Reklama

Reklama

Plachý samotář Simon (Jesse Eisenberg) se protlouká životem v lhostejném světě. V práci ho přehlížejí, jeho matka jím pohrdá, žena jeho snů Hannah (Mia Wasikowska) ho ignoruje. Nic z toho se mu nedaří změnit. Jeho život se převrátí naruby až ve chvíli, kdy mu přibude nový kolega v práci. James je fyzicky Simonovým dvojníkem, po psychické stránce však jeho protikladem. Je sebevědomý, charismatický a umí to se ženami. K Simonově hrůze začíná James pomalu přebírat kontrolu nad jeho životem. V hravé adaptaci novely F. M. Dostojevského mísí režisér Richard Ayoade (Jmenuji se Oliver Tate) humor a osobitou estetiku s kafkovskou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Recenze (172)

FandimeFilmu.cz (Jaroslav Vávra)

"Richard Ayoade natočil film, který lze doporučit každému, kdo má rád netradiční atmosféru a smysl pro bizarní a černý humor. A hlavně se nebojí neotřelých filmů." více

Filmpress.sk (Elena Ťapajová)

"Film Dvojník je zaujímavá sonda do rozdvojenej duše človeka zmietaného pocitmi bezmocnosti, zúfalstva, závisti, vášne, ktorý sa potáca na hranici túžby zabiť seba či niekoho iného. Je to vlastne alegória osamelosti jedinca a jeho neschopnosti komunikovať s okolím i sám so sebou. Ale zároveň je…" více

Filmserver.cz (Adam Hencze)

"Adaptace takto těžkého a stylově vyhraněného díla (Dvoynik je považován za jedno z nejtěžších Dostojevskiho děl) vyžaduje kromě osobitosti také určitou dávku sebetrýzně, neboť se jedná o nesmírně nevděčné téma, která nemá velkou šanci uspokojit masy. O to víc to bolí v tomto případě, neb se jedná o…" více

Filmspot.cz (Jan Varga)

"Dvojník je spíš směs psychologického dramatu a thrilleru s depresivní atmosférou (místy velmi hutnou) a černý humor je v něm jen jako ozvláštňující prvek. Jeho hlavní deviza ale spočívá v tom, že je bravurně napsaný a výtečně natočený. Každý záběr je v něm naprosto přesný a perfektní. Jen tempo…" více

Indiefilm.cz (Marek Jančík)

"Z hlediska aktuálního diváckého prožitku jde ale především o to, že Ayoadeho film je výborně fungující audiovizuální stroj. Herecké výkony vyjadřují paradoxní nejistotu, ztracenost. Ayoade se prezentuje jako tvůrce, v jehož moci je okouzlit i děsit tím, že vytváří naprostou fikci – svět, který se…" více

Kulturissimo.cz (Daniel Storch)

"Tvůrci „Plukovníkova“ státu zkrátka nechybí nadhled, který je právě v kombinaci s Ayoadeovou hravostí velmi sympatický…" více

MovieZone.cz (Martin Svoboda II)

"Eisenberg tu hraje obě své typické polohy, obě zvládá. Ostatní mu jen asistují a nutno podotknout, že jakkoliv není v kontextu své filmografie originální, stále je působivý. Jeho rozpolcenost a ztráta kontaktu s realitou na mě zapůsobily mnohem víc, než bych u filmu zahaleného v klipově…" více

Obrazor.cz (Martin Kos)

"Účinky světla na diváka pak ještě podporuje vynikající kamera Erika Wilsona, který s Ayoadem spolupracoval už na předchozím snímku. Přesně vycentrovaná kompozice rámování u téměř každého záběru a hra se stíny pomáhá posilovat působení odcizeného prostoru jak na Simona, tak na diváka." více

Topzine.cz (Kateřina Sýsová)

"Ač film vybočuje z klasické pop-artové tvorby, chybí mu perla, kterou by se diváka doopravdy dotkl. Příjemné kulisy pseudofuturistického prostředí, černý humor a skvělé herecké výkony na úkor prvoplánovitosti pozbývají hlubší myšlenku nebo překvapení, které by si divák s sebou mohl odnést domů." více

TotalFilm.cz (Alžběta Kovandová)

"Ayoade – a pravděpodobně i Dostojevský ve své původní předloze – usilují o to, aby si konzument jejich děl uvědomil hodnotu vlastního já a přemýšlel o absurdní situaci toho, že by se mohl objevit někdo stejný. Film Dvojník tuto otázku nastoluje, exponuje – ale nechává zmizet v dramatických zvratech…" více

Související novinky

Startuje 21. ročník Dnů evropského filmu

Startuje 21. ročník Dnů evropského filmu

04.04.2014

Letošní Dny evropského filmu opět přináší více než 50 snímků z celé Evropy, tematicky rozdělených do sekcí, některých tradičních, některých zcela nových, speciálně sestavených pro aktuální ročník s… (více)

Reklama

Reklama