Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Escobar, brutální zločinec, bezohledný vrah, narkobaron a vládce kokainového impéria, ve své době jeden z nejbohatších lidí planety. A jeden z nejnebezpečnějších. Pablo, táta, ochránce chudých, manžel a také pozorný milenec. Jednoho musíte nenávidět, druhého můžete milovat. Dohromady Pablo Escobar, kterému jeho rozporuplnou tvář propůjčil Javier Bardem. Novinářka Virginia Vallejo (Penélope Cruz) poznala nejdříve Pabla, muže, jenž staví domy pro chudinu, umí být zapálený pro věc i galantní. Když objevila Escobara, nelítostného kriminálníka, bylo pozdě. Pablovo kriminální kokainové království stále roste, má miliony dolarů, vlastní malou armádu, drogy prodává v tunách. Chce ale víc a jedno mu stále chybí – respekt. Rozhodne se, že si ho vyslouží zabíjením. Vytoužený respekt mu má přinést krev a co nejvyšší částka na mezinárodním zatykači. Jeho jméno najednou znamená strach, země se zmítá ve válce a teroru, do hrobů putují malí gauneři i vysocí politici. Krvavý pohár ale přeteče a Escobar se stane důležitým cílem pro americké tajné služby. (Bontonfilm)

(více)

Videa (12)

Trailer 4

Recenze (362)

Rocky88 

všechny recenze uživatele

Byl jsem zvědav, co nového po seriálu Narcos může tento film přinést. Odpověď je nic. Film je velice zkratkovitý, chybí gradace (přetahování s kartely, válka s policií, konec) a důraz na grotesknost některých situací (např. množství Escobarových peněz či jeho vězení). Není to nuda, ale je to zbytečné. Ani Bardem Mouru nepřekonal. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Herecké výkony vyčnívají, ale na to jsme si u životopisných filmů už dávno zvykli. Scénář je však nedokáže dostatečně podpořit, režie je tak trochu sterilní, nevzrušivá. Samozřejmě se točíme okolo vzestupu světoznámého egoistického drogového magnáta, který se neštítil vraždit, a to pohledem jeho dlouholeté milenky. Její komentáře ovšem nejsou nikterak zajímavé, je vykreslená jako obyčejná trofej drogového barona, snad jen u kostýmů se tvůrci vyřádili. Ale o nich to pochopitelně není. Výsledek má být o jedné zrůdě, která ničila životy nejen v Kolumbii, nechávala ve velkém vraždit, přitom vnímáme její charisma, smysl pro humor, chvíle s dětmi. Ale do hloubky se prostě nedostaneme. To bohužel u žádné z postav. Navíc skáčeme z jedné události ke druhé, vesměs jsou zaměnitelné, takže je jedno, co se ve které odehrává. Silné v jednotlivostech. PS: Když to přeženu, tak to hlavní, co mě zajímalo, bylo, zda ten pupek je skutečně Bardemův. ()

Reklama

Miseet 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočený životopisný film. Některé scény tam byly opravdu brutální, když si představíte, že je to natočeno dle skutečné události, a že se to stále někde děje, z toho důvodu dávám slabší hodnocení, jelikož jsem z kina odcházela se špatnými myšlenkami. Ani jako celek u mě film moc nezabodoval, přišlo mi to někdy až moc pomalé a místy hluché. Obsazení bylo vybrané perfektně a herci se skvěle do jednotlivých rolí hodili, a jejich výkon byl také dobrý. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Až příliš tradičně pojatá biografie zločince, kdy se nejdřív pobaví publikum omamným vzestupem a pobytem na vrcholu, aby pak přišlo vystřízlivění, obyčejně končící „hrdinovou“ přirozenou smrtí, tedy přirozenou pro život, který žil.. Překročit stín podobných filmů byl pro de Aranou vzhledem k zvolené formě úkol, který snad ani nechtěl splnit, takže ke štěstí musí stačit výkony odpudivého Bardema s pupkem přes půl Medellínu, mamonuchtivé vypravěčky Cruz a tiché vody Sarsgaarda. A mimochodem, jestli chcete do svého komentáře vměstnat nějakou originální poznámku, napište, že je to horší než seriál Narcos.. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Escobarova dočasná milenka, celé dění vydatně a zbytečně komentuje. Vyvolává se tak umělý dojem její mimořádné důležitosti pro život i smrt narkobarona. Nicméně faktu, že titulní postavu sleduje režisér Fernando León de Aranoa víceméně očima jediné ženy, pomáhá obsazení, které čerpá z hereckých schopností i vzájemné soukromé důvěrnosti manželů Javiera Bardema a Penélope Cruzové. Jí patří scény, kdy předvádí výbušnou zuřivost či hysterickou paniku. Navíc se vstupem Escobara do politiky dostává jeho portrét zajímavější rysy mužského velikášství. Už mu nestačí peníze, prahne po uznání, vážnosti, důstojnosti, respektu – a když je nedostane po dobrém, jde přes mrtvoly. Sebevražedně paličatá touha překračující pud sebezáchovy poskytuje Bardemovi charakterový odstín, s nímž si může pohrávat, což z jeho zločince paradoxně činí v podstatě nejpřitažlivější postavu snímku. Jinak tu není takříkajíc s kým jít, o koho se strachovat – kromě Escobarových potomků, s nimiž má Bardem silné scény. Všechno ostatní se smrskává na povšechnou ilustraci bez výraznějšího rukopisu, z níž v paměti utkví pár detailů: chudinská čtvrť jménem Moravia, drzá vykládka drogové zásilky z letadla přímo na dálnici, motorkářská škola pro nájemné vrahy ze slumů, luxusní vězení, které si sám pro sebe Escobar postaví. Krutost masakrů na obou stranách barikády je nadmíru názorná, ale drsněji zraňuje čistě suché Escobarovo líčení zvěrstev, která by mohla jeho milenku potkat. Bardem si svého Escobara vychutnal s rozmachem dalece za možnosti scénáře ()

Galerie (63)

Zajímavosti (13)

  • Ponuku zahrať si Pabla Escobara nedostal v tomto prípade Javier Bardem prvýkrát. Po prečítaní scenárov ponuky vždy odmietol, lebo chcel Escobara stvárniť nie iba ako ikonu a zločinca, ale ako skutočného človeka. To mu vraj ponúkol až tento film. (leila22)
  • Escobar nashromáždil takové bohatství, že jej v roce 1989 zařadil časopis Forbes na sedmé místo v žebříčku nejbohatších lidí planety. (krubi)

Reklama

Reklama