Reklama

Reklama

Viktor Taransky je režisér, scenárista a producent, kterého v poslední době pronásleduje pořádná smůla. Jeho poslední film byl propadák, teď mu utekla hvězda jeho nového filmu, rozmazlená Nicola. Viktor rozmary herců nesnáší, proto by se bez ní klidně obešel, jenže studio se obává pomsty herečky, a tak raději zruší smlouvu jemu. Zatímco si Viktor vyklízí kancelář, nabízí mu neznámý muž možnost využít "umělé herce". Zničený režisér mu nevěnuje velkou pozornost. Po několika měsících je mu doručen od neznámého balíček s harddiskem a speciálním programem, v němž počítačem simulovaní herci vypadají jako skuteční. Viktor si vybere simulaci číslo jedna, étericky krásnou Simone, kterou obsadí do hlavní role a natočí s ní film za své peníze. A pak se stane něco nečekaného, z jeho nového snímku je obrovský divácký hit a z neznámé herečky superhvězda... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Naše schopnost vytvářet podvrh převyšuje schopnost ho odhalit." A proto mohl ve filmu zazářit talentovaný objev Simone, o němž pouze režisér Taransky ví, že je výsledkem dokonale blonďatého uspořádání jedniček a nul. A já s tím nesouhlasím, protože já chci toužit po něčem příjemném pro oči, nos, ruce a tak podobně. Já chci skutečnou herečku a proto jsem se docela dost bavil, když se ji Taransky důvtipně snažil oživit pro diváky. Jenže to ostatní mě zase až tak moc nebavilo. Když však přemýšlím o tom, že mě virtuální krásky nebaví a vzpomenu si na všechny hvězdy Růžovek či Ulic, tak z toho ty neexistující holky nevycházejí zase tak špatně. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Ukrutně jsem se zklamal - protože jsem naivní blb. Věřil jsem panu Niccolovi, protože mne uchvátila Gattaca, coby jemné a inteligentní sci-fi. Věřil jsem mu také, protože Obchodník se smrtí bylo vcelku dynamické drama. A potřetí jsem věřil, že ať už půjde režisér libovolnou z těchto cest, vždy si poradí. Dobře mi tak. Simone je plytká jako jarní kaluž, oproti zcela organické a úsporné Gattace tady ze všeho lezou barevné filtry a kulisy, nikdy bych neuvěřil, že je tento film o pět let mladší, než Gattaca - spíše naopak. Hudba je rušivá a amatérská. Epizodou samou o sobě jsou technické motivy ve scénáři, který musel napsat někdo zpola nebo úplně retardovaný. Z toho pramení i trapnost "vtipných" scének. To by ale ještě na pořádný průser nestačilo - hřebíkem do rakve jsou toporní herci, zde konkrétně totálně všichni kromě Ala a Winony. Režisér se asi zbláznil, když do postavy "nejlepší, nejkrásnější a nejcharizmatičtější" herečky v dějinách obsadil tupou, strnulou a - omluvte můj slovník - vyblitou panenku, která si nikdy v žádném filmu předtím ani potom neškrtla. Díky Bohu. Kdybych sledoval umělecký film s touto figurínou, dozajista bych plakal, ale asi sotva dojetím. Strašně mne to rozhořčilo - Niccol dokonce nevyšlápnul k žádnému poselství ani alegorii, látku doslova vykuchal a naplácal na talíř, přistoupil k ní tak barbarsky, jak to jen šlo. Tohle není nějaké sarkastické komentování reality - spíš jen na hranice únosnosti roztažená epizoda Krajních mezí. Na komedii to nebylo vtipné, na sci fi to bylo prostoduché a naivní, na moralitu - povrchní a odfláknuté. Cos mi to udělal, Ondro, cos mi to udělal ... ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Satira na showbussiness Andrewa Niccola patří do stejné skupiny filmů jako Vrtěti psem, Truman Show a jiné, které se zabývají možnostmi zmanipulování jedince a davu. Přestože film nápad podává přes inteligentní humor a s lehkým ironickým nadhledem, nápad sám až mrazí svojí reálností a možnými důsledky. Ovšem varování, i sám původce toho všeho se nakonec utopí v absurditě svého vlastního výtvoru, jak příznačné. Bavil jsem se i tím, co všechno film zparodoval (asi nejlepší byla narážka na rádobyumělecké patvary "S1mOniným" dílem I am Pig - zřejmě narážka na Svatební vázu?). Niccol mě ještě nezklamal, jeho filmy jsou inteligentní a nutí diváka přemýšlet. Update: No a virtuální popstar koukám už existuje. :) ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Takhle, ono to není špatné, ten námět se mi líbí docela dost, občas mě to i příjemně pobavilo a má to nejednu chytrou satirickou scénu vůči popkultuře a šílenství fanoušků celebrit. A vlastně si to i celou dobu drželo moji pozornost a zájem, když pominu pár vleklých scén. Jen mě prostě mrzí, že Niccol z toho námětu nedostal víc a hlavně mě mrzí, že nevychytal do očí bijící nelogičností. Kým je Simone muselo vyjít najevo už při natáčení toho druhého filmu, protože kdyby v určitém záběru ostatní herci hráli při natáčení sami a Simone se v něm objevila až když bude celý film natočený, muselo by to prostě někomu být dost divné. A takových chyb je tam ještě celkem dost a celkový zážitek z filmu mi prostě kazí, nemůžu si pomoct. A ani závěr mi dojmy moc nezachránil, ačkoli sám o sobě špatný není. Je to holt škoda, mělo to na víc, ale i tak se mi to spíš líbilo než naopak. Silné 3* ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je ničím. Jen jedničky a nuly. No jo, mít hvězdu ve filmu, která toho příliš sama od sebe nenamluví (hlavně nekecá do práce), nepotřebuje největší přívěs na trhu a vystačí si s málem, je minimálně výhrou!! Mírně uvadající režisér Viktor Taransky o tom ví své. Jeho zcela nová top herečka je extrémně plachá a.. tak trochu virtuální. Inteligentní a cíleně provokativní snímek, který si pohrává s hollywoodskými postupy a trendy, nejednou zabrnká na satirickou strunu, kdy se nakonec vše obrací proti samotnému Viktorovi, který se sám stává obětí celé lži. Andrew Niccol, milerád si pohrávající s tématy mystifikace či konspirace, tak vytváří přehnanou filmovou modlu, jejíž osudy nicméně nutí k zamyšlení. Námět výborný, zpracování pokulhává!! ()

Galerie (77)

Zajímavosti (7)

  • V rámci propagační kampaně k filmu se objevilo tvrzení, že Simone (Rachel Roberts) je fotorealistická počítačem vytvořená osoba. Současně byly také vytvořeny webové stránky dalších fiktivních filmů, ve kterých údajně Simone hrála. (Caaslav)
  • Viktor Lazansky (Al Pacino) nosí hodinky značky Rolex Datejust. (dyfur)

Reklama

Reklama