Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Gaetano di VentimigliaHrají:
Marie Ault, Arthur Chesney, Malcolm Keen, Ivor Novello, Alfred Hitchcock, Reginald Gardiner, June Tripp, Alma Reville, Eve GrayObsahy(1)
Rodina podezřívá svého podnájemníka z toho, že je obávaným vrahem, který si každé úterý vybírá svoji novou oběť mezi blondýnkami. Podnájemník se chová vskutku podezřele, a navíc přesně odpovídá vrahovu popisu...
Filmem PŘÍŠERNÝ HOST na sebe Alfred Hitchcock poprvé upoutal pozornost diváků. Již v tomto raném díle se režisérovi podařilo vytvořit věrohodnou atmosféru ohrožení a dokonale vystihnout prostředí mlhavých londýnských zákoutí. Napětí filmu je založeno především na přesně vyváženém a rychlém rytmu vyprávění. (Quentin T.)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Jeden z prvních Hitchcockových thrillerů a už dokonce s jeho výborným osobitým režijním rukopisem. Zajímavé jsou především různé kontrasty mezi postavami a také obrazové snímání. S příběhovou a scénáristickou částí jsem naprosto spokojen, stejně tak s atmosférou, napětím a strachem z nájemníka co se v něm skrývá. [8,5/10] ()
Na dobu vzniku a s přihlédnutím k tomu, že se jedná o jednu z režisérových prvotin je to určitě podařené dílko. Má svižný tah na branku, všechno pěkně odsejpá a souhlasím určitě i s názorem, že děj je dostatečně srozumitelný a tak mi absence zvuku ani nijak zvlášť nepřekážela. Finální pointa je pak určitě pěkně vypracovaná. Něco jsem tušil, ale musím se přiznat, že jsem to úplně neuhodnul. Takže za mě spokojenost a hlavně ten důmyslný konec to nakonec vytáhnul na tu čtvrtou hvězdu. Navrch pak přihazuji 70% ()
Dokonce i borec jako Alfred Hitchcock nějak musel začínat. Snímek to je na svoji dobu jistě přelomový. Bohužel do něj vyhlodal díru zub času. Převládajícím pocitem u tohoto snímku byla pro mě tedy nuda. Příběh je maximálně jednoduchý, což bylo pro němé snímky žádoucí. Nejvíce se mi na celém filmu zamlouvala hudba. Bohužel se trošku obávám, že byla tím jediným, co se mi zamlouvalo. Celé to na mě působilo spíše jako romantický příběh, než že bych měl co do činění s krimi hororem. Obrovské zklamání a nuda. ()
Maestrův první majstrštyk. Nu, proč ne? Popravdě mi to nepřijde ještě tolik vybroušené jako pozdější klenoty, ale to se není při mládí režiséra co divit. Zajímavé však je (a v posledních měsících jsem zhlédl snad všechny němé horory / thrillery, tak mám co porovnávat), že techniku při výstavbě dramatického napětí použil Hitch zcela jinou, než jak bylo do té doby zvykem. Skutečně, The Lodger je na první pohled jiný než ostatní, preciznější, opravdovější a - ač jsem nechtěl toto slovo použít - značně modernější. Chybí mi snad jen méně smířlivý konec a výraznější postava v titulní úloze: zhostit se role podezřelého nájemníka třeba Conrad Veidt, mohlo vzniknout nesmrtelné dílo. ()
Již v tomto němém snímku Hitchcock ukázal, že má talent na vybudování napětí a atmosféry. Příběh rychle utíká, takže není prostor pro nudu, herectví hlavních postav potěší, jejich vylíčení je takové nejednoznačné, chvílemi jsem váhal, kdo z nich je vrahem, přestože popis seděl na nájemníka. Zdařilý počin, kterému ke čtvrté hvězdičce chybí vskutku málo. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (8)
- Když byl film hotov, zhlédli jej distributoři a označili za strašný. Distributor C.M.Woolf protestoval s tím, že chtěl svěřit film dokonce jinému režisérovi, který by jej předělal. (Pavlínka9)
- První film, ve kterém si Hitchcock zahrál cameo - objeví se jako vydavatel novin a muž v davu. (Němi)
- Film byl natočen na motivy stejnojmenné novely od Marie Belloc Lowndes z roku 1913. Jednalo se o první knihu, která nabízela řešení záhady okolo Jacka Rozparovače. (Kulmon)
Reklama