Režie:
Ken LoachKamera:
Chris MengesHudba:
John CameronHrají:
David Bradley, Laurence Bould, Agnes Drumgoon, Frank Norton, Martin Harley, Leslie Stringer, Brian Glover, Colin Welland, Lynne Perrie, Freddie Fletcher (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Drama režiséra Kena Loache s názvem Kes, které Britský filmový institut zařadil mezi deset nejlepších britských filmů dvacátého století, je výstižným portrétem dělnické třídy severní Anglie. Billy (v podání úžasně přirozeného Davida Bradleyho) je patnáctiletý syn yorkshirského horníka. Jediný únik z bezvýchodného života mu skýtá přátelství s divokou poštolkou. Snímek Kes vnesl na plátna kin společensko-politická témata, v nichž se Loach začal angažovat při své práci pro BBC. Britskému filmu s poetikou "rozhněvaných mladých mužů" z šedesátých let minulého století dodal nový punc autenticity prostřednictvím natáčení v reálných lokacích a s neprofesionálními herci. Loachovo dojemné drama o dospívání zůstává nejmilovanějším a nejvlivnějším filmem dnes už legendárního režiséra. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (79)
Film Kes nesklamal, ale naplnil moje očakávania trochu v inom smere. Rozhodne som čakal viac scén z prírody a spoločných scén s dravým vtákom. V skutočnosti je Kes sociálnou drámou z Anglicka 60-tych rokov a dravý vták je iba malým spájacím prvom, v ktorom malý chlapec našiel svoje útočisko pred mizernou situáciou v škole i rodine. Herecky dobre obsadené i zahrané, najlepšie však funguje atmosféra, ktorou si urobíte obraz o vtedajšom živote v Anglicku. 80%. ()
Na rozdíl od jiných (většinou pozdějších) režisérů zabývajících se dospíváním a s ní spojenou šikanou, si Ken Loach (podobně jako Kes) zachovává nestrannost, nevede diváka k jednostranným sympatiím a tak ani k následným soudům. Říká: takhle to bylo, tohle jsem si vzal z Hinesovy knihy, a takhle jsem to natočil. Je jedno zda šlo o poštolku nebo sokola, šlo o zvíře, k nimž měl Billy vždycky blízko, a k nimž měl mnohem větší důvěru než k lidem. A sám takové zvíře byl nebo se jím stával. Billy byl ve věku, kdy se musí něčím "stát", úředníkem či horníkem, on se ale chce stát zvířetem, nebo alespoň být s ním, žít mezi nimi. Nejde o žádnou zvlášnost, mnohým se to podaří. ()
Chalan z anglickej školy, ktorý sa volá Billy Casper, ešte 100 % nepozná súčasnú populárnu slovenskú pesničku : „HEJ, SOKOLY” , od populárnejších I. M. T. SMILE, za asistencie Ondreja Kandráča. Nie je tomu tak, pretože Billy jestvuje takmer 50 rokov, pred vznikom tohto songu. Nespomínam to nadarmo, tých sokolov, lebo On nemá ani ľudského kamaráta, ba ani toho „najlepšieho priateľa človeka” - PSA. Skamaráti sa so sokolom, o ktorom si najprv prečíta náučnú literatúru, aby si ho následne vytrénoval podľa vlastných predstáv, ale ani toto šťastie nebude trvať na veky... Doma to nemá vôbec jednoduché, akoby nestačilo, že má totálne jebnutého, staršieho brata, tak i mamka ho má akosi na saláme, a keď zase príde do školy, tak pociťuje veľkú šikanu zo strany spolužiakov, ale aj od samotného riaditeľa školy, či taktiež od telocvikára. Našiel som aspoň jedného rozumného pedagóga, ktorý ocenil Billyho záľubu, vďaka ktorej si čoskoro vybuduje priazeň od školského kolektívu. Rozšťastnený je aspoň vtedy, keď je s KESOM. Tak sa nazýva tento kamarátsky FALCO. Anglickí rodičia nesmú biť svoje deti, preto z nich vyrastajú neuveriteľní tupci, ktorí sú bez výchovy. To presne vidieť na správaní sa týchto školákov, či napríklad u jeho brata Juda. Nájdu sa aj výnimky, ale koľko ? Billy nie je žiadne neviniatko, ale prostredie ho transformuje do aktuálnej podoby, no, s Kesom je úplne iný človek. Britský režisér Ken Loach je LEGENDA britských ostrovov, už skoro pred pol storočím nakrútil tento výnimočný, sociálny film, ktorý sa zaradil medzi domácke filmové klasiky !!! A len nedávno som videl od neho Ja, Daniel Blake, čiže je to každému, hádam jasné, čo mám na mysli, keď sa vysloví jeho meno i priezvisko ? KES je typom snímku, ktorý si berie na paškál, ako sa žije v Anglicku, konkrétne, z tých čias, z konca 60. rokov, je to aj podľa knihy, ale viac - menej, som sa stotožnil s týmito nepríjemnými obrazmi. ()
Jeden z obrovského počtu nenápadných filmíkov, ktoré by si za svoje citlivé spracovanie zaslúžili viac pozornosti a aj napriek tomu ostávajú často nepovšimnuté a k divákovi sa dostávajú len sporadicky. Klasický sociálne zameraný film, ktorý svojou jednoduchosťou proste má svoje čaro. 80%. ()
Neradostné dětství a dospívání v chudém koutě Anglie, kde není moc naděje na něco lepšího v životě než jen do práce a z práce, pak si zajít na pivo a prakticky na všechno kašlat, protože stejně nic nemá cenu. A když se naděje objeví, třeba v podobě poštolky, tak ta nemá šanci proti prostředí okolo, které jen ubíjí a ubíjí. Zdařilé sociálně kritické drama, v němž mi ale některé scény vadily tím, že byly točeny až amatérským způsobem, což by nevadilo v případě, že by tak byl natočený celý film a ne jen kousky. ()
Reklama