Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napětí v ulicích chudé čtvrti Los Angeles stoupá! Lze ještě vůbec zjednat spravedlnost? Slavný film Dennise Hoppera je věrně a bez příkras zachyceným obrazem života ghetta Los Angeles a postavení policistů zvláštní jednotky, pověřené bojem s organizovaným zločinem, pouličními gangy a drogovými dealery. Jejich úkolem je dohlížet na téměř 600 pouličních gangů, jejichž desítky tisíc členů mají své „barvy“ podle příslušnosti. Jakýkoliv incident vyvolává další násilí, dnes a denně je prolévána krev, policejní statistiky čítají stovky obětí permanentní války gangů ročně a napětí stoupá. Je zastřelen příslušník významného gangu a zákon ulice je neúprosný. Do toho všeho přichází mladý a sebevědomý Danny, který si příliš hlavu neláme, do všeho skočí rovnýma nohama a používá stejné zbraně jako ostří hoši z ulice. Je přidělen ke staršímu Bobovi, zkušenému bardovi s lehce skeptickým názorem na život u policie. Oba parťáci jsou jako oheň a voda, ale přesto je spojuje nikdy nekončící boj. V citlivě vykreslených postavách dvou policistů podali výborné výkony Robert Duvall a Sean Penn. Kriminální snímek, přesahující svými prostředky množství filmů na podobné téma, nesází na vnější atraktivnost a pyrotechnické efekty. Zaujme mj. i vynikající kamerou slavného Haskella Wexlera a svižnou hudbou Herbieho Hancocka. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

The Viper 

všechny recenze uživatele

Jsem rád, že jsem dostal ke sledování tohoto filmu, zrovna když je okolo mého bydliště takový El Paso. Duvall je charakter a ve filmu to jen potvrzuje, navíc Alonsová byla vážně kočka. Zvláštní, že to vidělo minimum lidí, teď budete mít ostatní možnost na MGM, kde to zajisté budou zase opakovat. Film se čísluje jako mé 2700té hodnocení (pro malou zajímavost). Honička má ten správnej říz a správnou 80kovou hudbu. I přesto se nedoberu příliš pozitivního hodnocení a necháme to na zlatém průměru. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Okrově béžový beton, šedý asfalt, zelené palmy a azurové nebe města andělů. No pan Ice-T asi nemyslel tyhle barvičky.. Akční krimi, ve kterém příliš nefunguje akce, veterán Duvall upřednostňující edukaci lehce zastiňuje vznětlivého seladona Penna a jejich osobní příběhy ustoupí pouliční válce, než se stačí vůbec rozvinout. Dolů to sráží Hopperova režie s neortodoxním přístupem ke střihu a členové gangů, kteří vypadají, že zrovna přitančili z West Side Story.. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Solídny policajný triler z drsného prostredia el-ej. Medzi Pennom a Duvallom to chvíľu vrie, až sa zdá, že scenár bude ťažiť najmä z ich odlišnosti a generačného rozdielu, nakoniec ale všetko ide viac očakávateľným smerom s cieľom boja proti spoločnému nepriateľovi. Človeka až zamrazí, keď si uvedomí, že boj proti tomu, aby desaťročné decká predávali na ulici crack, je len boj s veternými mlynmi, to je ale zrejme to najdôležitejšie, čo som si z filmu odniesol. Taký Boyz´n the Hood je skrátka uhrančivejší a emotívnejší kúsok. Ale je tu poctivejší hip-hop, než začal vznikať od deväťdesiatok, kedy sa vydal smerom k mainstreamu a vrtiacim riťiam. ()

ink flo 

všechny recenze uživatele

První půlka je takový osmdesátkový google street view chudinských čtvrtí Los Angeles. Jinak podobně jako v nedávno zkouknutém New Jack City tady body k dobru připisuje hlavně zub času. Celý se to motá kolem války Blood a Crips gangů, takže ultrahustí černoši a hispánci ve flanelkách zapnutých jen na horní knoflík, kteří sellí crack na každým rohu, navzájem si kropí domy ze samopalu z projíždějícího auta atd. Do toho archetypální příběh na téma "starej moudrej policajt (Robert Duvall) zaučuje mladýho nerozvážnýho testosteroňáka (Sean Penn)". Zajímavý na tom je mj. i to, že to režíroval Dennis Hopper a hudbu dělal Herbie Hancock...je to vlastně taková old-school verze filmu "Patrola" ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Navonok "len" End of Watch o 25 rokov skôr, bez potrebnej intenzity a šťavy, avšak s väčšou porciou pouličnej autenticity a dôveryhodne vykresleného dobového zasadenia. Pri bližšom pohľade však silný pokus o internú štúdiu a sondu do vnútra gangov Los Angeles. Zároveň išlo o vôbec prvý film pojednávajúci o tejto problematike z tohto uhla a v zásade tiež prvý dávajúci do pozornosti crack (zo zaujímavosti: slovo sa v mediálnom priestore prvýkrát objavilo v článku magazínu Rolling Stone v roku 1980) a aj geto samotné (Túžba smrti 4 fakt nerátam), pár rokov predtým, než sa s nimi v ranných 90s roztrhlo vrece. Z historického pohľadu dôležitá snímka (aj z kontextu posolstva) prezentujúca reálie jedného kútu sveta, v tom čase nie príliš všeobecne známeho (film dokonca na svet dorazil skôr ako prevratný album Straight Outta Compton). Berúc vyššie uvedené do úvahy plus kto sedel na režisérskej stoličke – skutočne pozoruhodný produkt. Prítomné je aj typické hopperovské snímanie mestských exteriérov, primárne v priebehu úvodných & záverečných titulkov, ale aj počas celej stopáže. Kamera fenomenálna (efektné záberovanie Watts Towers mi pripomenulo ďalší podobný zabudnutý kúsok Ricochet s Denzelom Washingtonom). Navyše, soundtrack mala pod patronátom jazzová legenda Herbie Hancock. Snímke vyčítam len jedno – neukázala devastáciu komunít po cracku (ústredné duo predsa pôsobilo v jednotke CRASH + epidémia cracku bežala v tom čase už v plnom prúde). Ospravedlňuje možno len výsledné, jednoznačné tematické zameranie. Tak či onak, Colorspovinná jazda pre milovníkov špinavého a drsného Mesta anjelov 80./90. rokov... ♪♫ / ♪♫ (10.2016) (6.5.2018) (22.7.2023) "Vendettas of death back the colors I choose." ()

Galerie (51)

Zajímavosti (6)

  • Označené policejní vozy, které používá LAPD, jsou Chevrolet Impala 1981. (ArthasKarfa)
  • Film se natáčel v Los Angeles v Kalifornii. (rafix)
  • Producent Robert H. Solo si do komparzu aj ako ochranku najal skutočných členov gangu. Počas natáčania boli dvaja z nich dokonca postrelení. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama