poster

Čokoláda

  • Velká Británie

    Chocolat

  • Slovensko

    Čokoláda

Drama / Romantický

Velká Británie / USA, 2000, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Zíza
    ****

    Pohodový film. Že prej když ho uvidím, budu muset "vyžrat" místní obchod s Belgickou čokoládou. No, na mě to nezabralo. Nemám na ni chuť. Ale myslím, že to na filmu není to podstatné. Trochu mě mrzí, že Johny tam měl takový štěk, dobrý jako vždy, ale vrtět ocáskem ho bylo vidět opravdu pomálu. Moc se mi líbila ta muzika na lodi, v tu chvíli mi film dodál vášně - ne na čokoládu (jak bylo slibováno), ale na tanec. Taky dobré. Líbilo se mi, jak postupem času film nabíral na barvě a jak všichni měli takový krásný šišlavý přízvuk a zdravili se bonjour. Plus krásné městečko plné kočičích hlav... Sice trochu slabší 4*, ale pořád 4.(12.7.2009)

  • berg.12
    *****

    Nádherná moderní pohádka. Z tohohle úhlu pohledu jednoznačné pětihvězdičkové hodnocení a ať mě někdo zkusí přesvědčit, proč bych se na ten film nemohl takhle dívat.(31.3.2005)

  • Dever
    ****

    Soundtrack Rachel Portman: 1. Minor Swing - Django Reinhardt/Stephane Grappelli [2:14] ,2. Main Titles [3:08] ,3. The Story of Grandmere [4:09] ,4. Vianne Sets Up Shop [1:59] ,5. Three Woman [1:02] ,6. Vianne Confronts the Comte [1:22] ,7. Other Possibilities [1:35] ,8. Guillaume's Confession [1:30] ,9. Passage of Time [2:33] ,10. Boycott Immorality [4:39] ,11. Party Preparations [1:29] ,12. Chocolate Sauce [0:49] ,13. Fire [2:38] ,14. Vianne Gazes at the River [1:07] ,15. Mayan Bowl Breaks [2:15] ,16. Taste of Chocolate [3:09] ,17. Ashes to the Wind/Roux Returns [2:19] ,18. Caravan - Duke Ellington/Juan Tizol [3:43],(12.5.2011)

  • sportovec
    *****

    Pozoruhodná óda na čokoládu je holdem skutečně svobodnému lidství. Přesně a citlivě položená doba i místo děje (francouzský venkov té doby byl stále tvrzí výrazně katolického konzervatismu v podstatě starého feudálního režimu) přesně postihuje počátek prudkého hodnotového zlomu evropské společnosti, který se mohl udát kdekoliv - v Normandii právě tak jako v Province, v Kalábrii stejně jako v Aragonu, v Edinburghu srovnatelně jako v zapadlé kyperské nebo řecké vsi. Anonymní městečko, které se vědomě nevymanilo ze středověkého krunýře svých hradeb, místo, kde se téměř zastavil čas, reprezentuje jen jedno z posuzovaných pojetí života. Tím druhým je polyteistickou, zčásti ještě totemistickou mytologií podmalované putování dvou poutnic, matky a dcery, jejíž vzpomínka je hlavní dějovou linií neobvyklého příběhu. Konfrontace, která nemá vítěze, protože silnější je vždy ne ten, který ve jménu pýchy bere a odnímá, ale ten, kdo nerezignuje na pokoru a umí přijímat. Protože brát není dávat. Zhruba tak lze vystihnout zdánlivě průzračné mravní poselství tohoto mimořádného filmu. Severák, vítr drsné Skandinávie, vábí k těkání z místa na místa vždy a každého, a hopsavý klokánek dětské fantazie Pantoflíček, ho musí, chtě nechtě, následovat. Po velkém zlomu, po návratu k sobě samému, po odplynutí drsnosti, která skrývá až chlapeckou plachost navenek nesmlouvavě nesmiřitelného aristokratického starosty maloměsta se vlastně nic nemění. Jen lidé jsou tu na sebe milejší a zdvořilejší, pozorněji sledují své úspěchy i nezdary. Stařenská Madona drsného pábení v jedinečném podání Judi Denchové právě tak jako virtuózní magie něžné krásky Juliette Binochové nebo pokorný návrat k smysluplnému, vnitřně bohatému a tvořivému životu trampského tuláka a předchůdce beatniků i hippies v jedné osobě v podání Johny Deppa vedle dalších skvělých výkonů propůjčují tomuto poselství zvláštní neokázalou naléhavost. Naléhavost, která prostotou pravdy i střídmostí formy, v níž ji podává, je zváště působivou. Krajinná dvojkamera Rogera Bratta a Jeremy Brabena uchvacuje jak zasazováním města do jeho krajinného rámce, tak důsledným a důkladným mapováním a vychutnáváním zdánlivě všedních míst jeho ulic a zákoutí (zejména to platí o soše Reynaudova předka před kostelem a radnicí na plácku, který plní funkci centrálního náměstíčka). Vnějšková všednost mnohdy nezasvěceným jakoby nenabízela nic jiného než urousanou, vlastně opotřebovanou všednost; teprve bližší pohled naznačuje, že osobitost a výraznost nejsou zvláštním, ale všeobecným lidským kulturním statkem, který je dostupný pro každého z nás. Oslňující skandinávská obdoba českého čapkovského či fričovského všedního dne na rozhraní věků zůstává trvalým poselstvím-vzpomínkou, která do nás vstupuje spolu s rychle odeznívajícími posledními záběry filmu.(9.11.2008)

  • belldandy
    ***

    Jak říká Oskar Wilde: "Jediný lék na pokušení, je pokušení podlehnout." Někdy je dobré podlehnout. Čokoláda je film se zajímavým námětem, buhužel rozmělněným. Být kratší, byl by mnohem lepší. Zejména třetí čtvrtinu filmu by bylo dobré vynechat, příběh by byl více hutnější a zůstalo by jen to podstatné. A chuť by pak byla výraznější.(8.4.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace