Režie:
Miroslav KrobotKamera:
Jan ŠusterHudba:
Vladimír FranzHrají:
Ivan Trojan, Václav Neužil ml., Jaroslav Plesl, Martin Myšička, Hynek Čermák, Simona Babčáková, Lenka Krobotová, Miroslav Krobot, Klára Melíšková (více)Epizody(6)
Obsahy(1)
V režii Miroslava Krobota se v šestidílném televizním seriálu představí celé Dejvické divadlo. Tedy nejen všichni členové hereckého souboru, ale i ostatní zaměstnanci, příbuzní a přátelé. A všichni v něm budou hrát sami sebe... Vedení kdysi slavného a snad i kultovního Dejvického divadla je vystaveno nečekané a v podstatě existenční zkoušce. Tato kulturní instituce nezíská grant na svou činnost a je postavena do situace, kdy se musí v daleko větší míře starat sama o sebe, tedy sehnat peníze na svůj provoz a přitom neslevit ze svých uměleckých ambicí. Tak začíná šestidílný komediální seriál, jehož hlavním a jediným hrdinou je kolektiv Dejvického divadla, jehož existence neodvratně míří ke zkáze. Půjde o mystifikaci s prvky absurdního a černého humoru, který vychází z poetiky Dejvického divadla. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (234)
Ocenila jsem střelenost i přetaženost jednotlivých nápadů a výjevů, stejně jako sebeironickou upřímnost v obnažování podstaty herectví, která spočívá odnepaměti v tom, že dobrý herec je zároveň vždycky kurva i světice, přičemž za kritických společenských podmínek se obě polohy často k nerozeznání překrývají. Zároveň ale nebudu popírat, že mi provedení připadalo banálně nedotažené, šité horkou jehlou a plné hluchých míst, a umím si představit, že by se toho Dejvičtí mohli zhostit i mnohem krutovtipněji. Jestli šlo i ve skutečnosti o zoufale spíchnutý pokus o rychlý výdělek kvůli vylepšení rozpočtu a zachování souboru a jedná se o jakousi "Synekdochu, Dejvice" (á la Synekdocha, New York, jenomže směrem ven), pak klobouk dolů a budiž jim to přáno, ale na slabším celkovém vyznění jednotlivých skečů a absenci point to nic nemění a ne, nejsem příznivce toho hledat v tom za každou cenu místo slabin přednosti - i když by se o tom daly psát eseje, faktem zůstává, že rozpačitá a nespokojená jsem byla často, hluchá místa a nedotažené nápady mě nudily, a ne proto, že by mi vadilo, když je něco funkčně trapné nebo nudné a sedne to, ale že mi vadí, když to svou funkci přeroste. ****** Co si ale budu pamatovat napořád a za co skládám velký dík, je mrazivě výstižné předvedení loutek ze Spejbla a Hurvínka a podtržení všeho absurdního, hororového a děsivého, čím mě jejich interakce odmala děsily. ()
Ze začátku to ještě šlo a já si říkala, že na ten humor si možná i zvyknu a přihodím nějakou tu hvězdu, ale od "ducha" divadla, jsem se někdy skoro až chytala za hlavu a přemýšlela, co z toho vlastně Krobot chtěl mít, jestli chtěl diváky pobavit, na*rat nebo znechutit - jako u mě zabodoval na všech třech frontách - některé fóry se opravdu povedly, ale ten syreček, to mi přišlo fakt nechutný - ten mi neskutečně vadil, a to jinak snesu celkem hodně. Pak mě s prominutím na*ralo, co se kolem toho hnusu dělo dál a kam to nakonec vedlo. K tomu mi vadil i ústřední hudební motiv, už asi od druhé epizody. Jen u herců nemám nic, co bych vytkla - ostatně bych jim doporučila z takového divadla zmizet... Tohle mi holt těžce nesedlo. Co nejdřív se vrhnu na MOST! Tak mě napadá, že jako horor by to mohlo fungovat skvěle. P.S.: SPOILER: Potěšilo mě, když pes Láďa ten hnusnej syreček sežral. Ale obětovat Láďu teda nemuseli :-(. 5/10 ()
Sympatická hra s divákem, která v každém díle přinese řadu vtipných situací a fórků. Dada styl, který se v 90. letech očekával především od divadla Sklep a který v následujících dvou dekádách Sklepáci dovedli až do suterénu a zkompromitovali ho. Dejvický tým je nesrovnatelně profesionálnější, má větší sebereflexi a tvůrčí potenciál. Tenhle styl se mi líbí a kdyby se Dejvičtí nevyvarovali slabších momentů ve scénáři, bylo by to pět hvězdiček jako vyšitých. Ale i takhle Zkáza Dejvického divadla vyčnívá v české produkci jak maják nad oceánem. Celkový dojem: 85 %. ()
Máme to za sebou (v dobrém) a já mohu hodnotit jako celek (v dobrém). Tohle bylo snad ještě lepší než Most! (sorry), už jenom kvůli reakcím lidí po prvním dílu (vraťte nám Most!, tohle je blbost). Už jsem neslyšela ani sousedi, jak se smějou v pondělí večer! A víte, že mi to vůbec nevadilo? Humor, který není pro každého. Ale o to je to lepší, když je zrovna pro vás. ()
Asi není náhoda, že když se sejde partička vynikajících a nejen komediálních, ale i komických charakterů, musí kolem nich vznikat samé kvalitní dílo. A to je případ kolektivu Dejvického divadla. Umí si udělat srandu i sami ze sebe a to takovým způsobem, že nevíte, jestli je to ještě fikce nebo už ne. Navíc jsou strašně přirození a role jsou jim psané stoprocentně na tělo - ano, v tomto seriálu je to opravdu 100%. "A má se psát i orál?" "No raději pište i ten orál." Už dlouho se mi nestalo, že bych se u něčeho od srdce zasmál a tady se mi to povedlo hned několikrát. Pochvala jak prase. ()
Galerie (93)
Zajímavosti (16)
- Natáčení probíhalo v pražském Dejvickém divadle. (Duoscop)
- Tatiana Vilhelmová si o roli řekla sama. (Duoscop)
- V epizodě notně popíjejí alkohol v divadelním baru Ivan Trojan, Jaroslav Plesl a David Novotný. Poslední dva jsou přitom dlouholetí abstinenti. (vito_s)
Reklama