poster

Znamení

  • USA

    Signs

  • Slovensko

    Znamenia

  • Velká Británie

    Signs

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2002, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ****

    den nezávislosti trochu jinak. zatím co R.EMMERICH musel k natočení invaze ufonů na naši planetu (a do USA zvlášť) použít jeden speciální efekt za druhým, M.N.SHYAMALAN je jinej borec. dokáže si udržet moji pozornost díky tomu co se ,,děje" a mluví v příběhu, a po celý snímek si pohrává s mojí fantazií a hranicí strachu. mnohokrát za film (první mimozemšťan, boj s ufonem, boj o život morgana) nechá napětí gradovat. také používá efekty! jsou však trošku jiné(baterka, zvonkohra, hlavně však zvuky), ale neméně působivé. moc se mi líbí myšlenka, že NÁHODY NEJSOU a vše tedy musí mít nějaký smysl (pro děj tohotu filmu mistrně vybudovaná!) a já vím, že kolem domu určitě nebudu mít kukuřičné pole. (a ještě pro jistotu dodělám ty okna a zapnu chůvičky, protože co kdyby náhodou...)(19.8.2005)

  • Djoker
    ****

    Po Šestém smyslu, Vesnici a Vyvoleném jsem se dostal i k posledímu Shyamalanovu filmu z jeho velké čtyřky a říkal jsem si, že už mě nemůže ničím překvapit. A měl jsem pravdu. On mě ohromil. Postupně houstnoucí atmosféra a gradující napětí, i když se na scéně vystřídá asi šest lidí, z toho jeden je právě Shyamalan, mě prostě dostaly. Režisér staví diváka do role učástníka děje, ne do role pozorovatele, navíc s mistrnou precizností, jak to umí jen on. Jen škoda toho závěru, který tentokrát dech nevyrazil.(14.12.2009)

  • Kaka
    ****

    Mistrovsky vygradovaná atmosféra, vynikající režie i kamera. Horší scénář, ale zdaleka nejvíce vadí x odkazů, které jsou až příliš "zaníceně" podané. Tedy divák si nemá možnost dosadit své ingredience, ale musí brát stůj co stůj ty režisérovy. Přičemž některé jsou přinejmenším kontroverzní. Jinak ale vynikající filmařina.(9.2.2014)

  • Radyo
    *****

    Předem se musím přiznat, že Šestý smysl i Vyvolený se mi líbily, nicméně i přes svá překvapivá vyústění jsem z nich neměl tak úžasné dojmy, jako většina diváků. To už se ale nedá říct o mých dojmech, které mě plně ovládly během a zejména pak po skončení filmu Znamení. Musím uznat, že Shyamalan je naprosto geniální. Natočit sci-fi thriller, až skoro horor, a to s minimem speciálních efektů a šokujících masek (navíc poměrně jednoduchých), to totiž nedokáže každý. Už úvodní tóny grandiózní hudební složky od Jamese Newtona Howarda mě nenechaly na pochybách, že tohle nebude jen takový standartní thriller. A taky že nebyl. Přiznávám, že místy jsem měl nervy napjaté k prasknutí, přičemž paradoxně největší úlek u valné části diváků vyvolávaly zvuky běžného života (např. zazvonění telefonu), zasazené ovšem do onoho správného momentu napětí. Velice pozoruhodná je také konfrontace v posledních desítkách let stále sílícího fenoménu UFO s otázkou víry. Myslím, že Mel Gibson se do role pastora, jenž svou víru pozbyl, hodí velice dobře, a i když tentokrát nepodává oscarový výkon, nenechá nikoho na pochybách o tom, že je velkým hercem. Joaquin Phoenix mě mile překvapil. Jeho role mi připadala napsaná tak nějak "dvourozměrně", ale on jí dokázal vtisknout i ten chybějící třetí rozměr (na rozdíl třeba od Gladiátora, kde z "třírozměrné" role udělal naopak "dvourozměrnou"). Obě děti hrají také velice dobře, zbytek postav už pak nemá dostatečný prostor. Jediná drobná vada na kráse je pak poněkud slabší pointa (a nesouvisí to s tím, že není šokující), na ní se dalo určitě ještě zapracovat. Nicméně to je jen drobný detail, který celkové úrovni filmu rozhodně nemůže výrazně ublížit. Netrpělivě očekávám Shyamalanův další film.(26.10.2002)

  • Lima
    ***

    Začnu tím pozitivním. Líbilo se mi, jak v závěru Shyamalan použil dívčinu obsesi z vody a Merillovu baseballovou schopnost "pořádně máchat". Obojí, zdánlivě nesouvisející s dějem, vyústilo ve zdařilou pointu. Také je pravda, že některé scény jsou skvěle natočené a infarktově napínavé, Shyamalan prostě "z prdu umí udělat kuličku". A teď to horší - Shyamalan se snaží řešit spoustu otázek - otázku víry, rodičovství a další a další. Hodně to narušuje soudržnost děje a mnohdy i nudí. Některé scény (rádoby emocionálně vypjatá scéna s modlením před jídlem, dialog se svojí umírající ženou) působí zde strašně nepřirozeně. Shyamalan jako přesvědčený katolík si řeší své problémy, psychologie mu moc nejde a výsledkem je podivný paskvil - něco mezi psychologickým filmem a čistokrevným hororem. Obojí dohromady k sobě moc nepasuje a nedrží pohromadě.(18.5.2003)

  • - Režisér M.Night Shyamalan psal scénář šest měsíců, a když ho ukázal producentům, během ctyřiadvaceti hodin měl na stole smlouvu. (EMMY)

  • - Režisér M. Night Shyamalan trval na tom, aby na plakátech nebyla tvář Mela Gibsona, protože tyto verze mu připomínaly plakáty na jeho předchozí film, Šestý smysl, což odmítal. (Barydave)

  • - Hessova rodina se schovává ve sklepě, který byl kdysi používán jako sklad uhlí. Ve Wellsově "Válce světů" se hlavní hrdina schovává před mimozemšťany v boudě, která také sloužila jako sklad uhlí. (becki_tu)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace