poster

Šmejdi

  • Slovensko

    Šmejdi

Dokumentární

Česko, 2013, 74 min

Scénář:

Silvie Dymáková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JANARYBA
    ***

    Šmejdi mě zklamali, na to jaký kolem toho byl humbuk, tak ten dokument za moc nestojí....Téma 5* (toto jsou ale jen ti malí čeští šmejdi, o velkých by dokument asi neprošel) versus provedení dokumentu 2* - vychází z toho bohužel jen průměr...škoda.(18.7.2013)

  • verbal
    ***

    Všichni to víme. Když blahoslavený seniljor uvidí na letáku rohlík v Kauflandu za osmdesátník, odhazuje francouzské hole a kardiostimulátor nekardiostimulátor si udělá osobák v nákupním trojboji - pajdání na sto metrů, přeskakování vozíků a box s ostatními vyžilými mentály u pečivového boxu. Dvacetník sleva, no neriskujte mrtvičku, když za deset kusů ušetříte dvě koruny, které si můžete přidat do fondu na rakev! Vnutit pak něčemu takovému čínský parní čistič za třicet litrů, co sice nečistí, ale zato si s ním můžete tak týden doma zvlhčovat vzduch než dojde pára, je jako vyměnit s domorodci na úrovni doby kamenné korálky za hroudu zlata. Ti dýleři jsou nepochybně zkurvené hyeny a tématické zájezdy pro Jedličkův ústav nepořádají jen proto, že jsou chovanci zbavení svéprávnosti a kupní smlouva by nebyla směroplatná. Jinak by to byl zlatý důl. Být teď důchodce, najdu si tu kikinu, co splácala tento tendenční dokument a minimálně ji kousnu do prdele svými umělými zuby, než se pokusím jí ho tam vášnivě nadrobit, protože se ze mě snažila udělat impotentního debila! Má mi být teď jako líto ubohé babičky, která s cigánsko - maďarským přízvukem není schopna vypotit kloudnou větu, protože její íkvé osciluje někde mezi gibonem a šimpanzem, a šla by do toho po hlavě i ve třiceti, kvůli tomu, že ve své svaté prostatě promrdala důchod i s pohřebním fondem a musí se teď chudinka sama zpopelnit na indukční plotně za osmičku zabalená do deky z pravé, syntetické ovce za patnáct? Ani hovno! Zbavil bych jí svéprávnosti a zabavil jí veškerý zbývající majetek, z něhož bych zvedl plat pár policajtům, aby ty zasrané supy dostali tam, kam patří. Propadal bych teď panice panice (je to schválně dvakrát, aby to bylo žertovné), kdybych neznal výhradně důchodce, co mají pod chepicí a ten mixér za třicet si koupí raději za litr v Elektroworldu. Nedostanou k tomu sice jako dárek prošláplou termosku, ale zato pak nemusí někde v televizi nesrozumitelně skučet!(4.10.2013)

  • Dudek
    **

    Jako příspěvek k vyvolání diskuze fungují Šmejdi perfektně, jako dokument však už bohužel nikoliv. Přesto je však třeba říct, že vytyčený cíl se Silvii Dymákové povedl na jedničku. Téma dostalo více prostoru jak v médiích, tak i v poslaneckých lavicích a po letech tichého tolerování přicházejí změny.(3.10.2013)

  • Fr
    ****

    NECHCEŠ UMŘÍT? TAK NAKUPUJ!..... /// Propracovanost mafiánskejch prodejních praktik, mixnutá pohledem do očí smutnejch českejch důchodců. Nebo do smutnejch očí …? Což to je jedno, protože … KDO BY ODOLAL poučné a poutavé prezentaci? Člověk při vyprávění seniorů přemejšlí, co je vlastně horší, páč třeba ono ,,TY BLBÁ KRÁVO“ se chce zařvat i mě. Šmejdi jsou dokument, kterej se dotýká celý společnosti, ať už si o těch, jejichž ráj je Kaufland a jejichž tempo je vražedný, myslíme cokoliv. A měl by se povinně podávat všem při dovršení věku 60ti let. S příspěvkem na pohřeb a kupónem k žehu zdarma. Nebo vy snad víte, co zejtra dělá vaše babička? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Deku za 15 litrů kupuju jen tehdy, když je k ní šiška salámu zadáčo. 2.) Při podnikání dodržuju zásady. Hlavně tu o reciprocitě. 3.) Sedmihodinová prezentace – to je něco pro mě! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(17.7.2013)

  • Lima
    ****

    Klausova neviditelná ruka trhu v nejryzejší podobě a zároveň smutná ukázka (ne)fungování ´České obchodní inspekce´, potažmo kontrolních mechanismů tohoto státu.(4.9.2013)

  • - Silvie Dymáková točila svůj film přímo pro seniory, ti však nakonec tvořili necelou polovinu z více než 30 000 diváků, kteří film v kinech od jeho premiéry navštívili. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)

  • - Spolu s filmem byla také spuštěna „Petice proti šmejdům“, která rok po uvedení filmu nasbírala přes 170 000 podpisů. Jedna z dominantních firem, které se tímto druhem podnikání u nás živila, oznámila konec činnosti v ČR. Česká obchodní inspekce začala po uvedení filmu udělovat výrazně vyšší pokuty, ale hlavně – seniorů na předváděcích akcích skutečně výrazně ubylo. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)

  • - Autorka původně neměla v úmyslu natáčet celovečerní film. Plánovala, že bude s natočenýmy záběry jen dělat osvětu v domovech důchodců. Kvůli velkému zájmu televize, distributora i široké veřejnosti se ale rozhodla pro film. (FoxxX)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace