Režie:
Spike JonzeScénář:
Charlie KaufmanKamera:
Lance AcordHudba:
Carter BurwellHrají:
John Cusack, Cameron Diaz, Ned Bellamy, Mary Kay Place, Catherine Keener, Orson Bean, John Malkovich, Kevin Carroll, W. Earl Brown, Charlie Sheen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Loutkář Craig (John Cusack) nemůže zavadit o pořádný job, a tak předvádí svá loutková představení plná zklamání a zhrzených lásek přímo na newyorských ulicích. Jeho žena Lotte (Cameron Diaz) je zase posedlá zvířátky. Prodává domácí mazlíčky a také jich má spoustu doma , docela se jim daří otrávit život sousedům. Jejím favoritem je ale retardovaný šimpanz Elijah, kterému se Lotte pokouší vyřešit jeho psychologické problémy. Craig nemá prachy, a proto přijme místo účetního v podniku s bossem, jemuž je už 105 let a se senzační kočkou jménem Maxine (Catherine Keener). Zabouchne se do ní na první pohled, ale Maxine na něj kašle. Naštěstí jenom do té chvíle, než vedle Craigova stolu najdou společně vchod do "Johna Horatia Malkoviche". Přijdou na to, že z tohoto zvláštního objevu by mohla být docela slušná živnost. Vypečení podnikatelé začnou prodávat patnáctiminutové pobyty "v kůži Johna Malkoviche" za 200 dolarů a také sami vzrušující "cestování" vyzkoušejí. Surrealistická cestovka je na světě! (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (590)
Zvláštní. Mně to příjde, jako kdybych koukal na něco, co nevzniklo na naší zeměkouli. Celé je to totiž hrozně divné, neobvyklé a hlavně odehrávající se v kůži Johna Malkoviche. Příběh mi ze začátku nabízel takovou milou pozitivní nudu, která sice na žádný zázrak nevypadala, ale zase se nedá říct, že by byla natolik strašná, že bych u toho umíral. To co se dělo pak už prostě mlelo tak zvláštním mlejkem na maso, že jsem prostě seděl, koukal a absolutně nechápal. Jenom dobře, že je to uvolněno tím, že je to vlastně zčásti komedie plná zvláštních situací. John Malkovich se do filmu povedl na výbornou. Abych se přiznal, stejně jako ve filmu lidem, ani já si přesně nedokážu vybavit konkrétní roli, kterou on ztvárnil a já bych si jí zapamatoval, krom toho, že teda jméno mi je dosti známé. Což je asi tak všecko. Každopádně s tímto filmem si udělal nemalou reklamu a hlavně nádherně zkombinovanou realitu s fikcí tak zajímavým způsobem, že prostě nejde od tohoto filmu odejít jinak než se vztyčenou hlavou. Je to tak zvláštní. --- Nějaké otázky? - Proč je tady tak nízký strop? - Nižší strop, nižší nájem. ()
Nestandartní podívaná, opravdu ojedinělý a originální námět a výborní herci - John Cusack tady asi předvádí životní výkon. Režisérsky se sice Spike Jonze až tak nevytáhl, ale celkově lze tenhle film pochválit, byť se na něm dá najít i pár chybiček. Btw. Zajímavá je minirolička Charlieho Sheena v roli sebe sama. ()
Hlavni klad filmu je rozhodne originalita. A tentokrat je to skutecne originalni, divnej a velice zajimavej napad a takovej je celej film. Jonzeho rezie, kamera a hudba jsou jen normalne v pohode, ale scenar je tak skvelej, ze to staci. Zvlast kdyz tu jsou takovy skvely herci. Cusacka jsem absolutne nepoznal, zjistil jsem az ted, ze tam hral, ale byl skvelej. Pak tu je Malkovich, kterej je proste genialni, zvlast ve scene Malkoviche v Malkovichovi. A Cameron Diaz tu predvadi mozna zivotni vykon. A potesi plesatej Charlie Sheen. Ke konci uz je film sice krapet slabsi, zhruba od okamziku, kdy se presuneme o 8 mesicu dal a uplnej zaver uz je nejakej moc zamotanej. Ale i tak davam hodne dobry 4 hvezdicky, protoze se skutecne jedna o velmi originalni a dost vtipnej film. ()
John Malkovich nie je to žiadna hviezda, aj keď ani o tie nie je vo filme núdza, je to spôsob ako sa dostať do kože niekoho iného a chvíľu ním byť. Je to komická a inteligentná sociologická štúdia aj skúška vlastnej identity. Nakoniec, kto by sa na chvíľu nechcel prevteliť a vyskúšať si, aké to je byť niekým iným. Komediálna snímka s kurióznou "cestovnou kanceláriou" privádza na plátno debutujúci režisér Spike Jonze. Prevteľovať sa budú John Cusack, Cameron Diaz, Catherine Keener a prekvapivo John Malkovich. Spike Jonze natočil temnú komédiu so surrealistickými prvkami. Svojím spôsobom dotiahol do absurdných psychologických a etických otázok, spojených v žánri sci-fi s motívom virtuálnej reality. Výrazného efektu dosahuje zapojením marionet, ktoré svojou podobou vytvárajú alter ego ľudským protagonistom a tiež priestor pre metaforu manipulácie s vôľou ľudského jedinca. ()
Decká majú Harryho Pottera a nástupište 9 3/4, my zase "V koži Johna Malkovicha" a podlažie 7 1/2 (niekto možno 8 1/2 alebo 9 1/2 týždňa, ja teda nie). A užívame si to ako tie decká. "V koži" je veľkolepé podobenstvo o nekonečnej zložitosti ľudskej identity (zďaleka nielen sexuálnej), resp. entity, niečo na spôsob "šampón a kondicionér v jednom". Vystačí si šampón bez kondicionéra? Iste, ale ten kondicionér dodáva hebkosť. Len treba o tom vedieť. Ešte v žiadnom filme nebola problematika (krízy) identity podaná tak roztomilo infantilne (chvíľami mi celá tá prepiata estetika frašky naozaj pripomínala niektoré epizódy zo South Parku a "romantické" scény z komediálneho hororu Chuckyho nevesta). Toto je "Alica za zrkadlom" pre dospelých. Zvyčajne sa vyhýbam plytvaniu slovom "geniálny", no tentoraz nie je najmenší dôvod zvažovať opodstatnenosť jeho použitia. PS: Tých 15 minút bola narážka na warholovských "15 minút slávy"? Cesty šoubiznisu sú (zrejme rovnako ako cesty božie) nevyspytateľné... A prečo návštevník portálu skončí po extáze na výpadovke do New Jersey? ()
Galerie (33)
Zajímavosti (31)
- Willie Garson (chlapík z restaurace) improvizoval scénu, ve které obdivuje Malkovichův výkon „retardovaného“ ve filmu. Gardin měl jasné instrukce – co nejvíce krát použít slovo retard. (HellFire)
- Scenárista Charlie Kaufman mal pôvodne dva rozličné nápady na scenár. Prvý bol o tajnom portály do hlavy cudzieho človeka, a druhý o afére muža s jeho spolupracovníčkou. Cítil však, že ani jeden z nich nikam nesmeruje, preto sa ich rozhodol spojiť a vytvoril Being John Malkovich. (HelenOfTroy)
- Režisér Spike Jonze se ve filmu mihne v cameo roli asistenta Dereka Mantiniho (Karlos80)
Reklama