Reklama

Reklama

Hlavní hrdina Milo, otrok, který se stal gladiátorem, čeká na svůj poslední boj, aby zničil své soupeře a dostal se na svobodu. S výhledem na svobodný život se zamiluje do dcery bohatého obchodníka, která však má být proti své vůli provdána za zkorumpovaného a zhýralého senátora (Kiefer Sutherland). Jejich opravdový problém se ale připravuje v hlubinách Země.  V osudových hodinách po erupci Vesuvu, ve chvílích totálního chaosu a děsivé zkázy se musí Milo probojovat ven z gladiátorské arény, a podstoupit boj s časem, aby svou Cassii z rozpáleného pekla zachránil. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (803)

kingik 

všechny recenze uživatele

A všechno lehlo popelem. Už logo Paramountu v úvodu filmu s padajícím popílkem připravuje diváka na to, že by to neměla být žádná selanka. Nabízí se tedy, zda to bude za A/ totální filmový výplach, B/ filmové pom(p)eje anebo za C/ jen dobře udělaný film, který si přivlastnil stereotypy katastrofických filmů a nečekaně i telenovel, s nimiž umí pracovat pro účely a požadavky moderního diváka. C je správně. Na Jirku Pomeje zde (naštěstí) nenarazíte, a to ani v CGI podobě, ale na trikovou pasáž samozřejmě řada přijde. Vedle toho je k nepřehlédnutí typický režijní rukopis velebeného i zatracovaného Paula W.S.Andersona, a především moderní až akční pojetí historických událostí, které historiky přivádí k hromadným záchvatům hysterie a u teenagerů tahle atraktivně natočená verze zániku starověkého města vzbudí alespon povrchní a chvilkový zájem o antické dějiny. Katastrofický spektákl si jde vesměs přímočaře za svým. Aby to nebyla taková nuda, tak se většinou používá, pokud možno, co nejmodernějších režijních postupů, které u filmu udrží i vola, a současně nedělají z diváka vola při zobrazování událostí, pokud ovšem ten nepřijde na projekci dějepisně nabiflovaný. Leckdo nemusí mít s Andersenovými filmy ty nej zkušenosti a může vznést námitky proti jejich určité umělosti, kdy se hraje hodně na efekt a kvalitní vypravěčský styl poněkud absentuje. Po delší době se režisér i navzdory jednoduchému scénáři, který příliš mnoho extra nápadů nevymyslel, ačkoliv se nad ním sešla hned trojice scénáristů, s tímto svým záporem pokusil něco udělat a jeho postavy už mají životnost nepodléhající efektnosti za každou cenu, a dokonce jsou zasazeny do děje. Pravda, děj nemá svým pojetím a vlivem plytké milostné romance daleko do telenovel, což u velkofilmu vycházejícího z reálií není žádná velká výhra. Žádný strach. Dobových reálií se také film až tak úzkostlivě nedrží. Čekal jsem, že se režisérův megalomanský styl naplno ozve v té druhé apokalyptické půlce, na kterou každý divák byl hodně natěšený, kdy všechno bude padat, hroutit se a vybuchovat. Ano, k tomu skutečně dojde, ale všechno se to smrskne do málo strhující, a navíc krátké pasáže zabírající sotva 20.minut z filmu. Pro mě to bylo asi největší zklamání z filmu. Jako divák jsem pozoroval tu CGI zkázu, jež je známa z dějepisu, ale ačkoliv došlo ke zhmotnění představ prostřednictvím technicky zdatného režiséra, jak to asi probíhalo, tak jsem z toho u vytržení nebyl a nic to zkázonosné divadlo se mnou neprovedlo. Casting přece jen slabší v intencích laciných seriálových proporcí. Kit Harrington v hlavní roli příliš neevokuje zástupce krvelačných Keltů, jak je znám z literatury. Vypadal poměrně kultivovaně a nijak k jeho chybějící umolousanosti nepřispíval ani málo "odraný" a zdevastovaný look. Tohle prostě nebyl divoch, jak má být, ačkoliv chápu, že to měl být ideální zachovalý krasavec pro Lady Cassiu, která už se ho nemohla dočkat. Emily Browning ji zahrála s citem a uvěřitelnou křehkostí. Kiefera Sutherlanda mám poslední dobou spjatého se seriálovou tvorbou. Svého zlotřilého senátora Corva však vystřihnul s nadhledem. Občas navrch přihodil dobrou hlášku a byl jedním z těch výrazných prvků v seriálovém castingu, jež se rovněž značně promítl do vedlejších rolí, ve kterých bych, asi až na jednu výjimku, našel někoho zajímavého. Film možná zdánlivě není o hercích, ale o zkáze. Překvapivě je tomu naopak. Zkáza je tady téměř až nepodstatná, pomalu až rušivá, a jak už jsem zmínil výše, nezabírá příliš velký prostor. Místo ní se řeší, kdy chrabrý Milo coby nepřemožitelný gladiátor a nezlomný otrok v jedné osobě, vyzve na souboj římského vraha svých rodičů, kterého po mnoha letech neomylně poznal, kdy ještě jako dítě byl svědkem vyhlazení své keltské vesnice (pravda, za ta léta se zloduch moc fyzicky nezměnil), zda uteče nebo neuteče se svojí láskou Cassiou z Pompejí někam do pryč, protože pokud tak neučiní včas, hrozí reálné nebezpečí, že mu ji proti její vůli egoistický senátor vyfoukne za účelem snatku, a také budeme svědky pevného bratrského pouta, v rámci korektnosti mezi černým a bílým otrokem. Nebylo to nezajímavé, nebylo to však ani extra strhující, rozhodně ne nudné, a hlavně, filmu chybělo něco překvapivého a osobitého a méně vykradnutého z jiných filmů, ovšem dovedně přetvořené tak, aby to bylo pro erudované znalce málo identifikovatelné. Jako bych přesně věděl, co přijde hned v následující scéně, a skutečně tomu tak neomylně bylo. Osobně jsem to čekal nabušenější a ještě více mega. To se nestalo, ačkoliv přidat se fakt mohlo. Výhodou je, že to režisér nenatahoval do úmoru. Film dostal přijatelnou a dobře plynoucí stopáž, ve které překvapivě proklamovaná zkáza dostala nejmenší prostor. Sice dokonale technicky natočená, avšak emočně plochá. Občas to hrozilo i filmu, jako celku. Filmy historického ražení v letošním roce zažívají boom. Po jednom Herkulesi a druhém, co teprve přijde, a jedné "třístovce", se dostavily právě včas také proslulé Pompeje. V konkurenci obstály nepřehlédnutelně, bylo impozantní sledovat přenesení této tragédie na filmové plátno, ale v paměti až tak natrvalo tohle katastroficko-historicko-milostné drama přece jen neuvízne. Kdo ví, co je toho příčinou. Asi Pompeje, co lehly po erupci vulkánu popelem. Nesvádějme na ně všechno, co, až tak extra super, nevyjde. Mé hodnocení: 70% () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TO JE TA HORA. JEDNOU ZAČAS ZABURÁCÍ.“… /// Mezi zápasy gladiátorů, rodící se láskou otroka a bohatý slečinky, spoustou neutrálních keců vyplňující děj, se zachvěla země. Poprvý, podruhý… ,,MUŽ JAKO ON, SI NEZASLOUŽÍ UMŘÍT V ARÉNĚ“ Přesně tak, dlouho vítězí ta neutrálně (lehce) romantická poloha nad jednoduchou krvavou podívanou. P.W.S. Anderson dělá ze zkázy Pompeí sopečnej Titanic. Všichni, jenž si troufli doufat v zábavnou (třebaže bezduchou) akční jízdu, nebo aspoň v historickou kravinu plnou soubojů a sopečný zkázy, zřejmě potupně vrhnou. ,,NECHCI STRÁVIT NAŠI POSLEDNÍ CHVILKU NA ÚTĚKU…“ Takže do trenek šáhnou jen nenapravitelní romantici. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vždycky jsem se chtěl s Karlem Burešem mrknout na zkázu Pompejí. 2.) Thx za titule ,,.Bac. a Araziel“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

I když Paul W.S. Anderson doteď natočil řadu vyložených pitomostí, většinou mě alespoň něčím bavily. Pompeje už ne. Čekání na trikové soptění bylo nesmírně dlouhé, a když jsem se ho dočkal, zase jsem si říkal, že už by mohlo skončit. Ústřední dvojice mě také vůbec neoslovila, ale Kiefer Sutherland se očividně dobře bavil. Alespoň někdo, že. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Gladiátor neprosí, já bych však přesto poprosil aby se výbuchu Vesuvu v roce 79 n.l. a následné zkázy Pompeí a Herkulanea ujal někdo zručnější. V Pompeích jsem byl, stál jsem uprostřed cirku i procházel jsem ulicemi, kde tehdá obyvatele zastihla ona slavná katastrofa. Po žhnoucím vzduchu a lokálních požárech jedovaté plyny zabily vše živé a vybouřený vulkán pak dílo zkázy přikryl popelem, kterého místy napadlo až několik metrů. Budoucím archeologům tak tato katastrofa zakonzervovala jeden den jednoho přímořského města Říma roku 79.. V knihovnách zůstaly dodnes nerozdělané zuhelnatělé stovky svitků od nichž vědci očekávají ještě nejednu zajímavou informaci. V minulých stoletích šli sběratelé pouze po sochách a tak často barbarsky porušili stratigrafické vrstvy, tak důležité pro vědce, kteří také hledají artefakty, zajímá je však i místo jejich uložení, nikoliv věc sama. Časem se zjistilo, že po rostlinách a lidech zůstaly v zemi dutiny. Ty pak po nalití a vytvrdnutí sádry ukázaly poslední okamžiky tehdejších lidí. Jedná se o většinou ležící či sedící postavy, některé izolovaně jiné leží spolu. Podobně se dochovala zvířata atd... Úvod a závěr filmu na toto odkazuje, ale bez nějakých bližších vysvětlivek za zpěvu jakéhosi chorálu... Sám románek gladiátora Kelta a mladé (bohužel nemohu říci krásné) Pompeianky byl neuvěřitelný, stejně jako cokoliv ostatního. Jako star byl do filmu nasazen Sutherland a tahle serebrita nesrala jen Brita ale i mně. Když Vesuv poprvé vybuchl začal být divákovi předkládán skutečně spektrakulární zážitek. Vrcholem byla ohnivá bouře, kdy jsem čekal zda nad Vesuvem neuvidím B-29 Enolu Gay... Každá romantika končí líbáním v záři měsíce či západu slunce, zde to bylo v záři lávy... Asi to jako jediné vidím krapet originální. Ačkoliv 3D animace Pompeí se mi líbily, ve filmu to dost haprovalo a občas bylo vidět, že jsou za herci pouštěny.. Jako by stáli před obří obrazovkou na níž vybuchuje sopka... Takže - celkem zklamání! Dávám dva krátké římské meče. * * ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Nechapu, proc se musel Anderson srat s nejakym pribehem o zamilovanym gladiatorovi a pomste za vrazdu rodiny, velkoleposti to beztak na Gladiatora nema a ac jsou souboje docela pekny, precejen serialovej Spartakus je naprosto jina uroven. Navic kazdej beztak ceka, az se o slovo prihlasi sopka. Kdyby aspon ten Harington za neco stal, neda se mu sice uprit, ze si zamakal ve fitku, ale stejne oproti jinejm gladiatorum je to takovej chcipacek, navic absolutne bez charisma nebo hereckyho nadani. Ne ze by me ty prvni dve tretiny vylozene nudily, Anderson dokaze natocit zabavnej film, ale zaver je daleko lepsi, zdemoluje se komplet vse za podpory solidnich triku a kdyby to takhle bylo uz od zacatku, mozna bych uvazoval jesli ne o 5, tak urcite o 4*. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (43)

  • V některých scénách bylo až 300 komparzistů. (Hal_Moore)
  • Exteriéry filmu boli dôkladne nasnímané v okolí Pompejí a Neapola, ďalšia časť natáčania prebiehala vo filmových štúdiách v kanadskom Toronte. (MikaelSVK)

Související novinky

Sutherland a noví Hráči se smrtí

Sutherland a noví Hráči se smrtí

09.07.2016

24ka se na podzim vrátí na obrazovky bez Jacka Bauera. Kiefer Sutherland seriál předal novému hrdinovi, který bude mít tvář Coreyho Hawkinse (Straight Outta Compton), a hodlá se věnovat filmové… (více)

Lara a Alice ještě ustřelí pár hlav

Lara a Alice ještě ustřelí pár hlav

06.03.2013

Akční kočky z videoher neřekly své poslední slovo. V souvislosti s právě vycházející hrou Tomb Raider se opět mluví o novém filmu. A stejně jako předloha, i film bude „reboot“, takže nám vylíčí… (více)

Reklama

Reklama