Reklama

Reklama

Když Rory Jansen (Bradley Cooper) vydá svou první knihu, je výjimečná. Je to událost, která se přihodí jednou za generaci a která rozbouří literární svět i veřejnost. Přátelé ji s nadšením doporučují, kritika je také nadšena. Kniha je všude – od knižních klubů, po letadla a akademickou půdu. Stylem, který je svěží a moudrostí o životě, se zdá být jaksi nadčasovou. Rory se okamžitě stává literární hvězdou. Charismatický, talentovaný, inteligentní, mladý autor má zdá se všechno: báječný život, milující manželku (Zoë Saldana), svět mu leží u nohou - a to vše díky jeho slovům. Ale čí to jsou slova? A čí to je nakonec příběh? V okamžiku, kdy Rory dosáhne nejvyššího úspěchu, jej vypátrá Starý muž (Jeremy Irons) a konfrontuje jej s faktem, že on je skutečným autorem novely. Starý muž vypráví o nádherných nicméně tragických vzpomínkách na své vlastní mládí v období po druhé světové válce v Paříži, které ho přivedly k napsání knihy. Když Rory vidí, že jiný muž zaplatil za pravdu a svůj životní příběh, je konfrontován s nevyhnutelnou otázkou kreativity, ambice a morální volby, kdy je vydáván na milost těmto pohnutkám. Příběh napsaný jako příběh v příběhu. Roryho život je sám o sobě fikcí. Za tím vším je skutečný živý literární lev, Clay Hammond (Dennis Quaid). Sváděn a zaplétán do rozhovoru o skutečném významu této novely, krásnou a mazanou absolventkou (Olivia Wilde), nemůže zabránit spojení mezi příběhem a jeho vlastní tajnou minulostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 2

Recenze (578)

emma53 

všechny recenze uživatele

"Má chyba byla, že jsem miloval slova víc, než ženu která mě k nim inspirovala". Zajímavá a v každém případě originální podívaná. Rozhodně nic průměrného, je to něco, do čeho se buď ponoříte a nebo vás to úplně mine. Příběh napsaný, jako příběh v příběhu a mě opravdu ten ponor chvilku trval, než se objevil Clay v podání vynikajícího Jeremyho Ironse a pak už jsem jen sledovala jak se ty tři příběhové linie různě proplétají a mně vyvstávalo na mysli spousta otázek týkajících se hlavně Roryho a Claye s jejich motivy, skutky až po jejich sebedestruktivní chování. Nejintenzivněji na mě zapůsobil životní příběh Claye s např. i jeho slovy "oui - yes, byl to perfektní vztah", kdo viděl, tak ví. V žádném případě se nejedná o vysloveně odpočinkový, nebo dokonce romantický snímek. Jen mi tam scházelo víc emocí a možná ten konec mně taky dvakrát nesednul. Film, na který se ještě jednou chci určitě podívat. Jinak Brian a Lee mají docela slušně našlápnuto na kariéru výborných režisérů. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TOUŽIL PO TOM, BÝT DOBRÝM SPISOVATELEM....“ /// Příběh o muži, který napsal knihu a poté jí ztratil, a o vychcaným dítěti, který jí našlo. Příběh o příběhu v příběhu o ztraceným a nalezeným rukopisu, a o rozhodnutí, s nímž je těžký žít….. Moc tomu nerozumím. Jako tomu, jestli má jít vo něco vyjímečnýho. Příběh. Příběh. A další příběh. 3v1. Stejný tempo. Rozparádit by mě mohla Olivia Wilde. Furt to stejný tempo. A příběh. Furt dokola a furt vo tom samým. O muži, který napsal knihu a poté jí ztratil … Soráč, ale tahle pohádka u ,,Fr“ propadla. Alibisticky mi vycházej 3*, ale mrdám na to! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejská se mi po ksichtu J. Ironse z Domu duchů. 2.) Ukradli mně knihu (rukopis vole). 3.) Thx za titule ,,andrejd1“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Osobně jsem zcela spokojen a potěšen. Že se dá ještě najít film, který jde do nitra člověka, do schopnosti být odpovědný za své jednání, být schopen žít sám se sebou. Krásná je scéna ve skleníku, kde nedostane Rory žádné rozhřešení, žádné odpuštění, pouze konečně pochopí, co znamená převzít něčí bolest. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Super námět s oscarovým potenciálem, možností vícevrstvé myšlenkovosti a velkou hereckou příležitostí pro zúčastněné. A nežeby se nevydařil. Jen se nevydařil natolik, jak by si zasloužil. Flashbacky, které měli diváka nechat procítit bolest postavy Jeremy Ironse jsou udělané kýčovitě, což oslabuje celý základ filmu. Rovina “v současnosti” je ale funkční, rozhodnutí Bradleyho Coopera v jeho situaci chápeme a dobře zahrál i následné pocity viny a snahu všechno napravit. Nadstavba s Dennisem Quaidem se snaží o sumarizaci myšlenek s odstupem času a dokonce o intelektuálně hravou relativizaci, ale přišla mi trochu zbytečná, alespoň z pohledu přínosnosti pro příběh. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Tři příběhy o lásce, tvorbě, vině, umění a o tom, že někdy ani ty nejhlubší city nestačí. Nechápu, kde se tvůrčí dvojice Klugman-Sternthal schovávala tak dlouho, protože každá z jejich cest do spisovatelské duše graduje víc než silně a samotný finiš pak dodá sousloví "absolutní konec" zcela nový rozměr. Ona malá pointa, onen poslední pohled a záběr, způsobuje, že se Slova zakousnou na dlouhé týdny dopředu a v nejrůznějších životních situacích se ráda vracejí. Osobitá a osobní perla, která snad už definitivně všechny přesvědčí o tom, že Bradley Cooper je v dramatických rolích ještě lepší než v těch nahláškovaných. ()

Galerie (109)

Zajímavosti (14)

  • Scénář k filmu byl dvojicí tvůrců Leem Sternthalem a Brianem Klugmanem sepsán už v roce 1999. O ztvárnění hlavní role byl požádán přítel Bradley Cooper, který, tehdy jakožto neznámý herec, nabídku přijal a svoje slovo víc jak po 10 letech dodržel. (Conspi)
  • Rory (Bradley Cooper) nachází a začíná číst rukopis starého muže. První stránka je ve skutečnosti výňatek z memoárů "Pohyblivý svátek" od Ernesta Hemingwaye. Téměř všechny jeho další prvotní díla byla ztracena. Kufr, do kterého mu manželka uložila jeho práce, byl ukraden ve vlaku v Paříži, když ho nechala na chvíli bez dozoru. Příběh starého muže je zcela jasně obdobou této události. (Mrs.Blue)
  • Natáčení filmu probíhalo v Montrealu, protože prý mohl dobře zastoupit prostředí New Yorku i Paříže. (Alca)

Reklama

Reklama