Reklama

Reklama

Green Room

  • Slovensko Zelená miestnosť (více)
Trailer 1

Basgitarista Pat (Anton Yelchin), gitaristka Sam (Alia Shawkatová), bubeník Reece (Joe Cole) a spevák Tiger (Callum Turner) tvoria štvorčlennú punkovú kapelu Ain´t Rights. Po skončení zmluvy cestujú po severozápade Spojených štátov a hľadajú príležitosť na vystúpenie alebo stály angažmán. Moderátor miestneho rádia Tad (David W. Thompson) s pomocou bratranca Daniela (Mark Webber) im zariadi vystúpenie v bare skinheadov a neonacistov, ktorý sa ukrýva pred zrakom verejnosti hlboko v portlandských lesoch. Hudobníci potrebujú peniaze a rozhodnú sa ponuku prijať. Vyhadzovači Gabe (Macon Blair) a Big Justin (Eric Edelstein) im vezmú mobily a zatvoria do zelenej miestnosti. Koncert beží bez problémov, ale po jeho skončení sa Pat stane náhodným svedkom vraždy. Po vystúpení sa vracia po mobil do zelenej miestnosti a objaví dobodané telo skinheadky Emily (Taylor Tunesová), ktorú zabil neonacista Werm. Svedkyňou vraždy bola aj Emilina priateľka Amber (Imogen Pootsová). Pat chce zavolať políciu, ale majiteľ klubu Darcy (Patrick Stewart) zatvorí členov kapely spoločne s Amber a agresívnym vyhadzovačom do zelenej miestnosti, kým sa nerozhodne, čo s nimi urobí. Hudobníkom zostáva im len veľmi málo času vymyslieť, ako sa dostať na slobodu a zachrániť si holé životy. (TV JOJ)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (191)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Krev jako hybatel dějem aneb konečně zase pořádně úřaduje téměř hmatatelný strach o postavy! Obavy z toho, co nechutně brutálního se komu a kdy přihodí, jsou tu až nesnesitelné. Bylo mi špatně - tak jako hezky. Zamrzí málo Stewarta plus hromada za vlasy přitažených a nevěrohodných scének a situací, jinak je to žrádlo. Sakra drsný žrádlo, který bych většině známých nikdy nedoporučil. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Nazi Punks Fuck Off! není jen světoznámá hitovka od Dead Kennedys, která zde zazní, ale v zásadě i gró celého Green Room. A to nejenom tematicky, ale i formou. Při poslouchání toho songu si nejeden vybaví vřískající punkové zvíře, prskající a škrábající kolem sebe v potemnělé místnosti smrdící potem, pivem a tabákem. Struny úpí pod neustávajícím přívalem úderů a bicí se s každým úderem čitelně vzdalují od své původní podoby. Green Room se snaží přenést na diváka ten samý feel, ovšem zejména vizuálem. Ten není překvapivě punkově agresivní a stylizovaný. Naopak naprosto výborně vyvolává atmosféru vlhkého příšeří podvečera a nadrána, čímž dějiště filmu umisťuje tak nějak "kamkoliv" a zážitek z dění tím umocňuje. Výsledná proměna v home invasion subžánr před půlkou filmu některé možná trochu zklame, protože se film vrátí ke svému žánru z něčeho, co se doposud vyvíjelo poměrně atypicky, nicméně tím se vyvalí na povrch asi nejpřekvapivější aspekt filmu a to je parádní scénář. Nikoli v tom, že by nějak unikátně pomotával zápletku a vytvářel neočekávané pointy, ale v tom jak dobře se dají napsat postavy a situace. Jednotlivé scény v sobě skrývají nejedno překvapení, ať už z hlediska odpočtu mrtvol, tak chování vedlejších postav. Charakter nebezpečí je zde až nepříjemně reálný, jakkoli působí místy démonicky (první setkání s červeno-tkaničkáři), což se zúročuje ve scénách jednotlivých smrtí či třeba ve zvráceně dojemném finále se psem. Ačkoli teda film láká na odvazový trash, kde punkáči se kosej s náckama, ve skutečnosti tady zabíjejí lidi jiné lidi a tvůrci se nesnaží naši empatii vyvolávat, jak je obvyklé u home invasion, tím, že aktéři jsou spořádaní hodní lidé, co mají práci a děti, ale tím, že jednotlivé scény zahrnou všemožnými detaily v prostředí či chování postav. Což nám pomáhá se do filmu plně přenést a představovat si sami sebe v dané situaci. Škoda, že několik scén je tak tmavých, že se v nich nedá rozpoznat, kdo co jak komu, jinak bych šel na pět. Pořád jsem ale z existence toho filmu strašně veselý. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Po Blue Ruin jde o krok zpět. I v případě, že bychom k filmu přistupovali jako k béčkové vyvražďovačce ze staré školy (promyšlená práce kamery namísto snahy o syrový dokurealismus, „rukodělné“ gore efekty namísto CGI), nikoli jako k metaforickému komentáři společnosti rozdělené na ultrapravicové psychopaty a levicové anarchisty. Pomalé budování napětí, na němž byl předchozí Saulnierův film postaven, se tentokrát nekoná. Ve filmu, který celý působí, jako kdyby jej někdo psal za pochodu, totiž žádné není. Nemá, z čeho by plynulo. Mechanickému řetězení útoků a protiútoků předchází uspěchaná expozice, během které se o hrdinech nedozvíme dost na to, abychom si zapamatovali jejich jména, natož, abychom se o ně začali zajímat a posléze strachovat. Zatímco v Blue Ruin sloužila minimalizace psychologického prokreslení postav a zatajování určitých informací napínavosti příběhu, tady je to projev bezradnosti při naplňování zrádně jednoduchého konceptu. Následné orgie násilí, jehož odůvodněnost není oproti Blue Ruin nijak problematizována, vám možná párkrát zvednou kufr (samoúčelně šokantní rozříznutí břicha), ale emocionálně zasáhnout nedokážou. Postavy na obou stranách bytelných dveří se krom toho chovají jako idioti příliš často na to, aby šlo o vítané ozvláštnění „dobývacího“ schématu, jak jej známe z Rio Bravo nebo jeho remaku Přepadení 13. okrsku. Chyby se smrtelnými následky dělají jak civilisté, tak „vojáci“, čímž jsou mezi oběma skupinami setřeny rozdíly a Patova na pokračování vyprávěna historka postrádá zamýšlenou rezonanci. Nejnešťastnější je, že postavy svých zvýhodnění, ať už je to nabitá zbraň na jedné straně, či početní převaha na straně druhé, nejsou schopné využít v zásadě jen kvůli tomu, aby mohla být stopáž uměle natažena na hodinu a půl. Kdyby činily smysluplnější rozhodnutí, film by byl zřejmě kratší, ale zároveň podstatně dravější. Veškerou syrovost rozmělňují retardované (a retardující) dialogy, snažící se neúspěšně vyvolat dojem, že kolem a kolem vzato nejde jen o to, kdo koho zabije jako první. Postavy jsou přitom nuceny volit komplikovaná řešení (proč používat střelné zbraně a armádu, když můžu dovnitř poslat dva chlapy s kudlami) právě a jen proto, aby se mohlo umírat postupně a bolestivěji. Green Room v důsledku není ani opojně jednoduchou žánrovkou, ani „něčím víc.“ 45% ()

Praxis 

všechny recenze uživatele

Celkem fajnové gore efekty a celkem sympatické scény nepřeváží to, že vůbec nechápete, co se vlastně na plátně děje. Někdo tam něco vaří? Nebo co? Proč je tam vrchí kápo Picard, o co mu jde? Postavy postupně odpadávají (no vlastně po určité fázi odpadnou až na hlavní dvojici úplně všichni během asi pěti minut), ale vy si k nim vůbec nevypěstujete žádný vztah, protože i když se tak film o to trochu snaží, pak to prostě zabije. Pochválim snad jen toho vycvičenýho pejsana, co si šel lehnout umřít k mrtvýmu páneškovi. 35% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

From Dusk Till Dawn, akorát s tím rozdílem, že upíry vystřídali skinheadi.. Saulnier nabízí všem, „who gives a shit“, přímočarou žánrovku v křiváku Dead Kennedys a jejich přeškrtnuté svastiky, přičemž oproti podobným eliminačním partům dodává přidanou hodnotu v podobě hmotných postav, nevyzpytatelnosti a reálného pocitu ohrožení. Kazy na logice lze přisoudit aktivování módu paniky, ale stejně před drajvem, špinavostí, šibeničním humorem a explicitním násilím ustupují do rozlitým pivem zapáchajícího šera. Některé možná překvapí, že profesor Xavier, krom toho, že vesele chodí, je i pěkná neonacistická svině, mě však zaujal strachem i odhodláním naplněný výkon Stewartova kolegy ze Star Treku. Docela by mě zajímalo, jakou kapelu by si vzal A.Yelchin na ten opuštěný ostrov. Zrovna teď ale není vhodná doba se ho ptát.. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (7)

  • Paintballový príbeh, ktorý Pat (Anton Yelchin) rozpráva, je skutočným zážitkom, ktorý mal scenárista a režisér Jeremy Saulnier. Rick Spears je skutočný človek, ktorý urobil to, čo bolo uvedené v príbehu. (Pat.Ko)
  • Postava držící mačetu na jednom z plakátů k filmu odkazuje svým postojem k obalu alba "London Calling" od skupiny The Clash, kde je takto vyobrazen Paul Simonon se svojí kytarou. (Corpsegrinder)

Související novinky

Zemřel herec Anton Yelchin

Zemřel herec Anton Yelchin

19.06.2016

V pouhých 27 letech nás dnes opustil Anton Yelchin, jehož určitě znáte jako Chekova z posledních dvou filmových Star Treků. Yelchina při stále nevyřešené nehodě zabilo jeho vlastní auto, na premiéře… (více)

Reklama

Reklama