vizuální stránka s teplými žlutými a červenými tóny obrazu, kamerou vyhledávající obličeje herců a všední drobnosti, kterým je tak dodáván nádech neobvyklosti, a v neposlední řadě křehká, střídavě dětsky dovádivá a střídavě nadpozemsky smutná hudba, která je společně s obrazem od snímku bez diskuzí neodpáratelná. Jeunet nám svou „Amélií“ ukazuje, že ideální svět se může skrývat v každém z nás a že o osobě toho hodně vypoví i několik bezvýznamných detailů: kiddo nemá ráda doktorské dřívko v puse, vlasy na okraji vany, zatuchlý pach dlouho nečtených knih, naopak ji těší záře vánočních světýlek ve ztemnělém pokoji, letní déšť za krkem a chlad okenní tabulky na nose. Teď je řada na vás.(2.1.2007)

  • Malarkey
    ****

    Divný film pro divné publikum, dalo by se říci. Jenže takovýto film se opravdu jen tak často nepoštěstí vidět. Zvláštní rozhodně je, stejně jako jeho hlavní postava: Amélie. Jenže jestli je něco zvláštní, tak pro toto je zvláštnost slabé slovo. Film, jako je tento, dle mého ani neexistuje a nikdy existovat nebude. Je to taková nezávazná existence sama pro sebe, která započne a skončí kvalitou hodně na hraně toho nejvyššího, co dokáže francouzská kinematografie nabídnout. Výborní herci už jen dovršují rychlou dekádu života holky, která je tak trochu praštěná, ale rozhodně ne hloupá. Jen tak trochu vychcaná, stejnak jako je tento film. Vytváří a ukončuje jednu malou epizodku ze světa neskutečna v centru samotné Paříže.(25.12.2007)

  • monolog
    ***

    Původní odpadový hodnocení Asi jsem cvok, ale zjistit, kolik lidí má právě v Paříži orgasmus ani další jiný voloviny nechci. A vidět film o ničem taky nepotřebuju víc jak maximálně jednou, na to jsem si užil dosytosti různých pitomých telenovel. Jedině mě utvrdil v tom, že Francouzi ani Němci už neumí, stejně jako my, natočit dobrej a zároveň zábavnej příběh, aniž by tam zatáhli nějaký sračkovitý psychologický blbosti hlavních charakterů (kde jsou ty časy Chalupářů?). Mimochodem by mě zajímalo, kterej kritik=kretén tuhle ženskou může přirovnat k Audrey Hepburn. Dodatek Řekněme, že jsem to přehodnotil, když jsem se na to o skoro tři roky později podíval znovu. Výtečnej film pro citově vyprahlý existence, kterými je bohužel většina lidstva, včetně mé maličkosti. Bohužel až příliš deprimující a strašně barevně přefiltrovaný. A stále si myslím, že srovnávat AT s AH je hloupost. Konec je navíc až příliš dobrej a romanticky klasickej. Princezna dostane svýho krásnýho prince, ze kterýho se nevyklube vlk v beránčím rouše, ale opravdový Prince Charming. Kolikrát jsme to už viděli? Ale jiná otázka je, kolikrát to už skutečně někdo aspoň v našem okolí zažil? No a vypravěč občas mele neskutečný hovadiny. A stále se mi od Jeuneta líbil víc Vetřelec IV. K charakterům postav, větší snůšku cvoků aby člověk hledal pinzetou.(3.10.2006)

  • Enšpígl
    *****

    Další z řad filmů pro který není počet hvězdiček dostatečný. Je to takový filmový lék na deprese a "blbou náladu" Tenhle film je ibuprofen mezi filmy. Kamera Vám vyléči oči , scénář a režie Vám vyléčí duši a myšlení . Humorné scény Vám vyladí úsměv a hudba Yanna Tiersena Vám opraví sluch . A kukadla Audrey Tautou ---ty jsou navíc .(25.6.2006)

  • Jossie
    *****

    Po vší té chvále , kterou jsem na Amélii slyšela , jsem nečekala nic převratného , ale tenhle film mě dostal. Je vidět , že Francouzi pořád ještě umějí točit filmy. Audrey Tatou je prostě úchvatná a z celého příběhu dýchá úžasná pohoda. Opravdu krásné. Nemám co dodat , nenašla jsem jediné slabé místo.(18.4.2005)

  • - Film získal ocenění Český lev v r. 2001 (Nejlepší zahraniční film). (M.B)

  • - Cestující trpaslík byl inspirován sérií podobných vtípků, které se odehrály v devadesátých letech v Anglii a ve Francii. V roce 1997 usvědčil francouzský soud hlavního představitele ''Fronty za osvobození zahradních trpaslíků'' z krádeže více než 150 zahradních trpaslíků. Podobný nápad byl později použit v reklamní kampani jedné internetové cestovní kanceláře. (Martinibaby)

  • - Ve filmu se objeví Volkswagen ''New Beetle'', i když v době, kdy se má film odehrávat (srpen 1997 - podle novin oznamujících smrt Princezny Diany), se ještě nevyráběl. Jean-Pierre Jeunet řekl, že ho tam nechal, protože se skvěle hodí k atmosféře filmu. (Martinibaby)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace