Reklama

Reklama

Ghoul

  • Slovensko Ghoul
Trailer 1

Trojice filmařů se vydává na Ukrajinu s cílem natočit unikátní dokument o kanibalismu. Strašlivý hladomor v letech 1932-1933 tu dohnal spoustu lidí k děsivým činům. Nečekaně se jejich pátrání začíná propojovat s příběhem jednoho z nejzvrácenějších zločinců novodobé historie, kanibala Andreje Čikatila. Během 12 let spáchal přes padesát brutálních vražd, při nichž své oběti částečně snědl. Společně s místní tlumočnicí, průvodcem a senzibilkou se snaží odhalit tajemství domu, kde se vše odehrávalo. V opuštěném stavení uprostřed ukrajinských lesů se z filmařů i jejich doprovodu však brzy stávají nedobrovolní vězni. Stísněný pocit ve zdech domu se mění v děsivá setkání s jiným světem. Ze záměru natočit dokument se stává hrůzyplný boj o život. Nikdo netuší, kdo nebo co je TAM VENKU... (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (720)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Od Ghoula jsem nečekala žádný zázrak, a proto jsem také nebyla zklamána. Petr Jákl natočil standardní "Found Footage" podívanou, zasazenou do ponuré zimní (U)krajiny. Herecké obsazení si zvládl vybrat na výbornou, mně se však nejvíce líbila Inna Belikova coby spiritistické médium Inna. Nikdy jsem nepochybovala o tom, že Andrej Romanovič Čikatilo byl opravdu asi ten největší magor a úchyl mezi sériovými vrahy. A že jsem do nich jednu dobu byla dost "zažraná", takže jsem přečetla mnoho knih, v nichž jsem poznala skutečně ty "nejtěžší kalibry." Řekla bych, že Ghoul nepřináší nic objevného v rámci žánru, stejně tak, jako se jedná o jeho slušný přídavek. ()

hansel97 

všechny recenze uživatele

Velmi slušný horor, který mě v některých napjatých momentech nutil přivírat strachy oči. Třesoucí se kamera naprosto nebyla ke škodě a docela se sem hodila oproti většiny použití. Vadil mi konec, kdy bylo "to," co po nich šlo viďět. Bylo mnohem lepší, když nevěděli, kdo je to. A přestože jsem rád, že se tam neobjevilo nějaké vysvětlovací zakončení, mrzelo mě, že jsem většinu času naprosto nechápal, co se tam děje. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Bohužel před lety jsem viděl film se stejným názvem Ghoul. Jednalo se však o britskou záležitost z roku 1975 a tam jsem se také seznámil poprvé co do pojmu i obrazu s ...... Když jsem se dozvěděl, že Jákl natočil horor stejného jména, měl jsem prakticky vyspoilerovaný obsah a lokace na Ukrajině v tom nemohla už zahrát zásadnější roli. Přesto jsem se na film těšil. Přeci jen solidní horor z pera i režisérské židle českého filmaře se u nás hned tak nevidí. A že je solidní jsem slyšel všude kolem od těch co jej již viděli. Sama zápletka není nijak originální, parta filmařů jede natočit dokument na Ukrajinu o lidojedovi a o kanibalismu ve třicátých létech po čas Stalinova hladomoru. Z prvu dobře se rozjíždějícího dobrodružství a vidiny slušně natočeného dokumentárního materiálu se nakonec skupinka hrdinů dostane do opuštěné chalupy hluboko v lesích, kde má bydlet onen kanibal, který s nimi slíbil natočit rozhovor. Večer je v chajdě kalba a ráno se skupinka probouzí s první neblahou předtuchou, když jeden z nich chybí. Navíc na kamerách a hlavně těch tajně rozmístěných se dějí podivné věci.... Dál nebudu spoilerovat. Moje rodina kdysi vlastnila vilu v lesích. Když její majitelé zemřeli, zůstal ten veliký dům opuštěný. Souhrou tragických událostí na konci války do domu nikdy nebyla zavedena elektřina ač vypínače byly na zdech. V domě se svítilo jen plynovými lampami s punčoškou, nebo petrolejkami. V místnostech to stále ještě bylo cítit po bývalých obyvatelích... Ve dne jsem neznal krásnějšího místa a rád jsem tam jezdil, ovšem v noci se dům, zahrady a hospodářská stavení staly čímsi podobným z tohoto filmu. Jákl velmi dobře rozehrál řadu lekaček i napětí jen díky nočním záběrům, kde jsou věci osvětlovány jen mihotavým světlem baterek či kamer s infra viděním. Za baterkami pak herci trhaně oddechují, vykřikují, volají... vše působí nesmírně autenticky a skutečně. Celý příběh navíc vložil do sychravého podzimu, takže sám les kolem usedlosti byl strašidelný i bez toho ostatního a to obzvláště za noci. Jenže, to už tu také bylo. Prvně jsem to viděl v Marylandských lesích u Záhady Blair Witch. Vše ostatní jsou už jen kopie. Závěr si mohl Jákl odpustit, já měl totiž také problém s uvěřením celé záležitosti. -- Pokud bych to měl nějak shrnout. Film celkem dobře odsýpá, párkrát se leknete a to je vše. Je to celé řemeslně provedeno velmi dobře, jenže vše tu už bylo a tak opět souhlasím s Malarkeyem - největší radost mám z toho, že to natočil našinec a že to snese srovnání se západem. Dávám tedy 3 fotografie. * * * ()

kingik 

všechny recenze uživatele

První "lesní" Found Footage záležitost, která se objevila v našich kinech od dob Záhady Blair Witch (domestikovaná série Paranormal Activity do toho nespadá). A to už je pěkných pár let, nemyslíte? Nejslabší nemáte padáka, ale Jákla, Čikatila a bezva noční můru. Jo, a padák si pro jistotu vezměte sebou, abyste po filmu bezpečně přistáli. A syrové maso před tepelnou úpravou přece jen pro jistotu schovejte do lednice. Ale ne, kurva, do města Lednice, ale do takového toho chladícího boxu, který za nocích luxujete, když vás přepadne (ukrajinský) hladomor. Tým mladých a amerických dokumentaristů se v roce 2012 vydává na Ukrajině po stopách maníka jménem Boris, který byl obviněn z kanibalismu poté, co přibližně před dvaceti lety za podivných okolností zabil a snědl svého kolegu. Úvod je v rámci ff subžánru poměrně standardní, pár ne úplně poutavých rozhovorů vedených v ruštině střídá postupný přesun štábu do opuštěné chaty v lese, kterou kanibal dříve obýval, seznámíme se s místním průvodcem a vědmou, s níž záhy dojde na vyvolávání duchů. Tým je v pohodě až do doby, kdy se jim ze záhrobí ozve kanibal Čikatilo a v žádném případě se nechce kamarádit. Chce hlavně maso a vrátit se mezi živé. Dejme tomu, že chování postav filmařů zachycených ve filmu, lze v určitém úhlu tolerance považovat za autentické a reálné. Proč ne, podporuje to fakt, že o známé herce se nejedná, film nemá úvodní titulky, iluze reálného dokumentu je (téměř) dokonalá, až na několik zásadních elementů, které přece jen diváka utvrzují, že se jedná jen o filmovou story. Je důležité zdůraznit, že film samotný totiž pracuje s množstvím ne zcela reálných prvků, jedná se mimo jiné třeba o výše zmíněné vyvolávání duchů, či jakýsi zvláštní druh posedlosti a prokletí. Film po zvolněném rozjezdu náhle začne nabírat na obrátkách, spád událostí se začne zběsile vršit a příběh dostane dynamické koule. Postavy začnou nevysvětlitelně mizet ze scény, u aktérů z řad dokumentaristů dojde k nevysvětlitelným výpadkům paměti, sychravé zimní počasí ještě znásobuje velmi zlověstnou atmosféru, která z minuty na minutu nabírá na husté konzistenci. S tím se přidá i mírná nepřehlednost v některých sekvencích, ale bez ní se to v případě ff jen málokdy obejde tak, abyste měli vždy pocit, že vám "autentická" kamera vždy umožní účinné zorientování se v terénu. K slabinám filmu patří i nepropracovaný závěr, kdy by bylo záhodno prodloužit film o čtvrthodinu. Režisér film zbytečně kvapně a unáhleně ustřihl v nejlepším. Atmosféra strachu intenzivní a nepolevující, štáb zažívá solidní noční můru na působivě nehostinném, opuštěném a prokletém místě uprostřed hvozdů. Příznivci nechutností nebudou mít úplný rej. Nějaký ten ukousnutý jazyk je sice k vidění, ale není to nic mimořádného. Když šlo o kanibalismus, mohlo se přidat pár preparací. Z hlediska českého diváka je stejně největší raritou, že jde o film režírovaný Petrem Jáklem. Ten se mohl opřít o producentskou záštitu známého režiséra Roba Cohena, což je i vstupenka do amerických kin. Jáklův debut Kajinek trpěl tvůrčími a technickými nedostatky, ale zde technická nedokonalost obrazu i zvuku je zcela záměrná. Z tvůrčího hlediska se sice slibovalo víc, než se nakonec dostálo, ale natočené, vymyšlené i zahrané je to schopně. Divák bude mít určitě nepříjemný pocit sáhnout po skleničce s pitím, kterou bude mít postavenou na stolku. Zvláště večerní projekce senzitivním divákům připraví krušné chvilky. Petře, Petře, tohoto vepře jsi pěkně opepřil. 80% () (méně) (více)

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Nechápu, proč tvůrci tak lpí na označení "temný thriller", když to je horor jak vyšitý. Není sice tak strašidelný, jakou má pověst, a je spíše laciného béčkového charakteru, na druhou stranu je však kvalitativně plně srovnatelný s americkými horory podobného typu. V tomto ohledu se jedná o vítězství Petra Jákla, jemuž se podařilo natočit žánrově čistý český film, jenž má šanci udělat díru do světa. Navíc je poměrně funkční, atmosférický a v jistých ohledech dokonce lepší než ekvivalentní zahraniční konkurence, tudíž se za něj není třeba stydět. Delší recenze ZDE ()

Galerie (19)

Zajímavosti (20)

  • Diváci o filmu slyšeli až nedlouho před premiérou záměrně, celá produkce totiž probíhala v utajení. Všichni měli ve smlouvě přísnou podmínku mlčenlivosti. (Zdroj: idnes.cz) (oje)
  • Film má 7 alternatívnych koncov a bol viackrát upravovaný, než dospel do finálneho vizuálu. (BoredKid)
  • Na 4 roky trvající produkci filmu se podílela řada ostřílených hollywoodských tvůrců. Jako výkonný producent se pod film podepsal Rob Cohen, který produkoval Čarodějky z Eastwicku (1987) a režíroval snímek Rychle a zběsile (2001), koproducentkou byla zase Nancy Bishop, která se zase starala o casting filmu Mission: Impossible (1996). (Zdroj: lidovky.cz, rozhovor s tvůrci na premiéře) (oje)

Reklama

Reklama