Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (280)
Atmosferické, vynaliezavé sci-fičko, ktoré poteší zaujímavou formou, ale sklame obsahom. Aj keď snaha o pútavú myšlienku s hlbším odkazom je viditeľná, všetko to stroskotáva na obmedzenom rozpočte. Scenár má v sebe toľko potenciálu, že by to chcelo rozpočet bayovských blockbusterov, aby z neho vyťažili všetky nápady a pretransformovali ich na plátno. Aj napriek tomuto okresanému rozpočtu však tvorcovia vymačkali maximum možného, postapo vízia je veľmi slušná, práca s kamerou dokonalá. Hĺbavý dej má miestami sklony k svižnejšiemu priebehu, ale chcelo by to zaradiť vyššiu rýchlosť. Zaujímavá spolupráca exmanželov Banderas-Griffith ukázala, že pred kamerou im to ide lepšie ako v súkromí. 60%. ()
Velké šlápnutí vedle. Snímek, který se protentokrát snaží jít svou vlastní cestou a nevnímat UI jako hrozbu, nicméně to vůbec nefunguje. Postapokalyptická atmosféra nulová. Design robotů fádní. Dějová linie je chaotická a bez snahy jakýmkoliv způsobem usměrnit příběh. Závěrečné "rozuzlení" tuctové a bez emocí. Od sci-fi filmů zaměřených na lidstvo vs. umělá inteligence očekávám drajv, myšlenkový přesah, potažmo temný depresivní futurismus. Automata nemá ani jedno. ()
Atmosférické a nápadité, s příjemným špinavě béčkovým zpracováním. Na druhé straně ale také mizerně zahrané s nepříliš dobrými postavami a místy ještě horšími dialogy. Ve výsledku obstojné sci-fi béčko, které úplně nevyužilo svůj potenciál ale na tu hodinu a třičtvrtě zabaví a přidá pár příjemných momentů, trochu hutně depresivní atmosféry a pár momentů, bez kterých by se film mohl obejít. ()
Tohle dělá kyberpunku ostudu (nechápu, proč tady ten tag je, ale u Altered Carbon ne). Robot, u kterého se jinak vyvine program, nejlépe směrem k lidskému myšlení, kde už jsem to jenom viděla... Jistě, myšlenka ve sci-fi poměrně častá, zde ovšem k uzoufání nezajímavě a neoriginálně zpracovaná. K tomu Banderas tady vypadá hrozně (ne, že bych jinak byla fanynka) a v celým filmu je víc šedý než na starým panelákovým sídlišti. Ani design robotů není nijak oslnivý (myšleno obrazně i doslova). 4/10 ()
Plagiát nejmenovaného Asimovského trháku, který by se chtěl více babrat v hloubce bytí. Bohužel pajdá na všechny nohy a v jednom kuse vzbuzuje v divákovi milion otázek: Jakto, že Banderas v poušti nechcípl? Proč vlezl do rány ostřelovači, když ho minutu předtím viděl v akci a pravidla znal? Kde se chtěli roboti v poušti dobíjet, když v továrně očividně potřebovali dobíjecí stanice a měli s sebou sotva jednu nukleární baterku? V době, kdy je život krutý sám o sobě a přežívají poslední hrstky zoufalých lidí, jsou na každém rohu pokročilí roboti, jejichž úlohy se dávno smrskly na krájení cibule a ukájení hostů v bordelu? Byla nutná béčková thrillerová linka se zajatou manželkou? Film, jehož pošmournost existuje čistě pro efekt a jehož svět stojí na nejasných základech. ()
Galerie (41)
Photo © Eagle Films
Zajímavosti (4)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
Reklama