poster

Znamení

  • USA

    Signs

  • Slovensko

    Znamenia

  • Velká Británie

    Signs

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2002, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ScreamJay
    ****

    Michael mě nezklamal, jen mi potvrdil, že to mít ho v top 5ti současných režisérech není vůbec omyl. Film disponuje skvělým hereckým osazenstvem, precizně sepsaným scenářem a již víše zmiňovanou režií. Myslím že kdybych dal Shyamalanovi natočit reklamu o mléčných výrobcích, tak bych u ní ani nedutal. Atmosféra strachu, napětí a doufání v cosi nedefinovatelného je skvělá a má jen jediný slabší moment a to, když mimozemšťana ukážou na můj vkus až moc dlouho. Jsou filmy, kdy je lepší mystikou opředenou postavu či monstrum radši neukátaz a tím zachovat definitivní napětí, než mu dát nahlédnout do tváře a leckdy to napětí trochu zmírnit. Ne že by ten chlapík z kosmu nebyl děsivý, ale dostal v závěru až moc prostoru což nebylo právě ono. Ale jinak je to skvělý hororový thriller co si na nic nehraje a nabízí spoustu originálních zážitků.(22.6.2004)

  • Kaka
    ****

    Mistrovsky vygradovaná atmosféra, vynikající režie i kamera. Horší scénář, ale zdaleka nejvíce vadí x odkazů, které jsou až příliš "zaníceně" podané. Tedy divák si nemá možnost dosadit své ingredience, ale musí brát stůj co stůj ty režisérovy. Přičemž některé jsou přinejmenším kontroverzní. Jinak ale vynikající filmařina.(9.2.2014)

  • pan Hnědý
    ***

    SIGNS bylo více napřed v reálnosti a tísnivého zpracování (napětí) z mého pohledu než Spielbergův War of the Worlds. Shyamalan je génius a jeho režie stoupá na vrcholek režisérů k mistrům napětí. A ta HUDBA!! Shyamalanův styl vyprávění naprosto zbožňuju, úchvatné nápady a myšlenkové pochody si více než vychutnávám. Filmový štáb odvedl opravdu skvělou práci i v kruhách v obilí, kde Shyamalan nechtěl efekty (jen umožnit tuhle práci sám se svým štábem). Po celý průběh jsme byli v kontaktu tísnivé atmosféry jako u Aliena.(26.12.2011)

  • Anthony
    ****

    Od úvodních titulků je divák vtáhnut do děje a bez dechu sleduje až do strhujícího konce co se děje na plátně - jedna napínavá scéna střídá druhou a vše je činěno v podstatě dost úspornými prostředky. Velkou oporou v budování napětí je režisérovi skladatel Howard. Vadou na kráse je, že se film tváří, že chce říct něco víc - pokouší se o jakýsi filosofický přesah (na světě má vše svůj smysl), což mi bylo trochu proti mysli. Navíc tu mnohý divák najde i jisté logické chyby. Přijde na ně ovšem až dlouho po odchodu z kina, protože režisér vás nenechá na podobné věci vůbec myslet díky mistrovského zpracování. Zvláštní kapitolou je závěrečná scéna, která dává pravý smysl slovu "katarze" - pokud to nebudete moc rozebírat, zažijete díky Shyamalanovi a Howardovi něco neopakovatelného.(13.7.2003)

  • Fr
    ****

    den nezávislosti trochu jinak. zatím co R.EMMERICH musel k natočení invaze ufonů na naši planetu (a do USA zvlášť) použít jeden speciální efekt za druhým, M.N.SHYAMALAN je jinej borec. dokáže si udržet moji pozornost díky tomu co se ,,děje" a mluví v příběhu, a po celý snímek si pohrává s mojí fantazií a hranicí strachu. mnohokrát za film (první mimozemšťan, boj s ufonem, boj o život morgana) nechá napětí gradovat. také používá efekty! jsou však trošku jiné(baterka, zvonkohra, hlavně však zvuky), ale neméně působivé. moc se mi líbí myšlenka, že NÁHODY NEJSOU a vše tedy musí mít nějaký smysl (pro děj tohotu filmu mistrně vybudovaná!) a já vím, že kolem domu určitě nebudu mít kukuřičné pole. (a ještě pro jistotu dodělám ty okna a zapnu chůvičky, protože co kdyby náhodou...)(19.8.2005)

  • - Skladatel James Newton Howard začal komponovat hudbu ještě před začátkem natáčení. K dispozici měl pouze detailní Shyamalanovy storyboardy. (becki_tu)

  • - Skladatel James Newton Howard byl požádán, zda by nemohl ve svém soundtracku záměrně odkazovat na hudbu z některých klasických filmů stejného žánru jako například Blízká setkání třetího druhu (1977) nebo Psycho (1960). Úvodní hudba a hlavní motiv tří tónů jsou nápadně podobné hlavním hudebním motivům z filmu Psycho (1960) a seriálu "The Twilight Zone" (1985). (becki_tu)

  • - Kresbu mimozemšťanů, která je vidět v knize, dělala ve skutečnosti Salek Shyamalan, režisérova dcera. (becki_tu)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace