Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (877)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VLAK JE SVĚT. MY JSME LIDSTVO“… /// Vlak, co nikde nestaví (nemá totiž kde) a ve kterým se chlapi neperou nožem, ale sekerou, což je celkem logický, páč to tady maj filmově na starost Korejci. Celkově jde o zajímavou mezinárodní směsici herců a koprodukcí, ve který se neztratěj ani Češi. Začíná to dost šedivě a vobyčejně, ovšem k mýmu překvapení se krom interiérový nápaditosti (v rámci jednoho vlaku samozřejmě) dočkám dobrejch nápadů v akci i v ději. Poselství může na někoho působit zbytečně melodramaticky, stejně jako ledový efekty, ale žlutá postapokalyptická duše (jenž si do vlaku kupuje dvě jízdenky, aby mohla sedět vedle sebe) vrní blahem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Komiks ,,Le Transperceneige“, kterej stvořili Francouzi Jacques Lob, Jean-Marc Rochette a Benjamin Legrand, neznám. 2.) Pochopím, proč Levoš Mareš nosil neustále kožich. 3.) Nevím, jak vysvětlit parchantům, proč jsme Eskymáci. 4.) Thx za titule ,,urotundy“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Bong Joon-ho, Kelly Masterson / Predloha: Jaques Lob, Benjamin Legrand, Jean-Marc Rochette - Le Transperceneige | Hudba: Marco Beltrami | Distribúcia: RADiUS-TWC (US), CJ Entertainment (Korea) | Štúdio: Moho Films, Opus Pictures | Rozpočet: 39,2 miliónov $ | Tržby: 86,371,367 $ || Transcendentálna zlátanina, ktorá je tak divná, že je dobrá. Zaujímavosťou filmu je mutantsvo kórejsko-americkej koprodukcie jak na strane autorskej, tak i remeselnej. Na začiatku to nemá potrebné tempo, naopak, na konci je dej až neúnostne skratkovitý. Pre mňa síce nedotiahnutý projekt, ale s výkričníkom v zozname minuloročných prekvapení. O Joon-ho Bongovi ešte budeme počuť určite. 74% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()

Reklama

petero 

všechny recenze uživatele

Snowpiercer teda dokáže prekvapovať počas celej stopáže a s blížiacim sa finále o to viac. S prvým prekvapením vyrukuje už počas úvodných titulkov kde v kórejskom filme s americkými hercami sa cez celú obrazovku zjaví meno českého tvorcu. A pri výbornej saunovej (či záchodovej) scéne je opäť odkaz na našich susedov, ktorá tak pôsobí ešte exkluzívnejšie a v rámci napínavosti poriadne vtipne. Ostatne tých scenáristických a režijných nápadov je tu veľa a sú jednoducho skvelé, neopozerané a niektoré vyslovene originálne (oslava nového roku uprostred dlhej, veľkej masovej bitky sekerami), či už skôr videné, akoby vložka z úplne iného filmu ala. scénka s pedofilmi z Running Scared, tu návšteva školy (resp. škôlky) a premietanie videa. Ostatne film je podarenou akčnou záležitosťou kde sa prechádza vlakovými vozmi ako levelmi v počítačovej hre, s výborne obsadenými hercami (Tilda Swinton tentokrát na nespoznanie a jej top kreácia) a parádnym zabijakom (vždy som tvrdil, že takéto niečo, vyhypeovanie postavy za tak krátky čas, dokážu len aziati). S postavami ostatne tvorcovia zachádzajú nekompromisne ale rozumne, nie ako pani Bigelow v The Hurt Locker, takže až do konca nie je jasné kto to vlastne prežije a ako to skončí. Exotický apokalyptický akčňák s myšlienkou, ktorý zostane v hlave. Zatiaľ najväčšie prekvapenie roka. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Mám slabost pro vlakové filmy, postapa a i pro příběhy o lidské krutosti rodící se z extrémních situací, takže mi Snowpiercer udělal hned trojnásobnou radost. A udělal by mi ji ještě větší jako seriál, který by tu úžasnou vizi zbytků lidské společnosti přežívajících v non-stop jedoucím vlaku rozvinul mnohem detailněji a rozepizodováním zdůraznil zvolený styl vyprávění a z něj plynoucí napětí, kdy vlak objevujeme spolu s postupujícími vzbouřenci hezky lineárně odzadu dopředu vagón po vagónu, až k "božské" lokomotivě s matrixovským Architektem. Pozoruhodná mezinárodní koprodukce - Jihokorejci natočili s přispěním Amíků v Česku adaptaci francouzského komiksu - se zrcadlí v pestrém mezinárodním castu, který vytváří dojem různorodosti společnosti ve vlaku. Film nezapře korejského rejžu (podílejícího se i na scénáři), co do drsnosti (žádnou sametovou revoluci nečekejte) a nápaditosti, triky jsou sice poslabší, ale nějak brutálně mi dojem nekazily. Suma sumárum, ultimátní vlakový film a originální, (ne)příjemně temné a drsné postapo. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Willy Wonka se nyní jmenuje Wilford a do Studentské pečeti přidává místo želé a oříšků berušky a šváby. Rozený komunista, který dotáhl své vize k dokonalosti a to tak, že chudák je pořád chudákem a navždy jím také zůstane, ale to je v pořádku, protože v jeho vlaku smrti; kde se veze poslední vzorek populace, má každý své spravedlivé místo. Jenže se mu trochu vzbouří ocas a dere se to dopředu. Cestou to prožívá všelijaké pocity, nejčastěji však rozpaky, že se Velká vlaková revoluce nedaří tak, jak by měla. Wilford je absolutista, perfekcionista a pragmatik a to není žádná sranda. Kdejaký štíplístek musí mít z takového filmu tři dny vlhkou matraci. Je to jedním slovem dokonalé - tím myslím film. Málokterý mě dokázal v poslední době tak pohltit a zdeptat neveselou vizí budoucnosti. Pravý opak optimistického Elysia, kde se přitom v podstatě jedná o to samé, jen jaksi v globálních rozměrech. Setkání s Tvůrcem díky Edu Harrisovi dostává plný grády odkazem na teorie nutkavé sebedestrukce člověka. Jasných pět sněhových vloček. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (35)

  • Vlaková souprava je dlouhá více než 500 metrů. (Laslo)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno