poster

Sound City (festivalový název)

  • USA

    Sound City

Dokumentární / Hudební

USA, 2013, 108 min

Režie:

Dave Grohl

Scénář:

Mark Monroe
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marek1991
    ***

    Nie som nejaký hudobník a nadšenec, ktorý by ovládal históriu hudby, mal k veciam nejaký bližší vzťah a spomienky a preto by som nechcel brať eufóriu ľuďom z tohto dokumentu. Ja dokážem hodnotiť všetko možné, aj najstaršie diela, viem si k ním priradiť svoj subjektívny názor, či sa to posunulo alebo nie, či to bolo prínosné, nudné a podobne. U tohto diela mám problém, lebo to boli veci, aké som čakal, proste spomienky na jednu oblasť, jedny budovy, jeden pult a spomienky na prežité roky ľudí, ktorí sa s tým pultom hrali a vedeli vyrobiť hudbu podľa vtedajšej techniky a boli v tom experti. No prišlo niečo podobné, ako sa stalo ľuďom pri prechode z nemých, či čiernobielych filmov, na ozvučené, či farebné a proste technika zmenila svet aj životy ľudí. Pre mnohých to je zrejme nostalgické dielo, plné rozhovorov so známymi ľuďmi, ku koncu také oprášené retro ako by sa dalo obrazne povedať, no v prvom rade je to isté spomienkové dielo, možno aj inšpiratívne v niečom. Je to niečo, čo som čakal, pre mňa priemer, neprekavpilo ma to, nezaujalo veľmi, ide to pomimo mňa.(4.12.2013)

  • GodComplex
    ****

    Particka hudebnich duchodcu vzpominajici na zlate casy analogoveho nahravani v jednom zaplivanem studio pajzlu zvanem Sound City a masivni uctivani jednoho predpotopniho mixing boardu Neve 8028 jako svateho gralu hudebni historie. Tohle tema vetsinu lidi nevezme a funguje spis jako nostalgicka vzpominka pro zucastnene hudebniky, ale nastesti se mezi hosty obcas mihnou zajimave osobnosti, ktere si zapolemizuji na tema analog vs digital, zachovani lidskeho elementu v hudbe a ve finale si spolu i zahraji, takze nejaky smysl to ma. Vysledek vysel ve forme doplnujiciho soundtracku "Real to Reel" plneho kolaboraci vetsiny zucastennych typku, ktery byl pod producentskou taktovkou Butche Viga (Garbage, Nirvana, Smashing Pumpkins..) nahran prave skrze legendarni Neve board. Za zminku stoji hlavne "You Can't Fix This" s vokalem Stevie Nicks a "Mantra" od trojice Reznor/Homme/Grohl, kterou si zde v dokumentu kluci hraji instrumentalne a jejiz finalni vokalni verze na soudntracku je jeste lepsi. 7/10(7.4.2013)

  • Slasher
    ****

    Všudypřítomný, multitalentovaný, legendární Dave Grohl uzavřel svůj vlastní kruh a přinesl dokument, který vypráví příběh jednoho věhlasného studia a díky kterému jsem si zase jednou uvědomil význam nedokonalosti a lidství v muzice. Koho občas napadne FUCK OFF DIGITÁL, jak jsou empétrojky bez duše, jak nemáme nic na osahání (už ani ty debilní cédéčka), booklet dneska znamená tak maximálně nostalgii, hudba přijde tak často umělá, neautentická, nudně precizní.... Tak tady si určitě svý najdete. Část technická a prvních pár příběhů mě nebralo, zato druhá polovina velmi silná, zvlášť hvězdné nahrávání v 606-ce. A nemůžu se dočkat finálního produktu trojice Grohl-Reznor-Homme. "I don't want to be perfect. I just wanna be badass." (Grohl)(10.2.2013)

  • V.Silver
    *****

    Nejsem si zcela jistý, jestli běžný divák dokáže ocenit, co tento dokument zachycuje. Jako "muzikant" ale oceňuji každou minutu tohoto díla a musím uznat, že je to asi nejlepší dokument, který jsem v poslední době viděl. Tato případová studie má svoje případové studio, Sound City, ve kterém se utvářela nikoli nepodstatná část dějin moderní hudby. Dave Grohl citlivě zachycuje, co hudba znamená pro ty nejlepší muzikanty a skladatele na světě, co pro ně znamená nahrávání, co "muzikantské" štěstí a náhoda. Přesně popisuje to, co v lidech dokáže vyvolat takřka výhradně hudba - radost, štěstí, klid, melancholii i celé další spektrum emocí, které v člověku mimo hudbu dokáže "odblokovat" jen několik situací v jeho životě. "Just hit the record button and see what happens. [...] It's magical." Asi tak. Měl bych jen jednu drobnou opravu: tenhle film není o "fuck off digitál", ale o tom, že při honbě za dokonalostí se z vymožeností digitálního světa místo nástroje stává berlička k dosažení dokonalosti. Jenže na hudbě jsou dokonalé právě ty drobné nedokonalosti - to, že nota je zahraná o setinu sekundy později, že zpěv je o cent podlazený... to vytváří tu atmosféru neopakovatelného lidského díla. Atmosféru, kterou stroje vytvořit nikdy nedokážou. 95%(16.8.2013)

  • dr.fish
    ***

    Zdá se, že Dave Grohl je natolik fascinován svým vlastním příběhem, že k tomu přizval i nejslavnější jména, a ve jménu bigbeatu ten příběh legitimoval. Ale možná taky, že to fakt dělá z lásky k hudbě. V každém případě se člověk zase něco dozvěděl, teď už vím, že dokumenty netočí jen Helena Třeštíková a BBC, ale i pohrobek Nirvany. Dobrý zvuk a místy i muzika. 70%(10.11.2013)

  • - Film měl nesoutěžní premiéru na filmovém festivalu Sundance 2012. (Terva)

  • - CD a Itunes verze soundtracku k filmu mají omezen dynamický rozsah asi na 60 % originálu. Autoři se tak ironicky aktivně podílejí na nešvaru, který je ve filmu opakovaně kritizován. (Turtle)

  • - David Grohl (frontman skupiny Foo Fighters a bývalý bubeník skupiny Nirvana), ktorý si celý Sound City zrežíroval, naplánoval a vymyslel, striktne odmietol kohokoľvek z Hollywoodu, aby sa na filme podieľal. Zainteresovaní boli len ľudia z manažmentu Foo Fighters a zopár priateľov. (LolopelS)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace