Režie:
Jeff NicholsScénář:
Jeff NicholsKamera:
Adam StoneHudba:
David WingoHrají:
Michael Shannon, Joel Edgerton, Kirsten Dunst, Adam Driver, Jaeden Martell, Sam Shepard, Paul Sparks, Bill Camp, James DuMont, Wayne Pére, David Jensen (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Royův nejmladší syn Alton má nadpřirozené schopnosti, kvůli kterým se stane cílem náboženských fanatiků. Jedné noci se ti dva musí dát na útěk a zatímco honička postupně přerůstá v celostátní štvanici za účasti nejvyšších vládních vrstev, Roy dává vsázku všechno, co má, jen aby odhalil Altonovo životní poslání... ať už je jakékoli. V provokativním snímku, v němž se prolíná nadpřirozeno s hlubokým lidstvím, zkoumá uznávaný scenárista a režisér Jeff Nichols otázky víry a pouta lásky a důvěry. (Magic Box)
(více)Videa (3)
Recenze (191)
Film, který ponechá otazníky, ale i přes tu pomalost má atmosféru očekávání, která nakonec schramstla asi většinu rozpočtu, který mohl být i větší, ab to více vyznělo. Ale to, že není všechno zodpovězeno, nevadí. Divák může jen tušit, postavy jsou o tom přesvědčené a mnoho možných interpretací zůstává i po konci na divákovi. A přesto to nevadí, protože mi zjevně tyhle pomalé komorní příběhy vyhovují. Takový jiný E.T. --- Otevřenost a nedořečenost byla sice záměrem, nebo možná nutností rozpočtu, přesto by bylo lepší mít více dovysvětleného, aby to byla o něco větší pecka. --- 3,5* ()
Zaznělo tu už srovnání se stále více tápajícím Shyamalanem i s nepovedenou rádobysci-fi Tomorrowland. Sedí obé, ale jen částečně. Animace na konci skutečně Tomorrowland připomínají, ale musím říct, že jeden Hugh Laurie je mnohem lepším protivníkem, než celá armáda maskáčů, agentů a poldů. Oproti Shyamalovu Znamení je Midnight Special komornější a psychologicky propracovanější. Michael Shannon, Nicholsův dvorní herec, opět podává uměřený a přesvědčivý výkon, líbila se mi i Kirsten Dunst, která roli mamky pojala poměrně chladnokrevně. Absence baf-scén mi nevadila, co mi ale chybělo, bylo napětí. Efektivnější využití svítících očiček jsme ostatně viděli už v Červeném trpaslíku a bohužel ani při přestřelkách nebo automobilových honičkách se člověku čelo neorosí. A nakonec přejdete i to, že se scénárista ani neobtěžuje naznačit, kterak vlastně Roy a Sarah k emzáčkovi přišli. Ono je to totiž všechno fuk, v tom je ten problém. ()
Hodně skvělých herců, ovšem docela málo muziky. Režisér a scénárista Jeff Nichols, který upoutal například apokalyptickým nezávislým kusem Take Shelter, znovu nikam nespěchá. Sice to má svou atmosféru, ale místy je to takové příběhově chatrné. Své momenty to každopádně má. Tak a příště už by do toho Nichols mohl konečně šlápnout. ()
Asi jsem to nepobrala nebo je chyba buď na straně tvůrců nebo na mé straně, nevím. První polovina filmu je nudná k smrti, není tam nic vysvětleno, neustále se tak kecá o ničem. Herci nemají takový prostor, jaký by si zasloužili, jejich postavy se vůbec nikam nevyvíjejí. Druhá polovina už je o něco lepší, je tak trochu více akce, začínáme chápat i příběh a co se tam děje, ale i tak to film jako celek nezachrání. Za mě je to nudný film, který má velmi působivý námět, jen padl do nesprávných rukou. ()
Velké zklamání. Největší rozdíl je oproti předchozím Nicholsovým filmům jednoznačně v postavách, které jsou pouhými figurkami bez jakékoliv hloubky. Navíc stejně tak plochý je bohužel i celý příběh. Zajímavé jsou pouze občasné scény, ve kterých jako by splýval atmosférický obraz s Wingovou hudbou, což už je jakýsi režisérův trademark. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (7)
- Vo filme sa objavujú skladby kapely Lucero, ktorej frontmanom je režisérov brat Ben Nichols. (Real Tom Hardy)
- Kirsten Dunst bola v celom filme bez akéhokoľvek make-upu. (Real Tom Hardy)
- Natáčanie prebiehalo naprieč viacerými štátmi na juhu Spojených štátov, predovšetkým však v meste New Orleans, kde sa točilo 40 dní. (Real Tom Hardy)
Reklama