poster

Berlínská mise (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Bereurlin

  • Jižní Korea

    베를린

  • anglický

    Berlin

    (neoficiální název)
  • USA

    The Berlin File

Akční / Drama / Thriller

Jižní Korea, 2013, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • prome
    ****

    Napínavý, ztrhující a atmosférický špionážní thriller, který má svižné tempo, upoutá a nepustí od první do poslední minuty. Akční scény jsou výborné a napínavé. K dokonalosti mi bohužel něco chybělo a nebylo to kompikovaným příběhem s velkým množstvím postav. Jedná o snímek, který stojí za zhlédnutí.(19.9.2013)

  • marvan
    ****

    Zatímco americký mainstream ustrnul ve vlastní seberecyklaci, z Asie proudí inspirativní žánrové chuťovky.(22.9.2013)

  • Tony.cs
    *****

    Ačkoli je zde cítit Bourneovská inspirace, nelze filmu něco vytknout. Paráda!(30.10.2013)

  • Jossie
    ****

    Asi tak hodinu jsem nevěděla, co se tam děje a kdo je kdo, ale pak to začalo zapadat a k napínavému ději se přidala hodně dobrá akce. A ještě mě moc potěšilo mě plné kino.(1.12.2013)

  • JFL
    ****

    Ryoo Seung-wan se do korejského filmového průmyslu vklínil natruc coby samouk a nadšenec, jehož snem bylo točit dravé akční snímky postavené na atrakci herců minimálně využívajících kaskadéry. Poté, co jeho rapidní stoupání ke stále větším rozpočtům a rozmáchlejším akčním spektáklům utnul kasovní propad komiksově nadsazené bláznoviny "Dachimawa Lee" se vrátil akce prostým ale formálně vycizelovaným dialogovým thrillerem "The Unjust". Ryoova novinka "Berlínská mise" pak představuje velkolepý akční návrat, jenž ale nese znaky poučení se ze předchozích nezdarů a ukazuje divákům vytříbeného režiséra na vrcholu sil. Film úspěšně zabodává korejskou vlajku na prostoru doposud výhradně hollywoodského žánru špionážních akčních thrillerů natáčených v s mezinárodních lokacích. Tvůrci snaží sebevíc dodat klasickým šablonám lokální nádech motivy vztahu mezi Severní a Jižní Koreou, ale ty jsou rozvedené do striktně černobílé podoby, která až bulvárně hraje s předsudky o démoničnosti severokorejských uzurpátorů moci. Také v ryze žánrových prvcích scénář příliš tlačí na pilu, především v nespočtu zvratů ve stylu měnění stran a spojenců, což ve výsledku může vést až k apatii diváků. Naštěstí se Ryoo pravidelně vrací k akčním sekvencím, které staví na maximální intenzitě a nápadité inscenaci. Každý střet má nějaký malý detail, který akci dá punc originality i účelnosti a zároveň svou výstředností a neokoukaností zaručuje, že se sekvence zaryje divákům do paměti. Zatímco post-bourneovské americké akční filmy se soustředí na vytvoření impresivní změti, kterou drží pohromadě pouze zvuková stopa a hudba, Ryoo právě těmito výraznými detaily akci vždy zpřehledňuje a zasazuje ji pevně do prostoru, který se stává součástí celkové atrakce. Bravurní je v tomto ohledu úvodní část filmu, kde se nejprve výtečně ustanoví očekávání díky směřování pozornosti k podivně tvarované ráně na hrdinových zádech, jejíž původ se pak vysvětlí během dlouhé flashbackové pasáže. Podobně je závěrečná bitka hrdiny se záporákem ozvláštněna prací s prostředím širých lánů vysoké trávy s roztroušenými balvany a především pak díky dravé choreografii s promyšlenými vychytávkami inspirovanými v MMA.(3.12.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace