poster

Čarodějnice

  • USA

    The VVitch: A New-England Folktale

  • USA

    The Witch

  • Slovensko

    Čarodejnica

Horor / Mysteriózní

USA / Kanada / Velká Británie / Brazílie, 2015, 92 min

Režie:

Robert Eggers

Scénář:

Robert Eggers

Kamera:

Jarin Blaschke

Hudba:

Mark Korven
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jinny
    ****

    Čarodějnici můžete vidět stejně dobře vidět jako rodinné drama, tak jako výpověď o puritánském způsobu života a uvažování a čarodějnických pověstech. Já jsem se přiklonila víc k rodinnému dramatu. Nejstarší syn si všímá, že velká sestra má prsa, ale hodnotí se puritánskou morálkou, otec ve svojí pýše ničí rodinu, dvojčata popichují velkou sestru Tomasin a ta popichuje zpátky a zároveň se cítí rodinou odstrkovaná. A do toho rodinu vzájemně se obviňující z čarodějnictví někdo krutě zkouší... To všechno je podbarvené hudbou, která vás nenechá v klidu sedět, a některé kamerové hrátky by se měly promítat ve filmových školách. Atmosférou zkrátka Čarodějnice připomene Kubrickovo Osvícení. Možná by bylo lepší potvrzení existence čarodějnic nechat jako záhadu až do poslední chvíle, ale bohužel to tak není. Už v prvních minutách vidíme, jak to je. A možná nebylo třeba potvrzovat vůbec nic a spolehnout se na děsivost náznaků...(3.5.2016)

  • Chrustyn
    ***

    Atypický horor, který je úplně jiný, než si kdokoliv může na první pohled myslet. Film má neuvěřitelně poutavou atmosféru, ale po celou dobu působí na diváka až moc únavně a zdlouhavě. Těch pár skvělých scén, výsledný dojem moc nezachraňuje a tak si divák odnáší neobvyklý zážitek, který si však nebude chtít připomenout.(31.5.2016)

  • Xmilden
    ***

    Všechna čest před autenticitou. Tohle by měli promítat, když se někdo jak to mohlo vypadat při kolonizování Ameriky v 17. století. Prostě lidé byli takhle malinkatí a ničila je příroda, pověry a hlavně pokud začli pochybovat o bohu. Strach byl všudypřítomný. Pokud jde o film. Skvěle zachycuje atmosféru doby, ale v mých očích má problém že se v něm toho zase až tolik neděje, přitom půda pro horor jako blázen je připravena neskutečně. Mrazí mě při pomyšlení na některé vybrané scény a v noci jsem měl hodně zlý sen. Prostě ten film se vám zažere pod kůži. Ovšem koukat na něj znovu? Nemyslím si. Čekal jsem něco trošku jiného než drama o Bohu. 60%(10.5.2016)

  • cheyene
    *****

    Čarodějnice se může pochlubit naprosto skvěle vystavěnou atmosférou, která na člověka dýchne od samého počátku snímku a vtáhne ho nejen do děje, ale i do samotného prostředí, v němž se odehrává. Neznámé herecké tváře dodávají na autentičnosti a první polovina je opravdu parádní hororovou podívanou v duchu těch nejlepších tradic, kdy se bojíme nejvíce toho, co nevidíme, nemůžeme uchopit a poznat. Tvůrci nám čarodějnici odhalují v krátkých záblescích, což ještě umocňuje děsivost onoho výjevu. V pasážích, kdy se na scéně odehrává poklidný a těžký život rodiny, můžeme stejně pociťovat jakousi zlověstnou přítomnost zlých sil. Také každý zdlouhavý záběr na les, kterým je obydlí hlavních hrdinů obklopeno, má značně znepokojující nádech. Samotný závěr byl v mnohém trochu přes čáru a mohl leckomu pokazit jinak výborný dojem, ovšem já s ním neměl větší problémy.(5.5.2016)

  • verbal
    **

    Když uzavřete smlouvu s Kozlem, můžete buď mít pivo za nákupku, nebo v Nové Anglii vcelku nudně dojit krev, uhraňovat slepice a poletovat s ostatníma krávama po sabatech za urputného sáhodlouhého modlení vymatlaných puritánů. Nabubřelá bublina splaskla. Tvůrci nechali nejprve chytře vycákat artové hnědopichy, obrážející se svým uhrovitým pižmem a mastnými vlasy festivaly, a pak vypustili jejich „erudované“ homožvásty na rok kvasit na internety. Teprve poté, až se éter naplnil děsuplnými výkřiky typu „Horor, u kterého se mi třáslo i boa!“, „Nic tak sugestivního jsem od dob Šulín Růž neviděl!“ či „Snad i strašidelnější než poslední díl Heryho Potrata!“, to vypustili mezi rozpačitě tápající heterosexuální konzumeristy. A rázem se to řítí z růžových do modrých čísel jako domeček z karet s modely na spodní prádlo Kelvina Klajna. Jako, on to vyložený průser ani nové veledílo Terence Malíka rozhodně není, je to hutně atmosférické, výborně natočené, dýchá z toho sedmnácté století a jednou za půl hodiny se tam dokonce i něco přihodí. Ale když se člověk zamyslí, co všechno by se dalo v takových reáliích temných lesů středověkého Mejn vyvádět s pořádně lidožravou ježibabou a satanem posedlým capem, chce se mu ječet nad promr (teď fuckt nevím, jestli „h“ nebo „d“) aným potenciálem. Místo nějakých hustých fines tam starý Brůna jen tři čtvrtiny hrací doby štípe dříví, sametovým barytonem vyplachuje své stádo v hříchu análně počatých malých pilgrimů puritánskými bonbonmoty a nechává se dusit pouze tou starou hašteřivou čarodějnicí, kterou si vzal za ženu. Ke konci ho to sice aspoň trkne, ale tím už ze mě víc než 2,4945648 hvězdy prostě nevydojil.(3.4.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace