Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Těšíte se po přečtení titulu na shledání s Robinem Williamsem a Billym Crystalem v nablblém remaku francouzské komedie Otec a otec (1983)? V tom případě nečtěte dál a běžte do kina! Všechny ostatní uklidníme, že naše dolování žumpy světové kinematografie ještě zdaleka nedosáhlo na dno, abychom se museli uchylovat k méně výhřevným náhražkám. Za názvem Den otců se schovává zřejmě nejšťavnatější snímek tohoto roku; příznačně distribuovaný firmou Troma Entertainment, z jejíž stáje vyběhly takové humorné deformity jako Toxický mstitel (1984) či Terror Firmer (1999). Čestné otcovství připadá kanadskému tvůrčímu spolku Astron-6, který tvoří pětice filmových fandů i profesionálů se zálibou v pokleslých filmech, campu a popové estetice osmdesátých let. Podobně jako nostalgická brakovka Somrák s brokárnou (2011) i tato líbezná óda na mechanické splatter efekty vznikla na motivy traileru na tehdy ještě neexistující film. Mezi oběma tituly bychom našli ještě řadu dalších podobností, ale pro pravověrné otrlce bude nejzásadnější informací, že vedle Dne otců vypadá comeback Rutgera Hauera jako mainstreamový čajíček. Ze začátku se vše tváří jako další záměrně nadsazený retro-grindhouse, kde hodně cáká krev, ženy jsou zásadně nahoře bez a vzduchem létají secesně formulované hlášky, vnitřnosti a kulky (ve všech významech). Ale pak se rozjede divoká horská dráha, kde padají veškerá myslitelná tabu, nevkus se snoubí s burleskou a prolamují se klišé žánrových snímků i normy tradiční kinematografie. Příběh o nelítostném mstiteli, jenž za pomoci kněze, traumatizovaného mladíka a striptérky s motorovou pilou vyráží zlikvidovat krátkozrakého kanibala, který znásilňuje a vraždí otce, se rozbíhá do absurdních směrů, takže obsáhne i animované sekvence či výpravy do Nebe a Pekla. (Festival otrlého diváka)

(více)

Recenze (52)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Od poslednej z mnoha vrážd tradujúcich sa v "Deň Otcov", ktoré spáchal šialený vrah Kryštof Mrťák, ubehlo takmer 30 rokov. Keď sa opätovne objaví totožne zmrzačené telo jednej z hláv rodín, miestny farár O'Flynn nadobúda presvedčenie, že je zapotreby privolať pomoc zo samotného pekla, pánovho služobníka na diabolskú prácu, Ahaba. Jeho neľahkú úlohu mu však komplikuje ochrana mladšej sestry, ktorá je striptérkou v neďalekej diere pre stroskotancov. Podarí sa mu napriek komplikáciám splniť svoju úlohu? Až na gore, ktoré je občasne zasadené do pár úchylných pasáží, ide tento amatérsky nezmysel úplne mimo mňa. Nebavilo, nebaví a ani baviť nebude, lebo predsa len, LEN zobrazenie násilia ešte nezaručuje úspech - 50%. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Všem, kteří se podivují nad tím, že "Den otců" je takový nějaký jiný než, co mají tradičně spojeného s Tromou, lze jednoduše odpovědět, že to plyne z prostého faktu, že to není film od Tromy. Jistě, je tam Kaufman, na začátku je tromácký štempl a z jednoho záběru lze vyrozumět, že dějištěm je Tromákov, jenže kreativní míza tentokrát vyvěrá z útrob tvůrčího spolku Astron-6. Troma pouze iniciovala vznik filmu na základě fiktivního traileru (geneze projektu je totožná jako u "Machete" či "Somráka s brokárnou") a pak výsledek produkovala. Ačkoli pětice kanadských nadšenců skrývající se za skupinovým titulem svou estetikou v mnohém Tromu připomíná, zásadnější je právě to, v čem se liší. Zatímco tromácké tituly se vyznačují drzou přímočarostí, v případě Astron-6 je základem pastiše svobodomyslnost, potažmo nesvázanost tradičními normami vyprávění a logikou. Postavy se tak můžou chovat jako snůška filmových klišé, ale současně žánrové normy podvracet svou absurditou. To samé platí i o vyprávění, které začíná jako (rape-and-)revenge movie, ale neustálými odbočkami skončí až v pekle a nebi. Právě nadhled, hravost a adorační zalíbení v 80's stylu (od módy po narativní vzorce) odlišují tvorbu Astron-6 od řady dalších nadšenců, kteří točí své filmečky s hrstkou gore a filmových klišé. Nelze než nadšeně vyhlížet další celovečerní projekt skupiny. ()

Reklama

Moena 

všechny recenze uživatele

Přemýšlím proč sakra tu pátou hvězdu nedat. Old-school look tomu sluší, hudba a zvukový efekty perfektní, kvalitní gore (v požehnaném množstí), rozhodně netuctový příběh, sympatický postavy, pár velice slušných vtípků či komických situací a závěr je bez debat. Film se vlastně skládá z několika žánrů a prakticky dvou téměř samostaných filmů (něco jako u Od soumraku do úsvitu) což činí stopáž poněkud delší, ale přesto poměrně dobře stravitelnou. Nevím jak popsat nejlepší scény filmu bez spoilerů, takže uzavírám hodnocení prozatím na 4,5* a jdu sosnout Somráka s brokárnou. ()

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Nie je tu veľmi čo komentovať, pretože stačí si pozrieť trailer a všetko je jasné. Proste typická Troma, plná krvi, úchylností a ďalších zverstiev, pre fanúšikov týchto filmov povinnosť. Je to vtipné, je to morbídne. Ja som sa bavil od začiatku do konca, a to ani nie som na takéto filmy nejako extra zameraný. Spolu s Night of the Chicken Dead - THE BEST! ()

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

Neskutečná píčovina. Tento film je urážkou a hanbou žánru troma. Je plný naprosto zbytečných keců a nechutnosti téměř nedostanou prostor. A nezachrání to ani fakt, že Mrdák vypadá stejně jako verbal. Ovšem s tím rozdílem, že mrdák byl ortodoxní buzerant a verbal je údajně moc nemusí. Já se tedy musel stopáží převážně pronudit, což se mi u tohoto žánru stalo úplně poprvé. Přišlo mi to spíše jako pokus o parodii na tromu. Troma je ovšem sám o sobě žánr neparodovatelný. Tolik jsem od filmu očekával. Nepopsatelné zklamání. Z trucu dávám odpad! ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Verze filmu vydaná na Blu-ray je přibližně o dvě minuty kratší než verze původně promítaná na filmových festivalech, včetně Festivalu otrlého diváka. Z důvodu dosažení plynulejšího tempa filmu byla vystřižena řada, zpravidla pouze několikavteřinových záběrů či kratičkých sekvencí. (JFL)

Reklama

Reklama