Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (513)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Většina diváků zastává názor že Luc Besson natočil zhruba 4 filmy, kdy to začlo Magickou hlubinou a přes parádního Leona se prakticky rozloučil v Pátém elementu a tím skončil. Jenže tohle ja naprosto fatálně špatný názor. Besson točí zhruba od roku 2010 docela zajímavé snímky a přestože se nejedná o takové pecky jako v devadesátkách, tak rozhodně stojí za shlédnutí. Anna na někoho může působit jako mladší klon Brutální Nikity, přitom se jedná o dosti zajímavou záležitost, která je sice až neskutečně překombinovaná, což někomu ke konci může dost lézt na nervy, protože vlastně zjistí že to co často sledoval, vlastně bylo k ničemu, protože se vždy ukázalo, že to bylo všechno zcela jinak. Na Annu se díky krásné hlavní hrdince a opět charismatickému Murphymu skvěle kouká, navíc akce, když už na ni dojde je Bessonovsky lahůdková. Rozhodně lepší záležitost než jsem si byl ochotný připustit. 70% ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Nereálné akční scény, ve kterých 50 kg žena nakope zadek dvojnásobně těžším protivníkům, mi občas nevadí. Což je asi hlavní důvod, proč dávám čtyři hvězdičky, protože ve všem ostatním je Luc Besson opět v slušné formě a baví. Netvrdím, že to je perfektní - někdo by mohl namítnout příliš překombinovaný děj - mě však nevadil. A ano, Besson recykluje sám sebe. No a? To, co recykluje, udělal před více, než 20 lety a mezitím spáchal i mnoho jiného - často i takového, že jsem to ani nechtěl vidět. Proto jsem rád, že se mu i něco daří. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh je vlastně založen na neustálém přeskakování v čase "tři roky zpět" "pět let vpřed" atd., jelikož jsem nebyl opilý nedělalo mně nejmenší problém se v tom orientovat na rozdíl od několika filmových kritiků, který po každém přeskočení v čase měli potřebu hlasitého vysměšného projevu. Pochopil bych to ještě u puberťáků co se předvádí před děvčaty, ale u movie press to je docela slušná vizitka retardace, zejména, když právě ty časový schůdky nahoru, dolu dělali děj atraktiní a zajímavý a podstata vyprávění příběhu byla založena právě na tom. Ve filmu se nenechází tolik akčních scén, jak by se dalo čekat dvě velké + průměrná honička, ale ty dvě akce zejména ta v resturaci stojí za sledovačku, je v ní pár hezkých záběrů i nápadů. Hlavní představitelka Sasha Luss, hmmm nechal bych si říct, to každopádně. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Bessonův vlhký sen o lepé blond manekýnce, co se svými padesáti kily zvalchuje všechny neřády světa. A současně je to spřátelený, až soudružský pozdrav filmům Salt, Rudá volavka, Atomic Blonde: Bez lítosti, John Wick. A coby bonus to zdařile funguje i jako (naivní) parafráze na Brutální Nikitu, u jejíhož zrodu Luc Besson dělal porodníka. Až se zejména na pánské publikum vyřítí Sasha Luss, určitě to ustojí v erektivním stavu, bude zaznamenán vyšší výskyt slintavky i kulhavky, až jim Anna zlomí jejich (tělesné) údy. Scénáře Luca Bessona už nějakou dobu nevykazují prudkou inteligenci a ani s originalitou se tentokrát nějak významně nepřekonal, dost často se kopírují jiné (špionážní) filmy a dokonce se sám autor pustí i do kejklí s nechronologickým vyprávěním, což už kdysi praktikoval i Quentin Tarantino. A nic nového nepředstavuje ani střet (š)piček KGB a CIA, který je situován na počátek devadesátých let minulého století. Neokoukaný (ob)jev v hlavní roli je ovšem plně podporován ze zadních hereckých řad Cillianem Murphym, Lukem Evansem a Helen Mirren, což filmu svědčí a dává mu poněkud bizarní rozměr, zvláště v tom, jakým způsobem jsou vedlejší postavy napsány a následně ztvárněny. Nejlépe jdou Bessonovi akční sekvence. efektní vymlácení hordy chlapů vystajlovanou modelkou je opravdu kvalitní variací na to nejlepší z Johna Wicka, lesbické vrnění zase evokuje Atomic Blonde: Bez lítosti a ruské výboje mají nápadně blízko k Salt a Rudé volavce. Je fér si přiznat, že se jedná o zámořské produkce, a Bessonovi se kupodivu podařilo stvořit k nim obstojnou špionážní/thriller konkurenci, která má vnadnou svěží hrdinku, příslušně kvalitně a dynamicky natočenou akci, které ale v žádném případě není přehršel, podpořenou kvalitním technickým zázemím a občas pomrkává i po psychologických i patetických aspektech, načež soft nahota v erotických scénách nepřeje žadatelům o Anniny intimní partie a především naivní obal příběhu film sráží k nepřehlédnutelně přepjaté absurditě. 8/10 ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Vlastně není ani co moc chválit a to je mi vzhledem k úctě ke jménu režiséra vážně líto. Je to podobné asi jako v případě Briana de Palmy a jeho posledního akčnáku, jen s tím rozdílem, že Anna je přece jen o jednu poctivou hvězdu lepší. Jinak je to ale hodně průměrná zábava s přehnanými, bojovými scénami, hodně přeplácaným scénářem, který neví na konci co by a nezachrání to ani vhodně typově obsazená Sasha Luss a už vůbec ne Helen Mirren. Nevím, co některým uživatelům přišlo na jejím herectví tak dobrého na mě působila až neuvěřitelně nudně. Vlastně jako celý film, který je skoro věrnou kopií Rudé volavky, ale ve svém žánru žádnou díru do světa určitě neudělá. Pokud bych jako místní, "špionážní" expert mohl něco doporučit, tak třeba Malou bubenici, nebo Špióna se Sachou Coenem. Tohle je jen hodně slabý, čajový odvárek. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Ve filmu se vyskytuje ohromné množství anachronismů. Ačkoliv se film odehrává v druhé polovině 80. let a na přelomu 80. a 90. let, tak hlavní hrdinka volá z telefonu s integrovanou anténou, jde pravděpodobně o telefon Nokia 3410, který byl na trhu teprve od roku 2002 a volal přes síť GSM, která byla ve Francii spuštěna až v roce 1992. Setkáme se také s USB rozhraním (1996), USB flash diskem (2000), digitálním bezpečnostním systémem s videozáznamy (teoreticky realizovatelný od roku 1996). Na ulicích je rovněž možno vidět moderní automobily (např. Škoda Yeti, 2009). (pilarius)
  • Scéna, kde se Anna (Sasha Luss) vyčerpaně opírá o zeď ve sprše po nezdařené misi, je odkaz na dřívější režisérův film Léon (1994), kde byli okolnosti velmi podobné. (TaNya_)

Reklama

Reklama