Režie:
Jacques DerayHudba:
Claude BollingHrají:
Lino Ventura, Claudine Auger, Paul Crauchet, Jean Bouise, Nicole Garcia, Roland Bertin, Xavier Depraz, Dominique Lavanant, Laura Betti, Jacques Maury (více)Obsahy(2)
Byla vražda, kterou Roland viděl, jen výplodem jeho mysli, nebo se proti němu spikl svět? Roland Feriaud se probudí v sanatoriu, aniž by tušil, jak se tam dostal. Pamatuje si, že byl v hotelu a slyšel z vedlejšího pokoje divné zvuky, šel se proto podívat, zda někdo nepotřebuje pomoc. Když vešel dovnitř, uviděl mrtvolu a dostal ránu do hlavy. Lékař mu však poví, že ho někdo udeřil proto, aby ho okradl, žádná mrtvola se v hotelu nenašla, byla to pouze halucinace. Prý ho mohou příštích pár dní provázet podobné vidiny, nemá si jich však všímat. Když je ze sanatoria propuštěn, začínají se mu dít divné věci, neustále jej někdo sleduje, lidé po něm chtějí jakýsi kufřík. Je těžké vyznat se v tom, zda jen blázní, nebo byl zatažen do nějaké podivné hry. Jenže když se v hotelu začne nějaká dáma shánět po svém manželovi, který má vypadat přesně jako mrtvola, kterou Roland viděl, dojde k závěru, že není blázen a jen se proti němu spikl svět. (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Drama muže, který toho věděl příliš málo, otevřel špatné dveře, ocitl se v sanatoriu a to podstatné.. neměl kufřík.. Tento snímek má dle mého dvě obrovské přednosti, tou první je hutná atmosféra, kdy divák tápe a neví, kdo je kdo, kdo s kým, proti komu a tou druhou je charismatická hlavní postava, která se zarputile snaží přijít událostem na kloub.. No a já jen tiše doufám, že na moje rameno motýl nedosedne.. ()
Francúzsky námornícky protagonista Roland Fériaud sa po príchode do Barcelony cíti byť ako totálne „omráčeným”, a to zdôrazňujem úplne doslova, prosím pekne; asi sa mu tak strašne zapáčili miestne, kultúrne pamiatky, že pomaly ani nenachádzal dostatok vhodných slov, ktorými by v podstate vyjadril samú chválu na zrovna toto konkrétne prostredie, na ktoré určite len tak rýchlo nezabudne...? • Ďalší mimoriadny thrillerový titul, v ktorom tento excelentný predstaviteľ v podaní Lina Ventury, naprosto famóznym spôsobom stelesnil „nechápajúcu postavu”, ktorej sa postupne začali diať tak extrémne podivuhodné situácie, že tomu spočiatku vôbec ani ne(po)rozumel, čo všetko sa vlastne okolo neho neustále deje, a síce si po čase predsa trochu pospájal jednotlivé súvislosti dohromady, ale či to napokon bude stačiť, je napokon viac, než len otázne. Skrátka, každou uplynutou scénou, som sa i ja cítil naprosto rovnako skľučujúco, ako i ústredná postava, pohybujúca sa nad nekonečnou priepasťou, do ktorej teda už nie je príliš ťažké spadnúť... • Samozrejme, že som Rolandovi držal všetky palce na rukách, vrátane i na nohách, no musím súčasne podotknúť, že scenáristi vo mne pomerne veľmi často vyvolávali pocit neistoty, čo tiež podtrhovala i svedomitá réžia pod taktovkou Jacquesa Deraya, ktorá mi vskutku priamo navodila určitú situáciu, ktorá sa následne čoraz viacej vymykala spod kontroly, až to hraničilo s obrátením doterajšieho spôsobu života kompletne naruby. • A samotná bodka za celým, predchádzajúcim dianím, ma nakoniec "prinútila" pridať i poslednú, piatu *, čo si Motýľ na pleci, podľa môjho názoru rozhodne zaslúži. ()
Určitě nečekejte, že se zde budete brodit krví. Ale je tu opět Lino Ventura, který každou roli perfektně zvládnul. Popravdě řečeno, že bych napětím nedýchal, tak to se nedá říct, protože dle mého soudu má deprimující děj trochu rozvláčnější tempo. Na druhou stranu je třeba říci a připomeňme fakt, že ani tento film nezůstává nic dlužen skvělé tradici francouzského kriminálního žánru z období šedesátých až osmdesátých let. ()
Moj prvy film od Jacques de Ray-a. V hlavnej roli sa predstavil Vino Lentura, ktory sa zamotava do coraz zlozitejsieho a komplikovanejsieho klbka udalosti. Film ma hodne z noiru, ale to este automaticky neznamena, ze ide o kvalitnu vec. Tocili sa totiz aj priemerne noir-y. Pravdupovediac, francuzske noir-y vobec nemam rad, pre mna je stale najlepsi europsky noir 3rd Man s Wellesom. A za rok 1978 by som dal urcite vyssie The medusa Touch s mojim oblubencom Richardom Burtonom. 69 % ()
Ponurá, strhující a nerozpletitelná noirovka, při jejímž sledování mi bylo dost úzko. Záhadné telefonáty, mrtvoly v pokojích, kufřík, objevující se a mizející postavy, Oni… ale kdo a proč? Abych dostal odpovědi na své otázky,zamáčkl jsem se ještě hlouběji do svého „filmového“ křesla. Při závěrečných scénách mě mrazilo… Vynikající snímek s neuvěřitelnou atmosférou. ()
Galerie (30)
Photo © Gaumont
Zajímavosti (1)
- Jedná se o jeden ze snímků z trilogie tzv. noir filmu Staré Francie. Dalšími dvěma snímky jsou Le Silencieux a La 7eme cible Claudea Pinoteaua. (LiVentura)
Reklama