Reklama

Reklama

Opilí láskou

  • USA Punch-Drunk Love (více)
Trailer

Obsahy(1)

Barry Egan (Adam Sandler) je nesmělý mladý obchodník, který se po celý svůj dosavadní život trápil. Může za to jeho sedm sester, které ho od narození zesměšňovaly. Barry není schopen se zamilovat a v některých situacích propadá záchvatům vzteku. Pod zdánlivě vyrovnaným zevnějškem se chvějí nervy napjaté k prasknutí. Jednoho dne do Barryho života vstoupí půvabná, ale tajemná Lena (Emily Watson). Požádá ho, aby se postaral o její rozbité auto, a toto náhodné setkání je prvním krokem na romantické cestě za láskou. Film scenáristy a režiséra Paula Thomase Andersona (Magnolia, Hříšné noci) získal v roce 2002 na MFF v Cannes cenu za režii. (Cinemax)

(více)

Recenze (407)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Co se stane když se spojí režisér a scenárista Paul Thomas Anderson, herecké duo Adam Sandler a Emily Watson, kameraman Robert Elswit a soundtrack Jona Briona? Vznikne jeden z nejkrásnějších romantických filmů všech dob! Především v poslední době se mluví o výkonu Adama Sandlera ve snímku Drahokam, který ukázal, že mu vážnější poloha nedělá problém. Mnoha lidí ale zapomíná nebo rovnou neví, že ze Sandlera dokázal maximum ve vážné roli vytěžit už Paul Thomas Anderson o 18 let dříve. PTA v podobě Opilí láskou natočil jeden z nejnápaditějších romantických filmů všech dob, který dokáže dokonale pendlovat mezi odlehčenější a vážnější polohou a také je zároveň nejen velmi plynulý ale vlastně i hodně rychlý. Anderson zde využívá velmi výrazně lens flary (překonat ho v takové míře může už jen J. J. Abrams) a právě ty velmi silně pomáhají výrazné vizuální stránce a je do detailů vypiplané filmové dílo. PTA zde vytvořil zajímavého protagonistu, který je v Sandlerově podání velmi výrazný a především zde Sandler měl šanci zahrát něco co obvykle nehraje. Většina předchozích či nadcházejících Sandlerových komedií jako Velký táta, Mr. Deeds, 50x a stálé porvé nebo Trestná lavice totiž Sandlera představili v podobě charismatických a sebevědomých frajírků, zatímco zde je Sandlerův Barry Egan víceméně velmi uzavřený podivín se silnými výbuchy vzteku při kterém je schopný rozmlátit vše kolem sebe. Jeho romantický vztah s postavou Leny v podání Emmy Watson je poté ukázkou naprosto výborně budovaného romantického páru a to především proto, že se Sandlerovi a Watsonové se dá velmi snadno uvěřit, že k sobě tíhnou. I z postavy Barryho se časem víceméně stává nový člověk, vše ale není tak snadné jak se zdá i proto, že se Barry předtím zamotá do jednoho problému s lákavou nabídkou flirtování po telefonu za kterým stojí hlavní padouch v podání Andersonova dvorního herce Philipa Seymoura Hoffmana, který zde nemá zas tak výrazný charakter, přesto i zde ale Hoffman ze své roličky dostává všechno a dokazuje, že je jedním z těch zesnulých herců, kteří Hollywoodu nejvíc chybí. V rámci škatulek romantických filmů je Opilí láskou těžko zařaditelný a i v tom tkví jeho krása. Nejde totiž o typický romantický film a dá se snadno pochopit když zrovna zde Andersonův přístup všem nevyhoví. Anderson i zde ale dokazuje své silné scenáristické a především tvůrčí uchopení, kde se mu daří vyprávět skrz bravurně budovaný scénář s bravurními dialogy a zároveň silné vizuální uchopení kde je několik volných záběrů skutečně jako z rámečku. Je to film o člověku, který má v životě pech a přece jen narazí na štěstí v momentě kdy už vlastně ani nic takového nečeká a zároveň je naprosto výrazný díky tak silné tvůrčí ruce. Bez pochyb jeden z milníků žánru romantických filmů, který se naprosto bravurně vymyká zavedeným pravidlům a přesto jsou z něj cítit ty pravé dojaté emoce. Společně s nádhernou kamerou Roberta Elswita a dokonale padnoucím soundtrackem Jona Briona tak skutečně vzniká jeden z nejvýraznějších zástupců romantického žánru (nejen) 21. století, který i ve člověku, který už vlastně ztratil naději na to, že ho někdy potká štěstí může probudit přece jen ještě lehké naděje. Je to sice pořád jenom film, je to ale film se srdíčkem na pravým místě! () (méně) (více)

golfista 

všechny recenze uživatele

Těžké... Český název evokuje všechno, jenom ne to co dá nakonec divákovi tenhle film. První půlka, kdy Anderson ztotožní pocity hlavního hrdiny s vašimi je fakt pro silné povahy (odchodu v kině bych se ani moc nedivil :). Kdo to ale vydrží, je vrchovatě odměněn jak skvělým Sandlerem, tradičně výborným Hoffmanem (nový král vedlejších rolí ?), ale hlavně úžasnými nápady toho chlápka v režisérským křesle. To se nevidí až tak často. ... Nedostalo mě to tak jako "Magnolia", ale i tak to stačilo :) ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Magnolia ma emocionálne roztrhala, Boogie Nights ma fantasticky pobavili. Ale Punch-Drunk Love - nech je akokoľvek inovatívne a nápadito zrežírovaný - so mnou ani nepohlo. Efektne štylizovaná prázdnota. Emocionálne aj intelektuálne. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

"He needs me, he needs me, ....." . Berry potřebuje lásku, moře lásky a šetrné zacházení a obklad na svoji vratkou psychiku. Ten se mu dostane v Leně. "Dívám se na tvůj obličej a chtěl bych ho rozmlátit pořádným kladivem a rozmačkat ho, jak jsi nádherná.....a mám spustu pudinku......". Herectví Adama Sandlera mě zaskočilo už v posledních pár filmech a tady, vedle tradičně skvělé Emily Watson, byl neuvěřitelný. Trpký humor, úchvatný hudební doprovod, barvičky a moc dalších věcí ...... půvabný film. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Krásný a těžko popsatelný snímek. Tak nápaditě zrežírovaný film jsem už pěkně dlouho neviděl. A mimochodem - Sandler hraje skvěle. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Miluju filmy P.T.Andersona a jeho samého považuji za génia, ale tohle je krok zpět. Sice režijně brilantní, žánrově nazařaditelný úlet, ale dějově naprosto o ničem, bez nějakých emocí, či hlubšího sdělení .Je zde několik slibně načatých motivů, kdy jsem si pomyslel "To by mohlo být zajímavé", ale než je stihne Anderson nějak rozvést, náhle je utne, nedořekne a na jazyku filmového gurmána zůstane podivná pachuť. Netvrdím, že to takhle musí fungovat u ostatních diváků, ale u mně ano a se začátkem závěrečných titulků jsem si uvědomil, že mi ten film vlastně vůbec nic nedal, ačkoliv podobné filmové úlety miluju. PS: Nečekal jsem to, ale Sandler byl vynikající a jeho neodolatelné milostné vyznání na Havaji mě hlasitě rozesmálo. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nejstřídmější film P. T. Andersona a zároveň jedna z nejbizarnějších romantických komedií. Není to film, který si vás bude hledat. Není to film, který budete milovat. Ale je to film, který umí překvapit. 80% Zajímavé komentáře: zputnik, Le_Chuck, lachim, silent cut Kroupa ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že podobný romantický film ještě většina z nás neviděla. Když jsem někde slyšel český název filmu, zaváhal jsem (ačkoliv jsem jednomu nejmenovanému kamarádovi tvrdil, že jsem skrz všechny žánry ;-) Nakonec jsem se ale odhodlal díky Emily Watson a Adamu Sandlerovi, o kterém jsem ve spojistosti s tímhle snímkem slyšel, že snad překročil svůj vlastní stín. Byl jsem uchvácen! Neotřelostí, hudbou, nápady, přístupem, který milostný film snad dokonce povyšuje na víc, než doposud byl. Jenom bych si dovolil oponovat - z komedie má snímek málo. Zasmějete se, ale zároveň vám běhá mráz po zádech... ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Oukej, takže je to jasné. P. T. Anderson je génius a jeho režisérska precíznosť ma núti nazvať ho novodobým Kubrickom. A to som ešte nevidel Magnóliu. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jiný příběh, než bych čekal. Tak trošku jiná romance, než normálně vídám a tak trochu jiný humor, než by si Adam Sandler zasloužil. Tady totiž hraje neskutečně uťáplýho, zakřiknutýho, málomluvnýho ale zblázněnýho člověka, který to zrovna jednoduchý v životě nemá. Na druhou stranu představuje naprosto dokonalý anti-typ postavy, kterou bych měl mít rád. A to ve filmu, který jde proti veškerým klišé romantické komedie. Určitě není obvyklý, a stoprocentně se na něj hezky kouká. Kolikrát Vás dokonce překvapí ale ve výsledku jsem mu nakonec fláknul tři hvězdy. I když je film neobvyklý a co se týče romantických komedií, neskutečně inovativní, prostě jsem kolikrát měl pocit, jako kdybych koukal na film z jiného světa. Může za to muzika, postava kteoru Adam Sandler hraje a celková atmosféra filmu. Na druhou stranu jsem rád, že jsem film viděl, protože jsem mohl vidět něco, co jen tak každý den nevidím a to je to nejúžasnější, co mě u filmů může potkat. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Postmoderně příznačně žánrově těžko zařaditelný film, v němž nadmíru osobitý režisér Paul Thomas Anderson umně a podivuhodně namixoval stylový filmový koktejl z romantické komedie, psychologického dramatu, kriminálního thrilleru a snímku o psychicky narušeném jedinci s obtížně zvladatelnými návaly agresivity a vzteku, který má mírné příznaky autismu či podobné psychické nemoci. Co Andersona dělá Andersonem (zasvěcení vědí, že podobně ,,divné" filmy točí i další Anderson - Wes, jehož snímky také ocení spíše divák artových či experimentálních filmů) - velmi originální práce s filmovou hudbou a střihem, která má navodit pocit psychického rozpoložení duševně narušeného člověka - tedy hlavního hrdiny (zvláště silná je až stresující scéna v první třetině snímku, kdy se na Barryho (a tím i diváka) doslova valí neurotizující stimuly z okolí jeho kanceláře - neodbytné telefonáty, cynická a nepříjemná sestra, právě dohazovaná nechtěná známost i karamboly v sousední dílně...). Na tomhle filmu je také nejlépe vidět, jaký kus cesty urazila americká kinematografie od dob tématicky podobného Rain Mana (lineární děj, klasická forma filmového vyprávění...) k Opilí láskou (linearita děje je záměrně několikrát narušena, mnohé v ději zůstává záměrně nevyřčeno, tvůrci experimentují s velmi originálními barevnými předěly atd.). Za zmínku rozhodně též stojí herecký výkon Adama Sandlera, kterému P. T. Anderson dal ve svém úžasném snímku možnost ukázat, že není hercem jedné role a že v sobě ukrývá i nezměrný dramatický talent (který později úspěšně rozvinul třeba ve Volání o pomoc...) Podobné filmy: Dedication, Rain Man ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Opilí láskou sice svého diváka neopijí, ale dobrou náladu do něj dostanou; a to i Sandlerovi navzdory. Sice po malých douškách, ale dostanou, ne že ne. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Hudební doprovod mi způsobil značnou nervozitu. Režisér dokonale docílil toho, aby se divák sžil se Sandlerovými pocity. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Experimentální romantická komedie. Připomíná francouzské filmy z 60. let, které byly také velice sledovatelnou zábavou a současně odvážným odklonem od norem. Řídily se Aristotelovým „ničeho příliš“: obě krajnosti vedou ke špatným koncům. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Výborná "romantická" podivnost, která ani na chvíli nenudí. Sandler v roli podivně znepokojujícího Barryho je až děsivě dokonalý (a to jsem se nejvíc bála právě tohohle "komediálního blbečka") a atmosféra snímku tak silná, že jsem tomu ani pořádně nemohla uvěřit - tohle že je ona "romantická komedie", na kterou jsem se znuděně chystala (aha, PTA, už chápu)? Víc takových romancí a začnu snad koukat jen na ně - krásně (i když pro opravdový "bezpečný" život možná až příliš) pošahaná láska, která je silnější než dveře od hajzlu a větší než vzdálenost z LA do Utahu a zpět. Jediné, co zamrzí, je tak krátká stopáž (jasně, hodinka a půl je běžná - ale tenhle snímek by snesl mnohem víc, a přesto by nestihl nudit) a snad i absence trochu většího množství milých divností typu "piano". I tak jsou to jasné 4*, mj. i za skvělou "hudebně-ruchovou" stránku. . . . . "I'm lookin' at your face and I just wanna smash it. I just wanna fuckin' smash it with a sledgehammer and squeeze it. You're so pretty." - "I want to chew your face, and I want to scoop out your eyes and I want to eat them and chew them and suck on them." ()

Související novinky

Paul T. Anderson založí sektu

Paul T. Anderson založí sektu

09.12.2009

Jeden z nejosobitějších současných filmařů si na téma manipulace víru hledajících lidí náboženskými vůdci posvítil už ve svém majstrštyku Až na krev. V jeho novém filmu s pracovním názvem Master… (více)

Reklama

Reklama