poster

Znamení

  • USA

    Signs

  • Slovensko

    Znamenia

  • Velká Británie

    Signs

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2002, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ****

    Že humor nejde ruku v ruce s pomalu budovaným napětím a hutnou znepokojivou atmosférou? Že sci-fi o invazi nefunguje pospolu s otázkami víry a osudu? Že je psaným pravidlem "pes nikdy neumírá"? Přijít Shyamalan s tímto konceptem o dekádu později, tak se mu všichni vysmějou. Jenže on s ním přišel v době, kdy byl stále ještě na svém nezpochybnitelném tvůrčím vrcholu a dokázal z něj vydolovat jeden z vrcholných thrillerů počátku jednadvacátého století. Má to jednu jedinou slabinu a to sice samotný závěr, kdy se jednou provždy prokáže, zda patříte mezi ty, kteří věří/doufají, že se vše děje z nějakého konkrétního důvodu nebo ne. Já ne a tak jsem v tak promyšleném filmu, jakým do značné míry Znamení nesporně jsou, shledal závěr (ne nutně onu "pointa" jako takovou) značně neuspokojivým a do značné míry laciným. Kdyby si to neambiciózně vystačilo se třemi (?) dny během prvního kontaktu pohledem jedné obyčejné rodiny, tak by to bohatě stačilo.(20.11.2003)

  • Gilmour93
    ****

    Netušil jsem, jak může být záběr na kukuřičné pole v ševelícím větru či domácí video z oslavy narozenin děsuplné. Shymalan by však měl raději nechat víru v kostele a ne ji prazvláštním způsobem tahat do invazního sci-fi thrilleru, ačkoliv na druhou stranu, být to reálné ohrožení naší planety, ateistů by se na ní moc nenašlo.. Rodiče mě vždy kárali, že nechávám po domě sklenice s nedopitou vodou, ale já se jen připravoval..(29.8.2008)

  • Lima
    ***

    Začnu tím pozitivním. Líbilo se mi, jak v závěru Shyamalan použil dívčinu obsesi z vody a Merillovu baseballovou schopnost "pořádně máchat". Obojí, zdánlivě nesouvisející s dějem, vyústilo ve zdařilou pointu. Také je pravda, že některé scény jsou skvěle natočené a infarktově napínavé, Shyamalan prostě "z prdu umí udělat kuličku". A teď to horší - Shyamalan se snaží řešit spoustu otázek - otázku víry, rodičovství a další a další. Hodně to narušuje soudržnost děje a mnohdy i nudí. Některé scény (rádoby emocionálně vypjatá scéna s modlením před jídlem, dialog se svojí umírající ženou) působí zde strašně nepřirozeně. Shyamalan jako přesvědčený katolík si řeší své problémy, psychologie mu moc nejde a výsledkem je podivný paskvil - něco mezi psychologickým filmem a čistokrevným hororem. Obojí dohromady k sobě moc nepasuje a nedrží pohromadě.(18.5.2003)

  • gudaulin
    **

    Všiml jsem si jedné zajímavosti - ti, kteří hodnotí velmi vysoko Znamení, často vyjadřují velké výhrady k Vesnici. U mě je to naopak. Zatímco Vesnici považuju za Shyamalanův mistrovský kousek, Znamení se mi nejen nelíbilo, ono mě přímo znechutilo. Je to tím, že film se dotýká žánru mě blízkého, kde už mám něco načteno a nakoukáno. Dělá to ovšem navýsost povrchním způsobem s použitím představ z béčkových filmů 50. let. Jeho pojetí mimozemšťanů a rizik z nich vyplývajících mě v kině rozesmálo. V tom případě je ovšem jakákoli snaha o "thriller" a "horor" předem odsouzena k nezdaru. Tam, kde jiní píší o "skvělé atmosféře a mystičnu", jsem měl chvílemi pocit, že si ze mě režisér nepokrytě dělá legraci. Jako psychologický snímek z řady důvodů Znamení nefunguje. Co zbývá, je tradičně dobrá práce s herci, děti zahrály velmi slušně, Gibson odvádí svůj standart, nicméně do své role mi neseděl. Mnohem víc mu sluší akční role. Shyalaman umí velmi dobře pracovat s detaily a zvuky, ale na vytvoření dobré atmosféry na které jeho flmařina stojí, to tentokrát nestačilo vzhledem ke špatně zvolenému přístupu k námětu.Zejména zakomponování náboženských prvků do příběhu mi opravdu nesedlo. Celkový dojem 40 %.(13.6.2006)

  • ScreamJay
    ****

    Michael mě nezklamal, jen mi potvrdil, že to mít ho v top 5ti současných režisérech není vůbec omyl. Film disponuje skvělým hereckým osazenstvem, precizně sepsaným scenářem a již víše zmiňovanou režií. Myslím že kdybych dal Shyamalanovi natočit reklamu o mléčných výrobcích, tak bych u ní ani nedutal. Atmosféra strachu, napětí a doufání v cosi nedefinovatelného je skvělá a má jen jediný slabší moment a to, když mimozemšťana ukážou na můj vkus až moc dlouho. Jsou filmy, kdy je lepší mystikou opředenou postavu či monstrum radši neukátaz a tím zachovat definitivní napětí, než mu dát nahlédnout do tváře a leckdy to napětí trochu zmírnit. Ne že by ten chlapík z kosmu nebyl děsivý, ale dostal v závěru až moc prostoru což nebylo právě ono. Ale jinak je to skvělý hororový thriller co si na nic nehraje a nabízí spoustu originálních zážitků.(22.6.2004)

  • - Když se Merrill (Joaquin Phoenix) dívá na plakát k náboru do armády, ve skutečnosti jde o verzi plakátu k jednomu z jeho předcházejících filmů Ukradni, co můžeš! (2001). (simmiem)

  • - Režisér M. Night Shyamalan trval na tom, aby na plakátech nebyla tvář Mela Gibsona, protože tyto verze mu připomínaly plakáty na jeho předchozí film, Šestý smysl, což odmítal. (Barydave)

  • - Takzvané "Brazilské video" je natočeno klasickou domácí kamerou samotným Shyamalanem. (becki_tu)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace