poster

Komorná

  • Jižní Korea

    Agasshi

  • Jižní Korea

    아가씨

  • anglický

    The Handmaiden

  • anglický

    The Handmaid

    (neoficiální název)
  • anglický

    Lady

    (neoficiální název)
  • anglický

    Fingersmith

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Komorná

Thriller / Romantický / Psychologický / Erotický

Jižní Korea, 2016, 144 min (Director's cut: 167 min)

Režie:

Chan-wook Park

Předloha:

Sarah Waters (kniha)

Kamera:

Jung-hoon Jung

Hudba:

Yeong-wook Jo

Producenti:

Chan-wook Park

Střih:

Jae-Bum Kim

Scénografie:

Seong-hie Ryu
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (131)

  • Matty
    ****

    Pro někoho půjde o lesbickou romanci, v níž vede cesta k objevení vlastní identity a překonání patriarchátu přes setkání s obří chobotnicí. Jiní mohou Komornou sledovat jako úvahu nad uměleckými reprezentacemi ženského těla a diváckou slastí z jejich sledování nebo jednoduše jako erotický thriller s hitchcockovsky semknutým a přehledným vyprávěním. Pod krásným povrchem, jímž se Park zdá být tak fascinován, se zkrátka skrývá dost dalších vrstev na to, abyste film přes jeho mimořádnou délku a pomalu stupňované tempo chtěli vidět vícekrát. Více zde. 85% Zajímavý komentář: IvoB(14.8.2016)

  • Marigold
    **

    Místo rafinované erotické hry spíš mělká voyeurská hříčka, která není ani provokativní, ani příliš výstřední. Její excesivnost spočívá v nadužívání sentimentu, melodramatických klišé a naivního herectví. Potenciálně skvělý doubletwist naprosto prošumí ve vyprávění, kterému chybí úspornost a finesa. Subjektivně to trvalo 4 hodiny. Park natočil svůj Sucker Punch s cílem pojmenovat skryté komnaty touhy a chtíče i zničující manipulaci s nimi spojené. Jenže tohle mnohem víc než masochistické hody evokuje červenou knihovnu s pár over the top násilnými scénami. Zklamání... [Cannes 2016](14.5.2016)

  • Superpero
    ****

    Na můj vkus tam bylo příliš lesbického šukání, i když uznávám jeho dějovou důležitost. Jinak je to sebejistě natočený film s dobrými zvraty. Líbila se mi vynalézavá kamera. I v prostoru jednoho domu není statická, dovolí si i Leonovský přejezd přes střechu a prostě je na co koukat.(17.8.2016)

  • Rob Roy
    ***

    Bohužel opravdu nejslabší Park. Těžkopádné, přetwistované a s přemírou lesbického sexu bez nějaké emocionální odměny. Samozřejmě je to pořád někde jinde než většina běžné produkce (jako vždy je radost se dívat na ty záběry), ale tohle je Chan-wook Park a já chci víc. 7/10. P.S. Vynikajicí hudba(5.7.2016)

  • tron
    ***

    Vôbec sa mi do toho nechcelo, ale nakoniec sa mi to celkom páčilo. Retro japonské komorné drámy nie sú zrovna moja šálka kávy, ale toto mi napriek robustnej dĺžke dosť rýchlo utieklo. Enormnú erotiku by som na vašom mieste nečakal – je tu ledva jedna lesbická scénka -, ale inak je to fajn a najviac fajn je samozrejme šialený scenár, ktorý vám ponúkne niekoľko značne nečakaných twistov, ktoré dovtedajší príbeh zrazu ukážu v úplne inom svetle. Ku koncu ma to už každopádne čiastočne nudilo. A neviem, či tvorcom niekedy odpustím tú absolútne nijako nevyužitú chobotnicu v pivnici (hriech niečo také famózne nepoužiť!!!).(19.3.2017)

  • Marius
    *****

    Film roka 2016. 10/10(3.1.2017)

  • H34D
    ***

    Pro požitek z tohoto filmu je důležité mít pochopení pro asijskou kulturu. Síla filmu je vystavěna na východním pojetí niternosti citů i nemilosrdnosti pomsty, na nepřekonatelných rozdílech mezi bohatými a služkami a na síle patriarchátu. Navíc dvě hodiny dvacet a takřka hodinový úvod, který jen připravuje půdu pro následující zvraty, toho diváku taky moc neusnadní. Ono nakonec všechno ve filmu do sebe pěkně zapadne a rozhodně to nenechá člověka chladným, ale přišlo mi, že pointy, nebo chcete-li hlavní body filmu, jsme u Chan-wook Parka už viděli... 6/10(28.12.2016)

  • Pethushka
    *****

    Věřím, že Komorná bude pro spoustu diváků něco úplně nového. Důležitější než příběh, který má sice vynikající zvrat, je naprosto originální, až na hraně dokonalosti se pohybující zpracování. Nejlepším na celém filmu je podle mě rozdělení příběhu na tři části a precizní kamera. Vlastně ani nemůžu říct, že si s tím kameraman vyhrál, to by znělo tak nějak nedoceněně. Tohle nebylo žádné hraní, byla to hodně zkušená práce, natočená s jistotou. Další věc, která hraje velmi důležitou roli a přidává celkovému dojmu, jsou kostýmy. I díky nim a vlasovému stylingu byly některé záběry tak famózní. Nemenší zásluhu na tom mají samozřejmě také herci, kteří sehráli pod vedením režiséra Parka něco neuvěřitelného. Jediné, bez čeho bych se klidně obešla, jsou poměrně dost dlouhé erotické scény. Těžko říct, jak by na mě s jejich absencí působil zbytek filmu, a jestli by bez nich příběh neztratil na váze. Každopádně jich bylo až moc. A taky byly dost podrobné a možná až příliš otevřené.///Jelikož Komornou pořád nemůžu dostat z hlavy, zvedám po měsíci hodnocení ještě o jednu hvězdičku výš.(12.8.2016)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Park je pro mne snad nejméně oblíbený Korejský režisér. To zas byla nuda. Výtvarně zajímavé, atmosféra slušná, i erotika potěšila, ale to bylo vše. Příběh na mě až moc spletitý, ztrácel jsem se, gore žádné, nemám moc co chválit. Přežil jsem to, slabý trojec se skříplými zuby hodím. Pořád lepší než Má Pomsta, ale už nikdy více. 50%(10.11.2016)

  • Zíza
    ***

    Film je rozdělený na dvě části, z nichž ta první se soustředí na naivní zlodějku a podvodnici Sookee a rozhodně není tím nejzajímavějším úvodem do filmu. Druhá část se naopak soustředí na šlechtičnu Hideko, odkrývá příběh z její strany a je to právě tato část, která dokázala mě zaujmout mnohem více. Přestože příběh filmu režiséra Chan-wook Parka, není pro zkušenějšího diváka ničím překvapivým, ani nijak zvlášť zajímavým a obohacujícím, dokáže Komorná uchvátit kostýmní výpravou, kulisami a zajímavou kamerou. Občas je až jedno, o co ve filmu jde a kdo koho chce podvést či se ho zmocnit, rozložení a snímání scén dokáže zaujmout a uchvátit mnohem více. Park se také vůbec nebojí ukázat sexuální scény mezi Sookee a Hideko, až je těžké odhadnout, zda jsou krásně eroticky osvobozující či se jedná jen o mužský vlhký sen. Herečky se v nich ale nebály žádných hranic a ve své neposkvrněné nahotě se divákovi nastaví jako na talíři. Ženská sexualita a erotismus jsou zde vyjádřeny jako teplý bezpečný přístav v porovnání s tím mužským, který je zobrazován až groteskně a jako něco negativního a násilnického. Ve svých 145 minutách má film jak silnější momenty, tak slabší chvíle, které nedokáží zcela udržet divákovu pozornost. V první polovině se Komorná tváří jako erotický thriller, ale sklouzává k letargii, ze které se režisér Park snaží diváka probrat buď zvratem na konci první části filmu, erotickými scénami či násilím, na které slabší povahy nebudou hledět s povděkem, nebo retrospektivním vyprávěním. Konec je příliš snadný na to, z jaké klece Hideko utíká a do čeho všeho se dívky zapletly. Průměrný film, nic objevného pod sluncem, moc dlouhé.(15.7.2016)

  • Bebacek
    ****

    Chci být lesba.(7.7.2016)

  • sniper18
    ****

    Park Chan-Wook je jeden z mojich najobľúbenejších súčasných režisérov, ale určite by som ho radšej videl pri inom žánri, než takejto historickej dráme, kvôli čomu mi bolo jasné, že to nebude jeden z jeho najlepších filmov, čo sa vlastne aj splnilo, ale sklamaný rozhodne nie som, aj tak si to pojal po svojom. Tu už je od začiatku jasné, že to bude o dosť iné, než je pri podobných filmoch zvykom, pôsobí to tak vyspelejšie a určite aj trochu úchylnejšie, ale filmu to všetko len prospieva. A tak táto výrazne nadpriemerná dĺžka nie je ani najmenším problémom, dejovo si ma to získalo a bavilo od samotného začiatku až takmer do konca, práve finále mi už prišlo zbytočne až tak podivne humorné, ale aj tak je to stále slušné. Film v priebehu ponúkne tri zvraty, ktoré ho vždy pohnú trochu iným smerom. Ten posledný je už samozrejmý, keďže je v tom istom štýle, ako tie predchádzajúce, ale hlavne ten prvý som ešte vôbec nečakal a po ňom som mal z filmu hneď ešte lepší pocit. Ale celkovo by to potrebovalo nejaké zapamätaniahodné scény, film celkovo je veľmi kvalitný a dej si neustále udržuje slušný nadpriemer, ale s výnimkou samotných zvratov sa tu na moc scén spomínať nedá. Aj keď priaznivci lezbických scén si možno prídu trochu na svoje, sú dosť odvážne, ale našťastie ani inak vôbec neprekážajú, nie je ich tu zase tak moc, aby to pôsobilo, že film je na nich postavený a navyše pre dej majú význam, takto aspoň vidno, že tvorcovia ukázali všetko, čo potrebovali. Pochváliť môžem aj obsadenie, získalo si ma hlavne výborné ženské duo, ale nesklame ani Ha Jung-Woo a niekoľko známych tvárí, ktoré vždy rád vidím. Jedine postava úchylného spisovateľa ma vôbec nezaujímala, aj keď tu predsa len má svoje miesto. A režijne môžem film očakávane len chváliť, Park Chan-Wook je jednoducho mimoriadny talent a tak film ponúkne aj skvelú vizuálnu stránku, hlavne tú kameru som si miestami nadmieru užíval. A jeho zvyšné špecifické prvky sú samozrejmosťou. Takže celkovo skôr uprednostním väčšinu iných jeho filmov, ktoré mi tématikou sedia viac, ale aj Komorná sa vydarila, po všetkých stránkach je to výrazný nadpriemer, ale znovu ma už neláka, na to by potreboval viac zapamätaniahodných scén. 77%(26.12.2016)

  • xxmartinxx
    ***

    Celou dobu jsem přemýšlel, jestli si Park uvědomuje, že dramatizuje vlastně jen jednu z těch perverzních povídek, které nutí strýc číst nejprve svou ženu, pak neteř. Když na konci vyloženě zvoní rolničky na oznámení happy endu, došel jsem k názoru, že asi ano. Ale že to vlastně nic moc nemění na mělkosti a lacinosti toho všeho. Kouká se na to hezky, docela mi to uteklo, ale vlastně je to celkem sázka na efekt - je to moc "hezký" film na to, aby byl dotažený. K tomu, abych se na to napojil, mi chyběla nějaká zdrcující chvíle. Ani to řezání prstů moc nebolelo. 70 %(4.8.2016)

  • NinadeL
    ***

    NinadeL vs Jižní Korea: ne, k životu opravdu nepotřebuju červenoknižní selanku kříženou s lesbickým pornem a důrazem na emancipaci nižší třídy. Ale festivalový divák může tvrdit, že je to všechno úplně jinak. #čsfdprojekce(5.8.2016)

  • Arbiter
    ***

    Snad je trochu moje chyba, že jsem šel na Komornou s očekáváním příběhu v duchu Markýze de Sade, ale dostal místy skoro až nepatřičně lehkovážnou hříčku, jako od Woodyho Allena, kdyby se býval byl narodil v Jižní Korei. Esteticky krásná podívaná s příjemnou narativní strukturou.(22.8.2016)

  • Jhershaw
    ****

    Některé filmy provází hype, Komornou naproti tomu anti-hype a zvěsti o špatném filmu nebo nejhorším Parkovi. Ani jedno není pravda, ale zároven je dobře, že mi to trochu snížilo očekávání. ( I toho sexu jsem tam čekal víc, explicitnosti Adéle to nedosahuje.) Asi se dal čekat film propracovanější (=na maximum) po režisérské či vizuální stránce, takhle mě zaujmul především způsob vyprávění a odkrývání děje. Ocenil jsem, že i divák jako já se ve filmu dokáže orientovat, vše si pospojovat, a přesně si vybavit, jaké náznaky nám Park poodhalil několik desítek minut nazpět. Kvalit trilogie odplaty to nedosahuje, ale nebál bych se Komornou postavit na stejnou úroveň nebo dokonce výš než Stokera nebo Žízeň.(10.7.2016)

  • S.Quentin QUALE
    *****

    Výtvarně perfektní, příběhově spletité, atmosféricky hutné, sexuálně vypjaté, humorově přitmavené....a celkově docela natažené. Chan-wook Park zase jinak ale zase suverénně. Zpracováním nemá konkurenci, příběh je zajímavý svými zvraty a vypočítavostí, ale neříkám, že bych si přál, aby se dál zabýval knižními adaptacemi. Celkově je to pro něj podobný typ filmu, zároveň je ale úplně jiný. Být o něco kratší, byl bych radši, ale i tak můžu Komornou vřele doporučit. Hlavně Parka neznalý divák dostane něco, co nikde jinde neuvidí. 90%(5.8.2016)

  • Allien.9
    ***

    Jako holka říkám: muhehehe (kdo viděl, pochopí), jako divák říkám: můj styl to úplně není, ale aspoň mi do seznamu zhlédnutých filmů přibyla korejsko-japonská erotická "kriminálka".;-) Jedna věc by mě ale zajímala, a to jak se liší reakce diváků v Evropě a na domácí půdě během (pro nás?) absurdnějších scén jako erotické čtení nebo pokus o sebevraždu alá teta, což je - alespoň tedy pro mě - pravděpodobně "nejgeniálnější" scéna filmu.XD(5.8.2016)

  • sochoking
    **

    Film je nudný, pretwistovaný tak, že vám to je úplne u riti a navyše vám lezie to neustále mlaskanie jazykom pekne na nervy!(24.10.2016)

  • Vančura
    ****

    Atraktivní reálie, rafinovaný příběh (sem tam zpestřený výtečným vtipem), výborné obsazení (Kim Tae Ri v titulní roli je vyloženě roztomilá) a velkolepé rozuzlení. Relativně dlouhá stopáž mi nevadila, naopak ty explicitní erotické pasáže bych si z filmu klidně odmyslel. Co mi ve filmu trochu chybělo, byla nějaká výraznější hudba, na kterou jsem byl zvyklý u režisérových předchozích filmů (jeho dvorní skladatel Jo Yeong-wook vyloženě umí, proto mi přišlo trochu líto, že většina Komorné je bez jakékoli hudby). Naopak na jeho typické násilí nakonec dojde, a sedlo mi tam asi nakonec i víc, než všechno to lesbický šukání. Podle traileru jsem si asi myslel, že to bude větší pecka, a celkově mám tak nějak pocit, že kdybych to neviděl, zas tak o moc bych nepřišel - ale když už jsem na to vyrazil, za mě nakonec spokojenost. Fandové režiséra si určitě přijdou na své, a ti ostatní by mohli také, pokud mají v oblibě asijské filmy - a pokud budou mít štěstí na kino s dobrými sedačkami (těch 141 minut + další čtvrthodina obligátního reklamního bordelu před filmem na předpotopních sedačkách v Aeru se rovná skoro Záhořovu loži). Btw. cítil jsem tam výraznou inspiraci filmem Pestrobarvec petrklíčový, ale možná se pletu. P. P. S. Čím míň toho člověk o tom filmu ví předem, tím líp. Už jen samotný distributor spoileruje o sto šest.(10.7.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace