Režie:
Jonathan GlazerKamera:
Daniel LandinHrají:
Scarlett Johansson, Jeremy McWilliams, Lynsey Taylor Mackay, Adam Pearson, Antonia Campbell-Hughes, Dougie McConnell, Kevin McAlinden, Joe Szula (více)Obsahy(2)
Scarlett Johansson je vyslána na Zemi mimozemskou korporací, aby zde splnila zvláštní misi. Vezme na sebe podobu dokonalé a neodolatelné ženy a využívá své přednosti k lovu neopatrných stopařů, které pak unáší na svoji planetu, kde je lidské maso považováno za naprostou lahůdku. Čím déle na Zemi pobývá, tím víc ji to k lidem přitahuje. To je však v rozporu s její rasou. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (452)
Under the Skin je snad totálně nejzvláštnější film, který jsem kdy viděla ... Možná taky jedna z největších hovadin, co jsem kdy viděla ... Ale přesto si mě něčím získal ... Nevím čím, nevím proč, ale když řeknu, že se mě to fakt líbilo, rozhodně nebudu lhát. Shlédnutí tohoto filme jsem lehce oddalovala. Chtěla jsem ho vidět, jenže už z ukázek se mě odrazovala forma natočení filmu a taky fakt, že nejsem zrovna fanoušek Scarlett ... Když jsem se do něj konečně pustila, prvních deset minut jsem viděla jenom z rychloposuvu ... Když se děj "rozjel" (nevím, jestli se vlastně vůbec někdy rozjel, ale řekněme, že jsem se do filmu "zadívala"), cítila jsem že, i přes to, že jsem se neuvěřitelně nudila, na tom filmu prostě něco je. Byla jsem až skoro šokovaná, jak zvláštní mystický pocit ve mě film dokázal vyvolat. Ten chlapeček na té pláži mě naprosto rozsekal a až do konce filmu jsem jej nebyla schopná vyhnat z hlavy ... Kdyby měl film třeba kolem hodiny, věřím, že bych byla schopná napařit mu všech pět hvězdiček. Bohužel ale právě proto, že jsem minimálně 40 minut musela sledovat rychloposuvem (jinak bych se asi fakt unudila), se vytratil ten "nadšený" pocit z filmu. Opravdu nevím, co mě na něm tak nadchlo, možná, že právě ona mystičnost, ze které mi až naskakovala husí kůže (a mimochodem, ta hudba byla prostě geniální!!), ale rozhodně tento film nevidím naposled. Protože to zpracování je naprosto totálně geniální!! ()
Dlouho chladný, odtažitý a ne moc záživný film. Až v poslední třetině naznačí motivy, které mu dají smysl. Přesto zdaleka nejméně divácký, jenom lehce emotivní, audiovizuálně nejminimalističtější Glazerův opus. Možná schválně - když je dominantou geniálního tvůrce vedle originálních vypravěčských struktur taky silný audiovizuál, po gangsterce a romanci překvapí minimalistickým pojetím žánru, který obvykle stojí na obrazové opulentnosti. ()
Nikdy nedůvěřujte krásné ženě, obzvlášť zajímá-li se o vás, říkával už Magneto. Výjimečná, radikální, ale úžasně hypnotická podívaná. ()
Tři hvězdičky jsou pro takto umělecky vyzrálý film asi trochu křivda, ale kdybych dal víc, tak kecám sám sobě. Atmosféru to má hypnotickou a opojnou, soundtrack je úžasný, plakáty z jednotlivých filmových políček bych si klidně vylepil na zeď ... ale to nekonečné ježdění dodávkou a čumění do blba prostě po určitém čase omrzí. ()
Tak tohle bych nepochopil ani kdybych měl dvě univerzity, navíc když se tam objevil Kryštof Hádek a řek, že je z Český Republiky a zase zmizel, chtěl jsem volat na psychatrii, že jsem z těch filmů definitivní mišuge. Radši bych lízal Al Pacinovi prdel než znova vidět tenhle film. ()
Scarlett Johansson tady vypadá, dle mýho soudu, hodně dobře. To je ale jediný pozitivum tohodle filmu. Objektivně si nicméně myslím, že film na jednu nebo dvě hvězdičku není. Je to totiž totální artovka a tak by se na ní mělo nahlížet. V průběhu filmu jsem to ale nebyl schopnej dokázat, protože to zajímavý sci-fi téma bylo nacpaný do průběhu typu - Scarlett jede autem. Zastaví. Nabere kolemjdoucího na svoje křivky. Kolemjdoucí ji chce ojet. Ona ho přitáhne k sobě domů a kolemjdoucí se utopí a zakonzervuje v nějaký tekutině, ve který je Scarlett pošle do vesmíru. Tečka. Takhle se to děje poprvý, podruhý, potřetí a mezitím Scarlett jede autem a nemluví. Jen jede a kamera zaměřuje čistě na ní nebo na silnice kolem. Nicméně Hádek s upozorněním na Českou Republiku překvapil, dítě na pláži dodalo patřičnou depresi, sloní muž šokoval a závěr tuhle brutální šílenost absolutně oddělal. Trochu mi tenhle film připomínal Valhalla Rising. Jen s tím rozdílem, že tenhle mě dokázal víckrát šokovat, ale i nasrat. Jo a ta muzika? Z tý mi je blbě ještě teď. ()
║Rozpočet $13,3milióna║Tržby USA $2,614,251║Tržby Celosvetovo $7,220,721▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $736,030║ Tržby za predaj DVD v USA $1,059,923║ umelecká avangarda v psycho depke odnikiaľ nikam, dejovo do stratena /40%/ ()
Tak moc artové, až je to směšné. Hlavní hrdinka hodinu jezdí autem a opakovaně lapá nadržený hejly, kterým není divné, že je zavede do jakési barabizny, kde je nekonečně prostoru a jen ztopoření poslušně dokráčí do věznící bažiny, nebo co to je. Pak jí to přestane bavit a chce být člověk nebo co, takže zbylých tři čtvrtě hodiny chodí po krásném Skotsku. Opravdu zajímavé to začne být, až na samotném konci. Jonathan Glazer má talent, ale tohle byl prostě fakt debilní film. Ale Scarlett je tam často nahá. A na diskotéce tam hraje Darude - Sandstorm :D ()
,,BYDLÍM ZHRUBA 30 MINUT ODSUD. POJEDEŠ TAM SE MNOU?...“ /// Ty krávo, to je NUDA! NUDA! NUDA! Scarlet si to krouží dodávkou po Skotskejch prdelích (čti vesnicích – pzn. autora), ptá se lidí (chlápků) na píčoviny, na cestu, na pičoviny, na cestu, na … a než natrefí na idiota, co cejtí snadnej vpich, nudou bych se … prostě je to nuda! Svlíkací scéna (tady bych zpozorněl…) – kamerový orgie, artovej kumšt, sexy Scarlett … tak tohle moc nepoberu (né to, šak nedošlo ani na podprdu…). Pak Kryštof (nazdar vole, kde se tady … a jó…). Debilní obrazy (kamerou) se šíleným zvukovým doprovodem, Scarlett opustila auťák a šlape chodník. A pak zase – šup do vozu! Dlouhýýý, zato nudný scény. A ty zvuky! (to si stříkneš do plátna!) Abych nekřivdil – nakonec dojde i na bobříka. ALE STOJÍ VÁM TO ZA TO? (ale vím, že tobě to nestojí…) Zvlášť, když místo dalšího bobříka vidím bílou chlapskou prdel (že ti to za to stojí? Inu což…) Flákám 2*, páč ta závěrečná čtvťhoďka se povedla! Ale to mohli říct hned, že … /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chtěl bych zemřít rukou S.Johansson. 2.) Jsem č.5. Vobčas mě napadne, co bych dělal, kdyby mě chtěla vojet ,,desítka“. (ne vole, štípanec nepomůže…) 3.) Našel jsem holku, co se po styku dívá lampičkou, jestli ji má celou. 4.) Thx za titule ,,sightl3ss“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Seriously ? Bolestivě pomalé tempo doprovázející zdlouhavé a nezajímavé scény donekonečna a hlavně zde nejsou skoro žádné dialogy, což film dělá ještě pomalejším a nudnějším! Byl zde nějaký scénář ? Ano byl, Scarlett řídí auto, vozí cizí muže a vodí si je k sobě domů, aby se mohli nazí ponořit do podlahy, jak vynalézavé. Respektuji, že film se snaží být odlišný, ale na mě to absolutně nefungovalo. 1* za nahou Scarlett. Bolestivá zkušenost. ()
Anti-"Pátý element" z odvrácené strany světa, nebo též přízračně kryptická metafora o genderové dynamice, dvousečné podobě nespoutanosti i násilné povaze lidské komunikace, kde se mimozemský predátor stává obětí, jakmile se na Zemi naučí empatii. Hypnoticky poutavý a znepokojivě skličující obraz lidské společnosti s neokázale provokativním a experimentálně obrazoboreckém zpracováním. ()
Hodně působivé sci-fi s pomalou a sžíravou náladou, výbornou hudbou a několika hodně silnými momenty. Další film od Jonathana Glazera je u mě v očekávání. Kdo nemá trpělivost a není fanouškem pomalého tempa, tak by měl UNDER THE SKIN určitě vynechat (viz. zdejší hodnocení, které jde jako obvykle proti proudu)! ()
Tak zvláštní, tak hypnotický... prostě jiný. Diváky bude hodně rozdělovat, mě si ale získal. Ba co víc: Scarlett je tam konečně ÚPLNĚ nahá. Tak co, kurva, ještě chcete?! Pořád ale artovka, tudíž verbal ať na to nekouká! ()
Zajímavá depresivní umělecká forma, ale nekonečné ježdění autem ve mně probouzelo nehezkou chuť někoho uškrtit. Scéna pod vodou byla moc hezká. ()
Hypnotický, obrazově a myšlenkově propojený Holy Motors. ()
Na film Pod kůží nikdy nezapomenu a proto mu tu hvězdičku dám. A všem svým nepřátelům tento snímek doporučuji jako skvělý a jedinečný umělecký zážitek. A za sebe si na jméno Jonathan Glazer dám příště velký pozor, protože filmy, které nijak nezačínají, nijak nekončí, mezitím se nic neděje a do toho občas zaskřípou housle, jsou zcela mimo mé chuťové pohárky. ()
Já jsem si tak nějak myslel, že se mi to bude líbit! A v podstatě líbilo - vizuálně velmi. Ale tomu filmu chybí, ehm, podmanivost. Naprosto si mě nezískal a já se o něj nezačal zajímat. Je to spíš můj problém, ale je to tak. Nízké hodnocení každopádně beru jako svojí osobní prohru. ()
Tak nebudu se tvářit, že to za něco stálo, když to byla šílená nuda (a to ty nekoukatelné artovky umím ocenit, he). // SPOILER // Scarlett si asi řekla, že jako každá herečka, která chce být uznávaná, by si měla alespoň jednou za svou kariéru střihnout roli v nějakém těžce uměleckém filmu, a tak na to kývla. Protože ale scénář, poskládaný víceméně z jízdy autem a pár dialogů, kterým stejně nebylo rozumět (skotský akcent rullez!), byl očividně nudný, rozhodla se svlíknout, aby se na to vůbec někdo podíval. (Mimochodem tyhle scény stály tenhle nízkorozpočtový filmek zřejmě šílený prachy a tak nezbylo na další herce a proto se tam objevují převážně samé obludy, z nichž nejsympatičtější byl právě onen Sloní muž.) No a nic víc se tam v podstatě neděje, potká pár nadržených týpků, které pošle někam pod hladinu, kde se z nich stane forma nápadně podobná použitému kondomu (a není ten režisér náhodou feminista?) a pak zjistí, že by "to" přece jen mohla prubnout, přičemž se jí zhroutí svět. A tak už to vlastně nechce (nebo snad ani nemůže). The end. // Za hudbu a nejdelší záběr pojídání jednoho sousta dezertu na světě (skoro půl minuty!) 2*. ()
Wow. Nečekala jsem, že Scarlett moje volání po Avengers, aby vyslekla elasťáky, vezme tak vážně. Skvělá ženská. Zase ji miluju. Věřila bych, že pohledem na její obnažené tělo se tu snad kochalo i víc žen než mužů.___ Magická hudba. Magický zážitek. Do kina s tím, prosím! ()
Obsahuje několik zatraceně silných výjevů, které jen tak nedostanu z paměti. Hudba fantastická. Velmi účinné spojení realismu a surrealismu, obojí v té temné verzi. Jeden z mála filmů, u kterých je skoro lepší dívat se bez jakýchkoli (i anglických) titulků, protože ta šílená skotština zní kolikrát dost mimozemsky a posiluje to ten zvláštní pocit, který musí mít Scarlett ze svojí návštěvy. Ta hra s dialektem je podle mě ostatně záměr, přestože na dialozích to skoro vůbec nestojí. Potřeboval bych to vidět znovu, na plátně a s pořádným soundsystémem. ()