Reklama

Reklama

Budoucnost nejistá

  • Velká Británie How I Live Now
Trailer 1

Patnáctiletá Daisy (Saoirse Ronan) žije celkem běžně komplikovaný život - má deprese, vztek na všechny a trpí sebepoškozováním. Rodiče ji proto pošlou z New Yorku k tetě Penn na anglický venkov. Po prvním odmítání všech a všeho si Daisy uvědomí, že se jí tam vlastně líbí a navíc se jí líbí i bratranec Edmund (George MacKay). K svému překvapení nakonec úplně zapadne do místní mládežnické party a jejich radovánek. Vše zdánlivě směřuje k letní romanci, kdyby se zároveň nad touto venkovskou idylou nevznášela všudypřítomná hrozba Třetí světové války. Ta nečekaně vtrhne do jejich životů a pro Daisy, které se před nepřátelskými vojáky podaří uniknout, začíná boj o přežití. (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (150)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

[K postavě Daisy s tváří Saoirse Ronan:] Are you a vampire? Do Nejisté budoucnosti jsem nahlédl s ostychem ohledně toho, zda nejsem na filmy pro mládež přeci už trochu starý. Nejsem, byla to bomba :-). Možná je chyba i po mnohých zlých zkušenostech od žánru zparchantělého produkty typu Twilight očekávat jen to nejhorší. Ostatně, už se našel námět, z něhož by dobré psaní a skvělá režie nedokázaly vykřesat skvělý film? Jistě, jde tady i o lásku. Elegantní formě a neotřelému přístupu (události jsou nahlíženy výhradně optikou aktérů) stejně jako mládí samému se dá ale odpustit i to. Film startuje v duchu euforického klipu s momentkami z rustikálního prostředí rodiny a la Weasleyovi v Doupěti. Soundtrack Jona Hopkinse a písničkami kádrů jako Nick Drake či Amanda Palmer svědčí o skvělém vkusu i smyslu pro atmosféru. Na stěně schází jen hodiny s ručičkami ukazujícími, zda jsou všichni v pořádku. V událostech následujícím po idylickém úvodu by se totiž skvěle hodily. Podobně jako ve filmech Dannyho Boylea příběh nabírá směr, které se na začátku dal jen tušit. Obrat v duchu děti vs totalita je velmi silný a realistický, ne nepodobný nedoceněným snímkům jako Children Of Men, jimž Budoucnost dluží. A ovšem Saoirse Ronan je skvělá a krásná. Keep eye on great but humble talent of Kevin MacDonald! ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Netradiční pokus nahlížet vypuknuvší Třetí světovou (?) úzkou optikou zamilované puberťačky končí u nanicovatého dívčího románku: V těžkých časech hrdinka překoná své mindráky (sebestřednost, vzdor, vegetariánství / anorexie), několikadenní putování přes pole a lesy za svou láskou domů na idylickou farmu, při němž je svědkem pár (banálních a nicneříkajících) tragických výjevů, ji změní v lepšího člověka. CHA! O konfliktu samotném se ZÁMĚRNĚ nic nedozvíme, což by vůbec nevadilo, kdyby se alespoň dílčí okolnosti daly chápat (např. gestapácké chování vlastních vojáků). Jinak potěší nádherná kamera a hudba. ()

Reklama

Dont 

všechny recenze uživatele

Hlavním lákadlem snímku byla pro mne Saoirse Ronan. Jenže právě s její postavou vyváděli tvůrci psí kusy. Ta změna na mě byla moc náhlá a nevysvětlitelná. Z nesympatické rozmazlené pubescentky se během jednoho jaderného útoku vyklubala starostlivá a uvědomělá společnice pro neblahé válečné dny. To jsem úplně nenakoupil a film to připravilo o jednu hvězdu. Spolu s nedotažením některých myšlenek, kdy se film až příliš soustředil na podivný vztah bratrance se sestřenicí. Jinak má totiž snímek zajímavě specifickou atmosféru, např. po výbuchu nebo v opuštěném městě. ()

marvan 

všechny recenze uživatele

Ze všech katastrofických filmových vizí posledních let mi tahle přišla nejreálnější; ano, takhle si dokážu konec našeho světa představit. Film se nezabývá proč ani jak, události přichází z vnějšku, bez vysvětlení. Je to vlastně film o dospívání, o lásce a o domově na pozadí válečné katastrofy. Nice. ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

Připomnělo mi to film Zakázaná zóna - taky napínavý "romantický" film v post-apokalyptickém hávu. Totéž možná napadlo i režiséra Macdonalda, vzhledem k tomu, že povolal Jona Hopkinse, autora hudby Zakázané zóny. Oba filmy spojuje i působivý příběh, ale hlavně atmosféra sálající na sto honů a vyjadřující ducha doby (smiřování se s faktem, že se svět nebezpečně rychle mění - převážně k horšímu). Jsem přesvědčen, že zmíněné filmy budou řazeny mezi ty, co nejvíc vystihují 10. léta 21. století. Podobně jako vypovídají o své době filmy Tři dny Kondora nebo Drsný Harry (70. léta), Rambo nebo Podnikavá dívka (80. léta), Volný pád nebo Klub rváčů (90. léta), Dobrý ročník nebo Ztraceno v překladu (0. léta). ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

Reklama

Reklama