Režie:
D.J. CarusoKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Brian TylerHrají:
Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Rosario Dawson, Billy Bob Thornton, Ethan Embry, Michael Chiklis, Anthony Mackie, Fahim Fazli, Cameron Boyce, Marc Singer (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mladík Jerry Shaw přijíždí na pohřeb svého bratra Ethana, dvojčete, který byl poručíkem americké armády. Po pohřbu Jerry zjistí, že mu záhadně na bankovním účtu přibylo 750 tisíc dolarů a poté ho v jeho bytě překvapí dodávka několika krabic plných zbraní a dusičnanu amonného. V tuchvíli mu zatelefonuje neznámý ženský hlas varující ho, že bude do minuty zatčen FBI. Jerry nestačí utéct a je skutečně zatčen agentem FBI Morganem. Do výslechové místnosti mu znovu zavolá stejný ženský hlas, který mu sdělí instrukce k útěku a Jerrymu se podaří utéct. Díky instrukcím se setkává s mladou matkou Rachel Hollomanovou, kterou stejný hlas vydírá, aby plnil její instrukce, jinak zabije Rachelina syna Sama. Jerry a Rachel se vydávají na útěk před Morganem a tajemný hlas jim na útěku pomáhá např. řízením dopravních světel. Ve Washingtonu mezitím agenti Pérezová a Bowman pátrají po příčinách úmrtí Ethana Shawa. Zjišťují, že Ethan monitoroval inteligentní superpočítač ARIIA, který se však poté, co armádní velitelé neuposlechli jeho rozkaz a díky tomu dopadla vojenská mise v Pákistánu neúspěchem, rozhodl, že bude chránit národní bezpečnost na vlastní pěst a odstraní pro sebe nepohodlné osoby - první z nich byl Ethan... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (911)
[ Na sever severozápadní linkou + Já, robot + Nepřítel státu + Die Hard 4 ] x Shiovo charisma= 70% Tomu, abych syntetickému Orlímu oku složila poklonu coby dokonale funkční letní jízdě, brání dva prvky: přespříliš ztlumený humor, jehož jediným nositelem je vlastně postava B. B. Thorntona, a místy zadrhující se motor akčních scén, což v důsledku zapříčinilo, že ačkoli jsem se nudou nezívala, nepřipadala mi Carusova kompilační jednohubka jako časový kompresor. Shia v další roli kluka od vedle nicméně znovu exceluje. Vypadá to, že se z Boy Next Door stane Man Front Door. :) ()
Chladný hollywoodský kalkul "na jeden týden" bez jiných ambicí než rychle vydělat a ještě rychleji upadnout v zapomnění? Jednoznačně. Na druhou stranu i tak to mohla být dobrá podíváná. Ano, Caruso má evidentně rád Hitche, pravděpodobně viděl Vesmírnou odyseu a zhlédl se nejen v Nepříteli státu. Což sice ukazuje, že má vkus, ale o jeho talentu to pranic nevypovídá. Rozjezd není vůbec zlý, ale dech Carusově sprintu dochází již před polovinou tratě. A během pravého amerického finiše páchá Oko dravce harakiri ve chvíli, kdy cíl je ještě v nedohlednu. Shia tradičně výborný, byť již dobře po sedmé hraje úplně tu samou roli. Ovšem je tu pár momentů kdy to šlape jak má (v první půlce), takže na nezapamatovatelnou takřka solidní rutinu to stačí. O chlup z vypelichané krátkosrsté čivavy. ()
Pro mě svižné akční překvápko, jež o coul předčilo i letošní Wanted. Ani k tomu nepotřebovalo řvavé vizuální kudrlinky, postačilo nadprůměrné tempo, solidní audiovizuál a do zvoleného žánrového rámce typově skvěle zapadající Shia. Fachá to, fachá, i na kopance adrenalinu dojde. A já se v kině bavil a bavil, téměř nenudil, a na nějaké logické lapsy a prvky spíše z kategorie sci-fi po prvním zhlédnutí zvysoka dlabu! Jen ty čerstvé režisérské naděje by se měly naučit točit automobilové honičky, aby z nich měl divák v hlavě i víc, než jen zmatený bordel... ()
Celej film se skládá z okamžiků pobavení a nasrání a je to celkem vyrovnaný skóre. Strašná kamera totálně zabíjí veškerý pokusy o akci, takže jsem delší úseky musela přetáčet, aby se mi z toho neodvařil mozek. Většinou to je jak kdyby kameraman zběsile mával kamerou do stran a je více méně náhoda, když se mu tak podaří zachytit aspoň nějaký ty klíčový objekty - např ujíždějící auta. K tomu hudba co mi přišla jak okopčená z Hitmana a ten jí zase okopčil z Bourna, holt se všechno dneska kopčí. Navíc se tu vyskytuje hrozně moc debilit, jako např. už vůbec ten nápad o absolutním přehledu o všem díky vychytávkám jako vibrace hrníčku apod., nepochopitelný scény jako zbytečný vysvětlování v krámku s videem, skoky z žánru do žánru a střídaní rovin reálna s béčkovým sci-fi. Ten jeden nápad o jakýsi vyšší moci, která může úplně všechno, není tak nosnej, jak by se zdálo, takže v druhý půlce už se neděje nic, než se furt někam utíká (stejně všichni víme, že je až tak do posledních deseti minut nechytnou) a sem tam scénka s agentama. Třeba Deja Vu byla taky blbost, ale kam se na tohle hrabe. Takže proč 3*... Nebylo to až zas tak strašný, protože Caruso vládne talentem prodat podprůměrnej blábol jako super chytrej nářez a dokáže, aby člověk párkrát i zapomenul, jakou sleduje slátaninu. A taky samozřejmě za Shiu, představa že se tam pachtí nějakej nesympatickej trouba a víc jak 1* by to ze mě nevymáčklo ani omylem. ()
Umí hodně, ale netuší - D. J. Caruso Vypočítavá jednohubka o (to je zákon schválnosti) příliš uvědomělém automatu na žvýkačky, který se rozhodne nastolit stanné právo a konečně učinit politické svévolnosti zadost. Kdo chce, dokáže si vyškrábnout anonci na svůj oblíbený kult i guilty pleassure: Oko dravce totiž vypadá jako výsledek odvětví "frankensteinovsky" zrůdného genového inženýrství přenesený do pásovosti filiálek hollywoodské říše na sny. Nesčetněkrát mi během projekce vyskočil z paměti Já, robot (ubohá lidská rasa začíná být na obtíž sama sobě) či 2001: Vesmírná Odyssea (blažen budiž Pixar, jehož citace ve WALL-Em je nejenom vtipná, ale i uctivá) onde Nepřítel státu (zastav se, nepřežiješ) či T3: Vzpoura strojů (projekt Hvězdné války hadr) nebo (jako asi každému) Na sever severozápadní linkou. Tvůrce do jisté míry omlouvá to, že si velmi dobře uvědomují svou vratkou pozici na piedestalu toaletní zábavy, a proto se zdroje své velkodušné inspirace nepokouší ani na mikrosekundu zastírat - vědecko-fantastický palec nahoru. Což o to, ale marginální logistická potíž vězí hlavně v tom, že Oko je ve všech ohledech desetkrát natvrdlejší a "dvourozměrnější" než výše vyjmenované "tradiční hodnoty", pročež neustojí hnidopišské manýry, aniž by přišlo o věneček a nezpůsobilo diváku bolení hlavy - palec dolů. Zkrátka, poselství tisíckrát omleté se stává jen a jen báchorkou pro novorozeňata a rozhodně mne nedonutí vyhodit mobilní telefon z okna a vrátit se na strom. Ale abych jen nekritizoval: odsýpá to jak má, mihne se zde Shia, což samo o sobě zahraňuje dvě dimenze najednou, akce je fantastická, hi-tech, adrenalinová a někoho mohl potěšit i hrubý a neurvalý Brian Tyler. Leč, když už sledovati Caruso show, tak osobně dávám přednost předměstským disturbancím, kde se šlape do pytlíků se psími exkrementy. Ty mají alespoň styl a šmrnc (disturbance), byť se dá říci, že Hitch se v nich znásilňuje víceméně ze stejného úhlu._____Také vám přišlo, že ta super-mega-ultrainteligentní mašinka přemýšlela strašně složitě? Viz. celý ten krkolomný plán na odstranění nepohodlných, který by nevymyslel snad ani Ed McBain. ;) ()
Reklama