Režie:
Georges LautnerScénář:
Jean HermanKamera:
Henri DecaëHudba:
Philippe SardeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Georges Géret, Jean-François Balmer, Claude Brosset, Julie Jézéquel, Michel Beaune, Tony Kendall, Catherine Lachens, Juliette Mills (více)Obsahy(1)
Ve filmu Policajt nebo rošťák je Jean-Paul Belmondo přesně takový, jakého ho mají diváci nejraději. Tvrdý, neústupný, trochu samotářský, ale především vždy obklopen krásnými ženami a vždy nad věcí. Do Nice přijíždí inkognito divizní komisař oddělení vnitřního vyšetřování Stan Borowitz, specialista na čistky uvnitř policie. Vše totiž nasvědčuje tomu, že nedávno zavražděný komisař Bertrand byl v úzkém spojení s místní mafií. A není zdaleka sám. Policejní inspektoři Rey a Massard jsou do vraždy přímo zapleteni, je tedy nutné je usvědčit a policii očistit. Borowitz má vlastní netradiční prostředky a postupy a rozhodne se vyvolat válku gangů, která by jako první vydala oba zkorumpované inspektory. Nečekaný příjezd neposlušné dcery Charlotty vše zkomplikuje. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (302)
Reziser georges Lautner /Smrt Darebaka, Profesional/ natocil vyborny film, v ktorom Belmondo potiera zlo /odborne sa to tu vola vysetrovanie vrazdy a pletky s mafiou/. Film ma doslova az skvele tempo, nenudi ani chvilu, najdu sa aj vybuchy a autonahanacka. Zanrovo ako komedia film dost nesedi, skor detektivka, a akcny krimi film, to jo : 95 % ()
Jeden z nejlepsich filmu s Belmondem co jsem videl. Hraje zde neustupneho, neuplatneho a nekompromisniho divizniho inspektora Borowitze, ktery jde po krku bande gangsteru. Belmodno prekypuje sarmem, temperamentem, vtipem a eleganci. Proste skvely krimi komedialni snimek, ktery by si nemel nechat ujit zadny priznivce francouzske kinematografie. ()
Nejsem sice fanda Belmondových filmů a rozhodně jsem jich od něj neviděl ani čtvrtinu ale i tak si myslím, že tohle patří k tomu lepšímu co od něj můžete vidět. Legendární hlášky (časy jsou zlé Kamile), povedené kaskadérské kousky (i když jich mohlo být klidně více) a sem tam nějaká ta akční scéna nic víc stejně nikdo nečeká. Jen mi přišlo, že tempo ke konci filmu upadá. ()
Ačkoli už jsem s Belmondem pár filmů viděl, ani jeden nebyl "belmondovka", tak konečně nastal čas nějakou zhlédnout. A jestli jsou všechny podobné téhle, tak je nebudu vyhledávat často, ale jako občasná zábava to rozhodně není špatné. V závěru mi to přišlo krapet pomalé a hlavně nebýt Belmonda, tak je to dost slabé, ale hlavně díky němu je to solidní zábava, do které jsem se dostal rychle a bavil skoro až do konce. Sice ne vším, ale většinou hlášek ano. Bere se to s nadhledem, na nic většího si to nehraje, nenudilo mě to, funguje je to jak má a režijně je to taky slušná práce, takže jsem si to užil. Jen nevím, jestli bych si to pustil někdy znova, protože to pro mě až tak výrazný zážitek nebyl, ale zatím si myslím, že ano, takže tu ty čtyři hvězdy nechám. Slabé 4* ()
Šarmantní Jean-Paul Belmondo přesně tak, jak ho mám rád - žoviální komisař, nonšalantní svůdník, výřečný a lehkomyslný rošťák, který pro ránu nejde daleko. Řekl bych, že právě v tomto filmu je to zřejmě jeho nejtypičtější role. Takže když se chci nechat příjemně a vkusně pobavit, mám naprosté jasno. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (20)
- Poprvé Jeana-Paula Belmonda (Antonio/Stanislas) režíroval Georges Lautner. Celkem spolu natočili pět filmů. Následovaly filmy Kašpárek (1980), Profesionál (1981), Veselé Velikonoce (1984) a Neznámý v domě (1992). (classic)
- Natáčelo se mimo jiné ve městě La Turbie. Filmový kemp Pylone se pak nachází ve měste Antibes ve Francii. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
- V čase 48:30 je po převodu do Full HD jasně vidět, že v jednom záběru smyku nesedí za volantem Belmondo, ale kaskadér. Dle jeho knihy šlo s velkou pravděpodobností jen o dotáčku nebo přetáčku scény, kdy už nebyl pracovně k dispozici, protože jinak v celé honičce si dává kamera dost práce v tom, aby byl Belmondo jasně a zřetelně vidět. (Ivoman)
Reklama