Reklama

Reklama

Po jednom mejdanu se Joe Doucett probouzí v neznámém pokoji a vedle kocoviny má mnohem závažnější problém. Neví kde je, nemá své osobní věci a hlavně - nemůže ven. V televizi navíc hlásí, že jeho žena byla zavražděna a on je hlavním podezřelým, po masakru v jeho domě zůstala naživu malá dcerka. A tak to zůstane na dlouhých 20 let. V Bílém domě se střídají prezidenti a on stále neví, kde je, kdo ho vězní, na jak dlouho a proč. Den za dnem v jedné malé místnosti. 20 let. Zničehonic se probouzí venku na svobodě. Jediné, na co od té chvíle myslí, je pomsta, za kterou jde nelítostně a brutálně. Brzy navíc v telefonu uslyší: „Jestli chceš vidět svou dceru ještě někdy živou, odpověz na dvě otázky. Proč jsem tě nechal uvěznit? A proč jsem tě teď pustil ven?" (Bontonfilm)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (493)

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

Let Me In vrací úder. Problémem filmu není ani to, že nepřináší nic nového. Problémem je, že se zbavil i toho, co tak efektivně fungovalo v původní jihokorejské klasice. Digitální krev je pro smích, chybí tomu pořádný příběhový drive a celková "aby lidi neskuhrali" brutalita je tak špatně podána, že celý Oldboy působí místy až nechtěně komicky. Nový konec je sice když-už-tak zajímavý a Olsenka je kočka první třídy, ale proč dávat vyšší hodnocení, pokud jako celek je film ve finále tak trestuhodně zbytečný. Kdo neviděl originál, budiž dvě hvězdy navíc. Kdo naopak měl to štěstí setkat se s Seoulským kulťákem, nechť za to neutrácí na zlámanou grešli. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle byla celkem zajímavá záležitost. Ani jsem netušil, že to byl remake toho korejského Old Boye, vím, že je film tohohle jména, ale myslel jsem, že je to shoda. Příběh o pomstě a dávné křivdě, dá - li se to tak nazvat má celkem dost solidních momentů a je místy velmi akční. Ty bitky kdy Joe Doucett jak robocop drtí kladívkem kosti hordám na něj nabíhajících chlapů, kterým kosti křupou stejně jako bejzbolky co mají v rukách byly výborné. Celé to funguje celkem solidně, problém je, že nad tím člověk nesmí moc přemýšlet. Já jsem totiž vždycky na pochybách, když všechno šlape podle přesně nalajnovaného scénáře v tomto případě nikoliv režiséra, ale záporáka, který Joea uvěznil. Vždyť tam bylo tolik momentů, kdy se dal příběh snadno vykolejit nějakou Joeovou akcičkou se kterou by se nepočítalo... Ačkoliv občas nejsem nadšený z filmů, které skončí a já nevím na čem jsem a jsem v rozpacích, zda jsem to všechno ,,chytil'', tady jsem byl z toho polopaticky zakončeného závěru až zklamán. Všechno je divákovi vysvětleno do poslední tečky za posledním slovem poslední věty... Ale za vidění film určitě stojí. Takže když to všechno sečtu dohromady a navíc vezmu v potaz, že je to vlastně poameričtělá verze 10 let starého korejského filmu ( a scénáře), což nikdy nehodnotím pozitivně, dávám za tři čínské knedlíčky. * * * ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Od absurdního fláku k celkem k serioznímu dramatu s atmosférou o pomstě, naději, víře a vitaminu E pro elasticitu pleti po delším "ozdravném" pobytu bez slunečních paprsků, který se protáhnul na dvacet let. Joe Doucett patřil k arogantním floutkům, kterým by jste přáli, aby dostali za vyučenou. No netrvalo to dlouho a po neúspěšném obchodním jednání po kterém se spil do němoty, se probudil ve speciálně upraveném pokoji, či spíše cele, v němž mu po další dvě dekády bude dělat společnost televize a chvíli i myš se svými mladými. Uvězněný muž, který na svobodě propadnul alkoholu se záhy dozvídá, že jeho bývalá žena se kterou neměl právě ideální vztahy, se stala obětí násilného činu, on se stává hlavním podezřelým z její vraždy a jeho malá dcerka je dána k adopci. Konsternovaný Joseph nevěří svým vlastním očím a uším a za každou cenu se chce dobrat pravdy a zjistit, který bastard to na něho narafičil. Jenže co s tím. Není lepší zůstat v chládku, když tam venku svůj ksicht moc nemůže vystavovat anebo si trpělivě počkat na slabou chvilku věznitele a pěkně po anglicku...ehm po americku se vytratit?! Bude mít na to dvacet let a to je dost dlouhá doba na přemýšlení a případný plán útěku. Korejský snímek OldBoy se vyznačoval jinou atmosférou a scénou v restauraci ve které hlavní hrdina zbaští chobotnici. O tuhle scénu je remake ochuzen, přišly ovšem nové scény, film dostal jiný ráz a především je mnohem přehledněji natočen. Stejně jsem měl z původního filmu pocit, že až tak původní nebyl nebot inspirace Monte Christem tam byla zřetelně znát. Tady se hlavní představitel do jisté míry postavě z Dumasova románu podobá. Je obdobně zarostlý vousem a vlasatý a dokonce v jedné scéně tuhle postavu zmíní. Josh Brolin super volba na hlavní postavu a "namydlený" bourák po všech stránkách. A dokonce tenhle klučina v jistém ohledu v obličejových rysech dává najevo, že v jeho pokrevní linii možná někdy nějaký ten asiat byl. Ostatní role oproti jeho výtečnému solu zůstaly ani ne tak za očekáváním, ale spíše do počtu anebo ho obklopily, aby tam nehrál jen sám se sebou. Sharlto Copley jako distingovaný záporák a muž s tragickou minulostí byl poměrně důstojným Brolinovým protihráčem i když mně osobně gesty i způsobem mluvy připomínal homosexuála. Z dalších herců zaujal mírně hláškující Samuel L.Jackson anebo sympatická Elizabeth Olsen coby vyléčená narkomanka, která s hlavním hrdinou sdílí jeho pohnutý osud, lože i soulože. Ocenit lze hlavně její prsa, dámy můžou pro změnu obdivovat odhalené pozadí pánů Brolina a Copleyho. S erotikou film cavyky nedělal, ale pokud jde o drsné až drastické scény, tak pověstná "kladívková" scéna v tomhle ohledu příliš nenadchla. Provázel ji nepříliš technicky zvládnutý střih, většina z ní se odehrávala za drátěným oplocením , takže z toho divák nic moc neměl a když už to vypadalo na masový mlýnek, tak střih a Brolin vítězoslavně vychází ze dveří a za sebou sice jatka, ale divák si je musí domyslet, protože kamera v útrobách chodby přítomná nebyla. To byla asi nejslabší scéna z filmu a leckdo (třeba já) na ní čekal vedle diskutabilního a otřepaného, co by s člověkem udělal pobyt v jedné místnosti po tolika letech, jak si s ní nový režisér poradí. Spike Lee se sice do této scény neopřel, ale jinak si vedl velmi zdatně a chválím jakou přehlednost zachoval oproti svému předchůdci. Pointa se pochopitelně neprozrazuje a je krásně zničující, jak pro hrdinu, tak i pro diváka, i když logicky drhne. Fim se věrně nedrží původní předlohy a ani ji sterilně a otrocky nekopíruje. Solidně odsýpá, má vynikajícího herce v ústřední roli, několik překvapení v rukávu a neotřelý přístup baví víc než asijský výplod s hrozným hercem v titulní roli. Jde o volbu a já si vybral remake, ale nijak zvláště ho neberu jako předělávku. Dělal jsem, že žádný korejský OldBoy neexistuje a o to víc jsem si film užil. Doporučuji to udělat také tak a máte pokoj. Mé hodnocení: 100% () (méně) (více)

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Náprava se nekoná, bohužel.Americký cover Jihokorejské kultovky je natočen s větší lehkostí, aby byl stravitelnější pro běžného diváka.Josh Brolin v hlavní roli exceluje, Olsenka má tvářičku i prsíčka k zulíbání a Copley přehrává jako démon.Do scény s Jacksonem mě to strašně bavilo, ale pak už to šlo jenom dolu.Scéna s kladivem strašně mizerná, skoro žádná krev, to jsem absolutně nechápal, Leemu jsem tuhle pasáž absolutně nevěřil a v původní verzi byla stokrát lepší.Lee není Park a tak je americká verze celkově slabší v uvěřitelnosti a co mě vytočilo asi nejvíc, byl konec, zase to nedopadlo tak jak mělo a zase to konec zazdil, stejně jako v originálu.Kdyby bylo na mě, Copley letí z vokna mrakodrapu, Olsenka dostane diamanty a Brolin to s kladivem dodělá u pana Jacksona.Takhle kdyby to končilo, dám nemilosrdných 5*, jenže Lee si prostě musel udělat "artový" konec a nemohl nám divákům dát kurefský nabušený happy dead.Filmově slabší než originál s opět neschopným koncem, přesto solidní podívaná, která bohužel nefunguje, pokud jste viděli originál.Pěkný 3*. 60%. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Do Brolinovej tváre sa veľmi vpíja pocit agresie, zlosti a svojím Joeom jasne poukazuje, čo ho postretlo, z hĺbky roztraseného vnútra dokázal vydáviť mizériu a bezútešnosť štýlom, ktorý jednoducho napodobiť nemožno. Fanúšikom starého Old boya tu chýba legendárna impulzívna živočíšnosť, Josh Brolin svoj filmový fejs v spravodlivej investigácii hrozivo mračí, no chýba tá psychická zničenosť. Žánrovo šľape Oldboy v intenciách žiadaného psychothrilleru, patrične stavia do popredia nutkanie urobiť spravodlivosti zadosť v prostredí zúfalého tápania a desivého odhaľovania reality. Trocha zbytočne sa tu tlačia do pozornosti moderné technológie, aby efekt dlhoročného odlúčenia od sveta nabral na intenzite. V hereckom obsadení nutne zaznievajú zvučné mená ako Samuel L. Jackson či lepšia a krajšia zo sestier Olsenových - Elizabeth. Škoda, že absentuje hra s hypnózou a predovšetkým uveriteľnejšie psychické zárezy. Pre oldboyáckych nováčikov, ale Spike Lee vytvoril pozerateľné psycho-prekvapko s výborným koncom. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (20)

  • Režisér Spike Lee řekl, že jeho verze měla 140 minut , ale studio trvalo na délce do 105 minut. Josh Brolin prohlásil, že preferuje delší verzi, která zahrnuje více scén Doucettova (Josh Brolin) tréninku v cele a interakce. (Dr Lizal)

Související novinky

Je rozhodnuto, Kick-Ass se přidá k Avengers

Je rozhodnuto, Kick-Ass se přidá k Avengers

05.10.2013

Samozřejmě, ne doslova, i když by to byl asi zábavný crossover. Poté, co si Kick-Ass 2 v kinech nevydělalo ani na produkční náklady, je tahle série asi nadobro ukončená. Aaron Taylor-Johnson ale… (více)

Josh Brolin od Matky boží

Josh Brolin od Matky boží

07.08.2013

Brolina, kterého brzy uvidíme v remaku korejského OldBoye, si zřejmě užíval maskování během natáčení westernového propadáku Jonah Hex. Brzy podstoupí ještě náročnější proměnu – zahraje si totiž… (více)

Blanchett a Theron: Kruté blondýnky

Blanchett a Theron: Kruté blondýnky

30.11.2012

Ve svých následujících filmech rozhodně nebudou jednat v rukavičkách. Cate Blanchett si po zlých agentkách v Hanna a Indiana Jones a Království křišťálové lebky připíše do filmografie další zápornou… (více)

Reklama

Reklama