Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (671)
Dvě hvězdy a to jen s odřenýma ušima. Infernu musím přiznat, že vypadá dobře - Langdonovy halucinace na začátku filmu jsem docela efektní a lokace v překrásné Florencii hodně pomáhá. Ještě co je to platné, když celý příběh je hrozně upocený a všechno, co se děje, je hrozně nucené? V jedné chvíli se dozvíte, že převážná část toho, co jste dosud viděli, byla jen součást většího (bizarního) plánu - a můžete jen hroutit hlavou, jak to vůbec nedává smysl. Padouši se tu chovají jako banda fanatiků s lobotomií (absolutně si nedokáže pořádně obhájit, co dělají). Kladní hrdinové jsou zase hrozně nudní. A do toho máte agenty Světové zdravotnické organizace, kteří se evidentně mohou rovnat americkým speciálním jednotkám! Je to odfláknuté, je to nelogické, je to hloupé. A přitom by to hrozně rádo bylo špičkovým mysteriozním thrillerem. To tedy ani náhodou. 40 % PS: Ještě upozorním na to, jak je film zbabělý v tom, že ani pořádně tematicky neuchopí nahozené téma "buď zabiješ polovinu lidstva teď - a nebo celé lidstvo vymře za pár desítek let". Očividně je to jenom lákadlo do trailerů, protože tvůrci od tohoto filozofického oříšku pěkně rychle vycouvají. ()
„Som zvyknutý odvádzať lepšiu robotu. Ale Talianom to bude stačiť.“ Fraška. Plusy: turistické atrakcie Talianska a asi dve tri scény. Mínusy? Všetko ostatné. Vrátane scenára. Ten je ale natoľko zlý a obsahuje toľko kreténskych twistov (bomby na dverách nemocnice), až snímka vďaka nemu dosahuje vysokú mieru WTF a to je svojím spôsobom zábavné. Opakujem a zdôrazňujem - svojím spôsobom! V niektorých scénach to dokonca pripomína Fincherovu Hru (!!!). Zaujal ma mimoriadne rafinovaný útek pred nepriateľom: opriem bicykel o stenu a pomocou jeho sedačky preskočím plot. Ale zaujalo ma tiež jemné buchnutie hasiacim prístrojom a vcelku početné momenty, kedy sa na mieste plnom civilov diali zvláštne veci a všetci naokolo sa tvárili, že sa nič nedeje. Tomu poviem "komparz si zachoval pokerovú tvár". Tom Hanks je strašný, strašný, strašný. Strašná je však i nepochopiteľne céčkarská réžia Rona Howarda, ktorého som síce až na výnimky nikdy príliš nemusel, ale takáto blbá réžia prekvapila aj mňa. Film po vizuálnej stránke (až na pár talianskych lokácií) pôsobí až ako televízne béčko. Je pravda, že to celé stálo vraj „len“ 75 miliónov, ale poznám machrov, čo by za 20 miliónov nakrútili omračujúcu pecku. A Ron Howard nakrútil toto. Samotná zápletka je príjemne kontroverzná a má niečo do seba (riešenie celosvetovej preľudnenosti), avšak vo filme je to využité len málo, až takmer vôbec. Za toto pôjde môj inak milovaný David Koepp na 100% do pekla. Najradšej by som dal 1*, ale proste to bola taká blbosť, že som sa až bavil. ()
Dejom priamočiarejší film, než predošlé kusy. A ajkeď sú tam nečakané zvraty, pôsobilo to na mňa až príliž jednoducho. Zo začiatku podarene deprimujúci vizuál, ktorý sa k druhej pólke vytratí, a mení sa na jednoduchý thriller. Jemný nadpriemer, ktorej najsilnejšiou stránkou je hudba Zimmera, ktorú som už ale v Angels and Demons počul, a takmer bez zmeny. ()
I ti pomalejší již tuší, že rámec je daný. Tomík se zaplete s nějakou církví, protože co už může být tajemnější, než vydrolení demagogičtí tajnůstkáři s patentem na věčnou pravdu, vyfasuje kundičku, aby bylo na co čumět a motá se po tom historickém městečku, které pisálkovi z fondu podpory turistiky poskytlo nejlepší rauty a rozkuřovačky. A protože to již víme, není proč být znechucen, když se tak děje, že? Poslední díl je asi nejkřečovitější, neb se čerstvoučká frnda v půlce mění za dost odřený model a Tomovi to i jinak moc nemyslí. No - ale těch UNESCOvesnic zase prolezou více, takže... furt je čím se inspirovat. ()
Jako zase je fajn, že film ušetří čas za sledování cestománie - Itále, protože tady to s Hanksem a spol v tý základní kostce dějiny - acrhitektura zmáknem taky, jsou tam nějaký výklady o peklu a různý rozlušťovačky co člověka časem začnou nudit, protože je to furt na jedno brdo. Zpočátku to mělo docela tempo i když teda Hanks pod Eastwoodem a Hanks pod Howardem to jsou dva úplně jiný Hanksové. Žádná další postava mě přes noc neutkvěla v paměti, takže z téhle pozice docela nuda. Co se mě líbilo bylo finále v chrámu, takový originálnější, akčnější a docela hezký na oko. Pokud jde o ucho, tak to dostalo asi nejlepší zážitek, ale Hans Zimmer je zkrátka dlouhodobě výbornej pečovatel o divákovi uši. ()
Galerie (88)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (19)
- Aby filmárom nikdy nechýbala Danteho posmrtná maska, rekvizitárske oddelenie ich vyrobilo rovno 15. (Zdroj: ITAfilm)
- Počas jeho pobytu vo Florencii obdaroval Rona Howarda florentský starosta kľúčmi od mesta. V starodávnych časoch, keď boli mestá v Európe ešte obohnané hradbami, dostávali vzácne návštevy ako gesto dôvery a láskavosti práve tento dar. (Zdroj: ITAfilm)
- Počas nakrúcania vo Florencii produkcia poskytla dotáciu palácu Palazzo Vecchio. Táto dotácia poslúži na obnovenie miesta, kde je uložená skutočná posmrtná maska Danteho Alighieriho. (Zdroj: ITAfilm)
Reklama