poster

Znamení

  • USA

    Signs

  • Slovensko

    Znamenia

  • Velká Británie

    Signs

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2002, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    *****

    Super záležitost, která je úplně jiná než předešlé filmové výtvory nového Hitchcocka. I když nepovažuji Shyamalana jako právoplatného dědice musím uznat, že je to velmi kvalitní atmosféricky režisér, který do svých filmů umí vložit skvělé napětí a překvapení. Znamení je taky první film, na který jak jsem zjistil se dobře dívá i vícekrát než li jednou(osud 6tého smyslu). Bruce Willise nahradil Mel Gibson a musím uznat, že se do této role hodí více než starý dobrý bojovník Bruce. Herecké obsazení je skvělé a použití všech prostředků k navození hrůzy a strachu je bezchybné. Skvělé dílo mistře. Druhý nejlepší váš film(první je Jedinečný)(10.8.2005)

  • CheGuevara
    ***

    Shymalan umí. O tom se přít nemá vůbec cenu. Veškerý strach a napětí je budováno s precizností švýcarských hodinek. Ví přesně, kdy postrašit a zároven i kdy diváka uklidnit. Paralela s Hitchem není vůbec scestná. Téma, přestože není nijak originální, se dostává svým zpracováním jiné dimenze filmové tvorby. Mohl bych zde říct, že se jedná o perfektní horor, jen kdybych to přepnul 10 minut před koncem. Konec působí tak směně a trapně, že jsem se až zděsil jestli to točil stejny maestro, na kterého jsem se díval po celou dobu. Tak tedy nebýt toho "strašidelného" konce, bych tomuto filmu mohl vytknout opravdu málo (i to že jsem se u toho opravdu ale opravdu bál), ale takto to mohu hodnotit jen ztěží nadprůměrně. Shodil sis to sám Shyamalane a dobře to víš!(31.7.2006)

  • ScreamJay
    ****

    Michael mě nezklamal, jen mi potvrdil, že to mít ho v top 5ti současných režisérech není vůbec omyl. Film disponuje skvělým hereckým osazenstvem, precizně sepsaným scenářem a již víše zmiňovanou režií. Myslím že kdybych dal Shyamalanovi natočit reklamu o mléčných výrobcích, tak bych u ní ani nedutal. Atmosféra strachu, napětí a doufání v cosi nedefinovatelného je skvělá a má jen jediný slabší moment a to, když mimozemšťana ukážou na můj vkus až moc dlouho. Jsou filmy, kdy je lepší mystikou opředenou postavu či monstrum radši neukátaz a tím zachovat definitivní napětí, než mu dát nahlédnout do tváře a leckdy to napětí trochu zmírnit. Ne že by ten chlapík z kosmu nebyl děsivý, ale dostal v závěru až moc prostoru což nebylo právě ono. Ale jinak je to skvělý hororový thriller co si na nic nehraje a nabízí spoustu originálních zážitků.(22.6.2004)

  • J*A*S*M
    ****

    Nadprůměrný thriller (variace na Den nezávislosti) v typicky Shyamalanovsky ukecaném stylu, budující znepokojivou atmosféru od začátku až do konce, kdy ale značně upadá kvůli na pohled ne příliš povedenému emzákovi. Mel Gibson celý film táhne, z obrazovky v podstatě nesleze. Na absolutní hodnocení Signs nedosáhnou kvůli závěru, který je příliš americký a do atmosféry zbytku snímku celkově nazapadá.(30.12.2007)

  • Radyo
    *****

    Předem se musím přiznat, že Šestý smysl i Vyvolený se mi líbily, nicméně i přes svá překvapivá vyústění jsem z nich neměl tak úžasné dojmy, jako většina diváků. To už se ale nedá říct o mých dojmech, které mě plně ovládly během a zejména pak po skončení filmu Znamení. Musím uznat, že Shyamalan je naprosto geniální. Natočit sci-fi thriller, až skoro horor, a to s minimem speciálních efektů a šokujících masek (navíc poměrně jednoduchých), to totiž nedokáže každý. Už úvodní tóny grandiózní hudební složky od Jamese Newtona Howarda mě nenechaly na pochybách, že tohle nebude jen takový standartní thriller. A taky že nebyl. Přiznávám, že místy jsem měl nervy napjaté k prasknutí, přičemž paradoxně největší úlek u valné části diváků vyvolávaly zvuky běžného života (např. zazvonění telefonu), zasazené ovšem do onoho správného momentu napětí. Velice pozoruhodná je také konfrontace v posledních desítkách let stále sílícího fenoménu UFO s otázkou víry. Myslím, že Mel Gibson se do role pastora, jenž svou víru pozbyl, hodí velice dobře, a i když tentokrát nepodává oscarový výkon, nenechá nikoho na pochybách o tom, že je velkým hercem. Joaquin Phoenix mě mile překvapil. Jeho role mi připadala napsaná tak nějak "dvourozměrně", ale on jí dokázal vtisknout i ten chybějící třetí rozměr (na rozdíl třeba od Gladiátora, kde z "třírozměrné" role udělal naopak "dvourozměrnou"). Obě děti hrají také velice dobře, zbytek postav už pak nemá dostatečný prostor. Jediná drobná vada na kráse je pak poněkud slabší pointa (a nesouvisí to s tím, že není šokující), na ní se dalo určitě ještě zapracovat. Nicméně to je jen drobný detail, který celkové úrovni filmu rozhodně nemůže výrazně ublížit. Netrpělivě očekávám Shyamalanův další film.(26.10.2002)

  • - Scénář původně vyžadoval, aby měli mimozemšťané kamuflážní schopnosti podobné těm, které měli predátoři ve filmu Predátor (1987). Když ale M. Night Shyamalan viděl zkušební návrhy od ILM, označil je za až příliš efektní (effect-heavy). (Hpatrik)

  • - Když se Merrill (Joaquin Phoenix) dívá na plakát k náboru do armády, ve skutečnosti jde o verzi plakátu k jednomu z jeho předcházejících filmů Ukradni, co můžeš! (2001). (simmiem)

  • - Režisér Shyamalan není velkým příznivcem počítačové grafiky ve filmech. Kruhy v obilí, které se ve filmu objevují, proto fyzicky vyrobil natáčecí tým. (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace