Reklama

Reklama

Vražda na objednávku

  • USA Dial M for Murder (více)
Trailer

Když americký spisovatel Mark Halliday navštíví čerstvě vdanou Margot Wendice v Londýně, nevědomky tím spustí řetězec vydírání a vražd. Manžel Margot, Tony Wendice, si všimne jejích citů k Hallidayovi, začne se obávat rozvodu a s ním spojeného vydědění, a tak naplánuje její smrt. K tomu využije svého bývalého spolužáka Lesgateho, který je již zapleten do nezákonné činnosti. Margot se podaří Lesgatea v sebeobraně zabít, ale Tony vše nastrojí tak, aby byla obviněna za úkladnou vraždu. Hallidayovi nezbývá, než Tonyho vyřadit ze hry... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (277)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Prepracovaný krimi scenár, to ma baví. Tu si dal "niekto" skutočne záležať, pričom niečo obdobné, v podobe hry na "mačku A myš", môže divák vidieť pri Poirotovi. Rozpletenia klbka brilantným spôsobom, kde zbrane nahradilo myslenie detektíva, áno, to je tak inteligentné. A ten záver? Zas tak svojský, ako v prípade "Vertiga". ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

"Všetko čo sa môže pokaziť, sa pokazí." - Murphyho zákony. Hra s príbehom, hra s napätím, hra s postavami, hra s prostredím, hra s divákom. Hra s prekvapením. Hra s rozuzlením. Hra so záhadou. Hra s kľúčom. Adaptácia divadelnej hry. Malý hitchcockovský minimalistický experiment, ktorý je viac než filmom perfektným, precíznym, absolútne presnou thrillerovou inscenáciou. A to je problém filmu - všetko je tak premyslené, sofistikované, dokonalé a geniálne, až je to sčasti nezrozumiteľné a vo výsledku nereálne. Umelo vypointovaná schéma vedie diváka k vyústeniu, ktoré ohromuje myšlienkovými schopnosťami a mozgovou kapacitou postáv. Musí nám Hitchcock svoje majstrovstvo strkať pod nos práve týmto spôsobom? Podľa mňa to vie spraviť úhľadnejšie, rafinovanejšie a zábavnejšie. Omnoho viac ma na filme bavilo, že je to vlastne brilantná konverzačná prechcávačka v štýle Mankiewiczovho Slídila s bravúrnym využitím svetla a tieňa, a farebných filtrov. Mimo tej prehnanej perfekcie dokonalé. 85% ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Silných 80%. Začína sa to nudným sprvu banálnym dialógom a končí nervydrásajúcim a komplikovaným finále. Vynikajúco vystavaná detektívka, v ktorej (ako je časté u Hitchcocka) neide o to zistiť, kto je vrah, ale usvedčiť ho. I keď tej zápletke, žeby mal niekto za ženu Grace Kelly a chcel ju zabiť, no ja tomu teda veľmi neverím :). PS: A čo na tieto manželkovské filmy pani Hitchocková? ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Precizně natočená studiová konverzační kriminálka přesně v duchu Hitchcockovy tvorby. Pečlivý výběr herců, nasvícení, střih, prostě profesionalita každým coulem. Z dnešního pohledu je to ale moc statické, moderní filmařina zkrátka vypadá jinak a používá jiné prostředky. Dnes už to připomíná spíš televizní inscenaci, byť té nejvyšší kvality. Celkový dojem: 75 %. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

S přesností švýcarských hodinek fungující thriller. Vše v něm do sebe perfektně zapadá, vše je jasné a srozumitelné, nic nenadbývá. 90% filmu spočívá v dialogu dvou osob v jedné místnosti. Dílem Hitchcockovou precizní režii, dílem skvělého scénáře, jsem hltal každé slovo a toužil se dovědět detaily plánu dokonalé vraždy (jak zní název remaku z roku 1998), čekaje, zda-li vše vyjde podle plánu. Vývoj situace byl poměrně nečekaný a stejně jako v jiných mistrových filmech jsem ani zde nevěděl, komu fandit (znáte to: mozek velí jedno, srdce druhé). Ke konci bylo těch řečí možná zbytečně moc a prapodivně vykonstruovaná pointa (klíčem ke všemu je klíč) zchladila mé prvotní nadšení. Přesto, když vezmu v potaz svůj vztah k filmům od Hitchcocka v globále, byl tohle vysoký nadstandard. (Hitchcockovu tvář můžete spatřit na fotografii ze studentského večírku, kterou Tony ukazuje Charlesovi) 80% Zajímavé komentáře: Radek99, Anderas ()

Galerie (50)

Zajímavosti (17)

  • Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1954 ve Philadelphii. (Varan)
  • Po několika neúspěšných pokusech natočit scénu, ve které Margot (Grace Kelly) bodne Swanna (Anthony Dawson) nůžkami, Alfred Hitchcock řekl: „Toto je hezky udělaný záběr, ale nebyl tam dostatečný záblesk nůžek, a vražda bez záblesku nůžek, je jako chřest bez holandské majonézy – bez chuti.“ (Kulmon)

Reklama

Reklama