Režie:
Tim BurtonScénář:
Ehren KrugerKamera:
Ben DavisHudba:
Danny ElfmanHrají:
Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito, Eva Green, Alan Arkin, Nico Parker, Finley Hobbins, Roshan Seth, Deobia Oparei, Joseph Gatt, Sharon Rooney (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Majitel cirkusu Max Medici (Danny DeVito) pověřuje bývalou hvězdu Holta Farriera (Colin Farrell) a jeho děti Milly (Nico Parker) a Joe (Finley Hobbins), aby se starali o novorozeného slona, jehož nadměrné uši jsou k smíchu publiku ve slávě upadajícím cirkuse. Ale poté, co se zjistí, že Dumbo umí létat, zažívá cirkus neuvěřitelný návrat. Zároveň se o Dumba velmi zajímá podnikatel V.A. Vandevere (Michael Keaton), který angažuje „podivného tlustokožce“ pro svůj nejnovější zábavní podnik Dreamland. Dumbo stoupá na vrchol slávy díky společným vystoupením s okouzlující a okázalou královnou vzduchu Colette Marchantovou (Eva Green). Záhy však Holt Farrier zjišťuje, že pod nablýskaným povrchem zábavního podniku Dreamland, se skrývá nejedno temné tajemství. (Falcon)
(více)Videa (18)
Recenze (237)
Bohužel, Dumbo chtěl být v režii Tima Burtona natolik jiný, až se stal stínem sám sebe. Ona vlastně tato verze není špatná, svým způsobem je dokonce obdivuhodná, jak jiná se snaží být. Dokonce má i dobré herecké výkony (lidské) a hraný slon je též k sežrání. Jenže je to natolik jiné a původní animovaná předloha natolik silná, že zde tato nová verze prohrává na plné čáře. Orientace na spíše lidské herce, nebyla šťastnou volbou, stejně jako radikální překopání příběhu. Přesto ale mám dojem, že kdyby animovaná klasika neexistovala, tato hraná by si jako origin lebedila v červeném procentuálním čísle. To, že jí natočil Tim Burton se tentokrát neodrazilo tak výrazně, jak jsem čekal. Přesto ale několik scén spadalo pod ty, jenž tento řemeslník umí zvládnout na výbornou a zároveň je můžeme chápat jako jeho podpis. Hlavně v Cirkusové zemi ve druhé polovině filmu. Co říci závěrem? Dumbo z roku 2019 není zlý, ba ani špatný film. Není dokonce ani dokonalý. Je pouze průměrný. Na sobotní zamračené dopoledne ideální TV volba, na kvalitní kino zážitek ale doporučuji animovanou verzi. 65% ()
Tim Burton. Komerčný kalkul. Dve veci, ktoré sa stále častejšie a častejšie spájajú dohromady. Aj keď má Tim na konte BATMANA, ktorý je vlastne jedným z najväčších príkladov komerčného využitia filmu, stále si zachovával akési to svoje umelecké videnie. Tu rozhodne chýba. Toto nieje film Tima Burtona, ale Disneyho štúdia, ktoré zjavne začína zakopávať stále častejšie a častejšie ( viď nedávny nie veľmi veľký komerčný a kritický návrat Mary Poppinsovej ). Minimum emócií ( a pritom si to príbeh žiadal ) a maximum zdĺhavého všeobecného prehrávania všetkých okolo tohoto filmu. ()
Tim Burton mi touhle pohádkou udělal velkou radost. Herecky velmi našlapané ( Collin Farrel i Eva Green okouzlující a padouch Michael Keaton solidní). Veškerá cirkusová představení působivá a jakmile Dumbo máchne ušima, tak husí kůže i slzy jsou na místě. Ke konci je film i nečekaně dost napínavý, hezky vygradovaný a pro děti místy i trošku děsivý. Paráda užil jsem si to. 80% ()
Po tom co jsem na Febio festivalu koukal asi 7 minut na nějakýho rumunskýho blbce jak s rozbitou hlavou onanuje a tento víkend mě byl pro změnu dopřán několiminutový záběr na koule nějakýho dánskýho úchyla je malý letající slůně s velkýma ušima jediná možnost jak neskočnit na sexuální terapii. I když sotva ve filmu přišel na scénu Danny DeVito vzpomínky na film The Sinful Dwarf se ve mě vybavily na plno, některé filmy člověka bohužel poznamenají na delší dobu. U tohoto filmu jsem krom vzpomínek na jednu uchylárnu měl ještě dojem, že fantazie a jedinečný rukopis Tima Burtona byli potlačeny na úkor modrýho dojemnýho kukuč sloního mláďátka. čímž neříkám, že toto se dětem nebude líbit je to totiž primárně opravdu dělaný pro ně, přilišná hra na city, neřešené postavy, bezvýrazné dialogy. Ještě, že ve filmu hraje hodně silná sestava mých oblíbenců, škoda, že Michael Keaton neměl víc prostor a samozřejmě Eva Green, ta se mě snad nikdy neokouká a pohled do jejich očí to je sám o sobě krásný zážitek, ale hold tohle je především o slůněti a tak se čumí do jeho kukudel a jak zde vidno svůj účel to plní. Já ale čekal víc nápadů a fantazie. ()
Až nechutně (vy)strojené ... jako od střelnice - pardon: OD CIRKUSU. CHTĚNÉ a neosobní a NALAJNOVANÉ a umělé a neupřímné ... divně rozplizlý scénář, digitální zvířátka a digitální emoce. A uprostřed děje digitální slůně s nadměrnýma digitálníma ušima a nadměrnýma digitálníma očima - alespoň v porovnání se všemi ostatními digitálními slony, jejichž digitální očka mají zcela standardní proporce. Patrně bylo tvůrčím záměrem docílit nadměrné slůněčí roztomilosti, což se ovšem tak docela nepovedlo, milý Time Burtone. A co kupříkladu takový ne zcela empatický ředitel cirkusu ? Čeká ho dosti neuvěřitelná proměna, ----- !!! MOŽNÝ SPOILER !!! ----- na jejímž konci se vynoří jako lidumil a zvířátkomil - to aby snímek mohl prezentovat svůj zásadový postoj k účinkování divokých zvířat v cirkusech. Zrovna tady bych asi měla být spokojená ... teoreticky - ale nejsem, možná i proto, že ani v reálu nemám k téhle problematice úplně vyhraněný postoj. Protože: 1) jsou cirkusy a cirkusy, zrovna tak jako existují chovatelé a chovatelé; 2) leckde ve světě se až tak neřeší, co se stane či co se už stalo se všemi zvířaty, kterým byla manéž zapovězena, což pokládám za pokrytectví docela těžkého kalibru, neboť vychází z principu "co oči nevidí, srdce neželí". Asi bych se příležitostně měla podívat na původní animák "Dumbo" z roku 1941 - jen tak pro srovnání, nicméně pochybuju, že by ovlivnil moje nevalné hodnocení: 2,5* ()
Reklama