Reklama

Reklama

Rédl

(seriál)
  • Slovensko Rédl
TV spot
Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)
(další profese)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (181)

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Napětí pomalu díl od dílu houstlo, postavy, které se jevily prvoplánově tupé, překvapovaly, hlavní hrdina se svědomím se dobral konce pro hrdiny skutečného světa ne zcela neobvyklého, a teď už otevřený spoiler, generál Ferenc, sympatický svou neskrývanou papalášovskou slizkostí ale především mimořádnou inteligencí, mě zklamal, Jojikání nad sexappealem Petry Hřebíčkové nechám mužům, za mě je sympatická a příjemně civilně hrající. Skvěle tu hraje především představitel titulní postavy. Komu v tomhle ohledu vadí, že se Ondřej Sokol vyskytuje v reklamě na telefon, má problém někde úplně jinde. ()

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

Jak je vidět, česká filmová tvorba se zase o kousek posunula dál. Nejen tematicky, ale taky zpracováním. Tentokrát nehledejte žádný komediální prvky, jedná se o ponurej a hnusnej thriller, jak to má být. Doba to byla šílená, takže atmosféra sedí na výbornou. Stejně tak casting se povedl - O. Sokol ukazuje, že umí hrát slušně (teď narážím na jeho pitvoření v naprosto debilní "Tváři"), oba záporáci jsou hovada "jaksepatří", stejně jako starej bývalej voják, kterej je slizkej, až by se had vedle něho styděl. Je fakt, že díly přes hodinu jsou možná moc, dalo by se ubrat a tím přidat tempo, stejně jako některý scény jsou na přivření oka, nicméně pořád je vidět kvalitní práce. Jsem rád, že se J. Hřebejk vymanil ze všech těch Pelíšků a Pupend, který mám sice v oblibě, ale už to stačilo. ()

Reklama

Lukrecie 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dechberoucí, výborný scénář, herecké výkony a hudba. Zhltla jsem najednou. Rédl byl frajer - sám proti špíně a systému může jít snad jen opravdový blázen nebo čistá duše aneb "každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán". Bruntálně dobré herecké výkony předvedli Novotný s Hofmannem (nelidští, všehoschopní  psychopati a sadisti) + Sokol i generál. Velmi dobře propracované charaktery postav, jak reálné a ze života velkého byznysu a politiky. Oceňuji kreativně vytvořené úvodní titulky na vlaku. 👍 ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Televizní Rédl a Bez vědomí a kinosálová Amnestie jsou společně ideálním, byť těžko stravitelným menu k hořkým česko-slovenským oslavám polistopadového takzvaného nástupu demokracie, vlády práva a vítězství pravdy a lásky nad cynismem a penězi. *** Přesný rámovací komentář Radek99, tak si ušetřím práci. *** A k výtkám, jež v komentářích tu a tam padaly – já ani při nejlepší vůli nenacházím, co vytknout. Kvituji, že to nemá být příjemná a odsýpající podívaná, je to (mně velice sympaticky) divácky nevděčné už tím, kdo je hlavní hrdina, na kolik způsobů už je tou dobou vnitřně podlomený, jak svou dávnou tragickou minulostí a přímo románovou (čti romantickou) „vinou“ na smrti svého milence, tak nynějším skrýváním milostných preferencí, a celkovou bezvýchodnou rozháraností mezi defétismem, rezignací na naději a bytostnou neschopností přiznat systémovému zlu jeho absolutní nelidskost, zvrácenost a bezbřehý pragmatismus a zároveň si ve stejném světě dál hledat cestu, jak smysluplně žít. Což jednak znamená, že se osobně angažuje o to vehementněji, oč méně chce chápat rozměry a kvalitu zla, proti němuž bojuje, a má neadekvátní očekávání od druhých na temné i světlé straně Síly, čímž se stává nebezpečným všem, na jejichž stranu se postaví... A jednak to z něj dělá nadčasově archetypální křehkou postavu, je jako porcelánová figurka z řecké tragédie, která si svou nevyhnutelnou zkázu ve zdejším světě nese napsanou přímo ve vlastním genomu. A slouží mu jedině ke cti, že to nakonec pochopí – a vyřeší. Důvody k sebevraždě jakožto poslednímu možnému východisku snad ještě nebyly v žádném příběhu tak průzračné, pádné a ušlechtilé. Člověku se přímo uleví spolu s ním, a je to hodně divný pocit. A jednoznačně soudím, že v podání Ondřeje Sokola byl tenhle charakterní, utahaný a opotřebovaný sebeštvanec naprosto famózní. *** Nepřipadá mi ani, že by ve scénáři či jeho ztvárnění bylo cokoli přitaženého za vlasy, naopak jsem úplně ponořená oceňovala, v jak realistickém nepříjemném tempu, upachtěnosti, nevábnosti, ne-vznešenosti, eskalaci, specifických koloritech a soubězích okolností a překážek je vyobrazena každodenní praxe a obstarávání tolika typově různých postav a jak přirozeně je ta společensky výmluvná skládanka křížících se záměrů a souborů hodnot v jednom brilantně vyhmátnutém dobovém námětu a na něm hodinářsky jemně naroubovaném nadčasovém dramatickém příběhu pospojována. Scénář mi po několika úvahách připadá naprosto vynikající, mistrně komplexní a logicky i pocitově bezchybný – až mi nad tou precizností a záběrem zůstává rozum stát. *** Pachuť výpovědi přetrvává nesmírně silná. Rédl není zapomenutelná kriminálka, Rédl je transformační vryp do kolektivního i individuálního vědomí, napořád. *** Jako bonus odemykám výživný informační text o postavě generála Lorence, dost možná nejmocnějšího, nejinteligentnějšího (z mocných), a tedy nejnebezpečnějšího muže Československa: https://denikn.cz/208482/svedomi-posledniho-sefa-stb-netrapi-lituji-spis-toho-co-jsem-neudelal-rika-alojz-lorenc/?cst=07638600c03d562fb8be31b5e9e9c78e9b4eaef3 *~ () (méně) (více)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Hodně temná kriminálka z velmi pochmurného období českých a československých dějin, která překypuje množstvím drsných dějových zvratů, bohužel ovšem také spoustou děr v intenzitě děje a ty Rédlovi prostě nemohu odpustit. Ale jsem nesmírně vděčný, že se Ondra Sokol také pro jednou upsal vážné roli. Protože mu to šlo až nečekaně dobře. ()

Galerie (111)

Zajímavosti (24)

  • Záběry v televizi krátce před novoroční půlnocí, kdy skončila československá federace, obsahují logo, které Česká televize používala až později. Projev Jana Stráského, předsedy federální vlády, a Michala Kováče, předsedy Federálního shromáždění, odvysílala tehdejší F1 bez loga. (L_O_U_S)
  • Při první poradě (cca 9 minuta) má náčelník (Martin Pechlát) hodnost podplukovníka, večer na večírku (47. minuta) už hodnost plukovníka (Topper.H)

Související novinky

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Reklama

Reklama