Reklama

Reklama

Futurologický kongres

  • Izrael Kennes ha'atidanim (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Herečka Robin Wright hraje sebe samu: filmovou hvězdu za zenitem, které s přibývajícími vráskami ubývá rolí. Na stole leží možná poslední velká nabídka. Filmové studio chce naskenovat její tělo, pohyby i emoce, a koupit si tak virtuální herečku, která už nezestárne ani o den. Strach z konce kariéry, příslib věčného mládí ve světě filmu a štědrá finanční kompenzace nakonec Robin přimějí souhlasit. Po dvaceti letech se vydává jednat o prodloužení smlouvy na futurologický kongres. Ocitá se ve světě zcela transformovaném a fantazijním, v animované zóně, kde každý může být, kým chce. Vizuálně omračující zpracování povídky kultovního autora sci-fi Stanisława Lema (Solaris) je osobitou reflexí společnosti, která vzývá kult mládí a opájí se průmyslově vyráběnými iluzemi. Režisér Ari Folman (Valčík s Bašírem) originálním způsobem kombinuje herecké výkony (Harvey Keitel, Paul Giamatti) s animovanými pasážemi, přičemž zápletku ponechává otevřenou různým interpretacím. Navrch přidává divákům bonus: množství na první pohled skrytých detailů a hříček, které vyniknou až při opakovaném zhlédnutí filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (184)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Zvláštní krása, tahle filmová adaptace povídky Stanisława Lema. Zvláštně krásný jiný film... Po Valčíku s Bašírem se Ari Folman opět vydal cestou experimentu a originální fúze animované a hrané obrazové složky...ony dvě poloviny jsou ale trochu nesourodé - zatímco hraná je obrovsky silná a vzbuzuje emoce (kupříkladu příběh, který vyprávěl během skenování umělecký agent hlavní hrdince a provedl jí spektrem emocí), druhá animovaná část ve mne skoro žádné emoce nevyvolala...až samotný hraný konec... To memento před animovanou oblastí, před realitou stvořenou halucinogeny či průmyslově vyráběnými iluzemi., je zajímavá dystopická reflexe připomínající kultovní Matrix a odkazující k platónskému mýtu o jeskyni...Ari Folman ho vybavil celou řadou popkulturních odkazů a halucinogenní animovaná část se rozvíjí čistě dadaisticky a surreálně...svým vizuálem a charakterem připomene nejvíce asi Žlutou ponorku legendárních Beatles... ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Když jsem náhodou v kině viděl trailer tohoto filmu, hned jsem zatoužil ho vidět. Už jenom jeho název FUTUROLOGICKÝ KONGRES mi přijde strašně zajímavý (snad i proto, že s předlohou obeznámen nejsem, neb sci-fi nečtu). A taky mě dostala ta songa Forever Young, pouštím si ji už druhý den pořád dokola a pořád se jí nemůžu nabažit. Jaké štěstí, že jsem do kina vyrazil nedotčen četbou komentářů k tomuto filmu zde na ČSFD! Když jsem se s nimi teď seznámil, moje znechucení dosáhlo vrcholu. Opět žasnu, co jsou někteří jedinci schopni napsat, a především proč vůbec chodí do kina na filmy, které se jim tak příšerně nelíbí a kterými tak ostentativně pohrdají. Snad si tím musí něco kompenzovat, jinak si nedovedu vysvětlit, jaké jiné potěšení jim může přinášet to, mají-li možnost (pseudo)intelektuálně roznést nějaký film na kopytech a vyjádřit nad ním ním tak intenzivní odsudek. Kristebože, já osobně se právě proto vyhýbám filmům, u kterých dopředu tuším, že by mě neoslovily, a pokud už na takový narazím, nemám i problém odejít z kina - život je příliš krátký, než abychom ho marnili sledováním mizerných filmů. Což po mém soudu o tomto filmu neplatí ani omylem, osobně se mi velmi líbil a přišel mi jako nesmírně inspirující a komplikovaná podívaná, kterou není možné docenit na jedno zhlédnutí. A tak jsem se jen nechal unášet do toho báječného světa a užíval si celý ten gejzír filmařské invence a osobitosti, kterou u většiny současné filmové produkce tolik postrádám. Osobně si netroufám tento film podrobovat nějaké intelektuální analýze, protože se k tomu necítím kompetentní, a tak se spokojím se dvojím konstatováním: není to film pro každého, ale pokud vám tak jako mně sedne, pak můžete být doslova unešeni. Původně jsem chtěl dát 4 *, ale když vidím některá nízká hodnocení ostatních, naschvál jednu * přidám. P.S. Výraz dystopie vyskytující se v některých zdejších komentářích slyším prvně - osobně jsem vždy měl za to, že antonymem utopie je antiutopie. ()

Reklama

maseer2 

všechny recenze uživatele

barevný trip-mix Matrixu a Inception, který mě po relativně "normálním" začátku svým dalším vývojem děje hodně dlouho příjemně šokoval, fascinoval a bavil, jenže v závěrečné půlhodině se to celé v mých očích bohužel sesypalo jako domeček z karet.. přesto rozhodně nevšední zážitek, který je tak moc "jiný", že jej nelze nedoporučit.. lepší 3* ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

R. Wright je veľmi sympatická herečka a mám radosť, že som ju po dlhej dobe mohol vidieť v hlavnej úlohe aj keď tak nejak pol-napol. Ide o to, že dobrá polovica filmu je animovaná a je kombinovaná s hraným dejom a živými hercami. Zaujímavý nápad, ale čakal som niečo iné. Prvá tretina filmu super, potom to začalo škrípať a v závere si poviete, o čom to vlastne bolo...Očakával som nejakú podobnosť s filmom Simone s Al Pacinom, ale ako hovorím po prvej tretine to nabralo iný smer. Najsilnejšia scéna je tá "skenovacia" , malo to čosi do seba. R. Wright hrá samu seba, teda herečku, ktorá zažiarila vo filme Forest Gump , ale potom chybou vlastných rozhodnutí zapadla a ťažko hľadala úlohu ktorou by prerazila. Celkovo to nie je film pre každého, zvlášť v tejto kombinovanej podobe , ale stojí za pozornosť. Stačilo málo a mohlo ísť o veľký film, cítil som premárnenú šancu. 60%. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Mistrovské dílo, taková syntéza Matrixu, eXistenZ a Holy Motors, která se však od zmíněných snímků v lecčem odlišuje a někdy i přesahuje. Řemeslně jsem navíc dlouho neviděl tak perfekcionisticky ošetřený film - od přesných hereckých výkonů, přes dechberoucí kamerové kompozice, atmosferickou hudbu až po výborné animované sekvence, to vše zapadá do sofistikované struktury snímku, která s divákem souzní jak myšlenkově, tak emocionálně. Valčík s Bašírem mě nezaujal skoro vůbec, ale tímhle opusem si mě Folman naprosto získal. ()

Galerie (211)

Zajímavosti (5)

  • Z jednoho detailu lze vysledovat, kdy se příběh odehrává. Když Robin (Robin Wright) přijíždí svým Porsche na futurologický kongres, vrátný načte čárový kód její registrační značky. Z ní se dovíme, že autu technická vyprší v prosinci 2030. (Dinsberg)
  • Místo, kam se Robin (Robin Wright) po návratu do běžného světa vydává hledat svého syna, je bývalé berlínské centrální letiště Tempelhof. Původně mělo sloužit jako ústřední letiště pro celou nacistickou říši a jeho budova je dodnes třetí největší souvislou budovou na světě. (Charlizee)

Reklama

Reklama