Reklama

Reklama

Benedetta

  • Francie Benedetta (více)
Trailer 2

Schopnost konat zázraky vynese charismatické Benedettě (Virginie Efira) koncem 17. století výsadní postavení v toskánském klášteře. Když její slabost pro mladou a živelnou Bartolomeu přeroste v nespoutanou vášeň, začíná hra plná intrik sahající do vyšších pater italské církve. Erotické drama legendárního Paula Verhoevena (Základní instinkt), natočené podle skutečného příběhu, si v hlavní soutěži festivalu v Cannes vysloužilo pro svou odvážnost bouřlivé reakce diváků i kritiků. (Aerofilms)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (196)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Matko představená, to mi ho vyndej...... Holandský provokatér Verhoeven je i ve svých 83 letech nefalšovanej perverzák. A protože fetišismu není nikdy dost, protentokrát si na stará kolena natočil lesbický porno k obrazu svému – tedy jako erotické drama z Itálie 17. století inspirované skutečnými událostmi, specificky z církevního prostředí toskánského římskokatolického kláštera, kde se masturbace zásadně praktikuje krucifixem a namísto lubrikantu se používá svěcená voda. Pakliže jste ateista jako já, nebojte se - nemáte sebemenší šanci se jakkoliv nudit. Snímek 'Benedetta' není pouze o milostných hrátkách, ženské rozkoši a blasfemii vně řeholnického mikrosvěta plného jeptišek. Jde o dílo, které umně spojuje kontrasty, a zamýšlí se jak nad otázkou celibátu, tak nad podstatou lidských stigmat a fyzického významu sexu v prostředí, jež je přísně asketické...... Verhoeven zde velmi provokativně akcentuje relativně aktuální konflikt nespoutané přirozenosti lásky proti silně konzervativním křesťanským dogmatům (viz. současná situace v Polsku který se rozhodlo že opět zavede středověk), jež netolerují nic, co by nedovolovalo slovo Boží – lásky, která nemá jakoukoliv konkrétní podobu, a pakliže ano, tak výhradně tělesnou – to vše navíc na historickém pozadí morové rány. Verhoeven tak zcela bez příkras demonstruje, že církev a pánbíčkáři jsou banda fanatickejch manipulativních zmrdů s velmi paranoidním pohledem na svět. Snímek 'Benedetta' lze svým způsobem vlastně chápat jako manifest o queer liberation, neřkuli nekompromisní kritiku teismu s pomocí antiteismu – jako pomyslnou paralelu k současnosti, kdy spoustě zakomplexovanejm πčusům, jejichž životní postoje se zakládaj na tři tisíce let starý knize plný vymyšlenejch pohádek s názvem Bible, vadí, že spolu maj šťastnej milostnej vztah dva lidi stejnýho pohlaví. Tyto motivy Verhoeven samozřejmě prezentuje velmi implicitně, senzuálně, ale přesto dokáže provokativně kritizovat institucionální postavení církve a náboženské přesvědčení. Neustále jsem si však při sledování říkal, že by mohl ještě víc překročit čáru divácký tolerance, tnout do živýho a šokovat tak mnohonásobně intenzivněji a skandálněji, než jen explicitním vyobrazením lesbického sexu mezi Virginií Efirou a Daphne Patakiou. To že někteří ortodoxní věřící bez smyslu pro humor budou chtít Verhoevena upálit na hranici je však bezesporu dobrým znamením. Každej nasranej křesťan se totiž počítá...... // VERDIKT: 7,9 robertků s pannou Marií z 10 // ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Benedetta strávila většinu života v Klášteře, teď ale krom Boha začala milovat i Bartolomeu… to, co zpočátku vypadá jako drama o zakázané lásce, se ve Verhoevenově režii mění v provokativní a nevypočitatelnou podívanou, která otevírá spoustu zajímavých témat a chytře manipuluje s divákem, jeho očekáváním i s tím, jak si zpracuje to, co se hrdinkám na plátně děje. Stejně odvážné, cynické, chytré a zábavné jako režisérovy jeho největší klasiky. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Lesbický nunspoitation by Verhoeven ze 17. století z Toskánského kláštera. Verhoeven natočil netradiční erotické náboženské drama, které se nebojí nahoty i násilí. Představitelka Benedetty Virginie Efira ve svých 45 letech vypadá velmi dobře a full frontal naked potěší nejedno mužské oko, ale dobře vypadá i rebelská Daphne Patakia. Opravdu jde o nejvíc hot jeptišky, co jsem kdy viděl. Kombinace hříšných jeptišek a zkorumpované křesťanské instituce funguje překvapivě dobře. Potěší historické období, kde Evropu zrovna zachvátil Mor, velmi intenzivní a vzrušující sexuální lesbické scény, známky Stigmat, skvělé noční můry Benedetty ( scéna s hadem nebo brutální zabití rytířů, překvapilo syrovým Gore), líbily se mi drsné pravidla, které jeptišky musely dodržovat a solidní je intenzivní finále, kde došlo na parádní soud, mučení i chaos obyvatel ve městě. Tempo je místy sice pomalejší, ale mou pozornost si díky atraktivním vsuvkám film dokázal udržet. Rozhodně povšimnutihodná záležitost. 70% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Lezbická erotika v ženském klášteře, Paul Verhoeven, 17 století...to jsem si nemohl nechat ujít. Nakonec jsem dostal trošku jinej pokrm než jsem si objednal, ale nelituji toho. Paul je na svůj věk vynikající filmař a umí nejen provokovat, ale i klást otázky. Moc oceňuji, že tento film jako by se nepotkal s dobou je točenej na poctivo, na syrovost a toho si taky cením. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jméno Paula Verhoevena nejspíš není potřeba představovat. Tvůrce filmu jako Robocop, Total Recall, Základní instinkt či Hvězdná pěchota je velmi známým jménem a mezi jeho rukopis patří černý humor, satira či také fakt, že se Verhoeven ve svých nebál brutálního násilí či výrazných sexuálních scén. Robocop či právě Hvězdná pěchota obsahují satirické komentáře, přičemž právě i jeho novinka Benedetta jich je plná. Jen si tentokrát Verhoeven utahuje z něčeho tak trochu jiného.   Od začátku filmu je jasné, že si Verhoeven bude tak trochu utahovat z církve a křesťanské víry. V Benedettovi divák velmi snadno pozná starého provokatéra Verhoevena, přičemž je jasné, že ani ve věku 83 let se tenhle Holanďan nebude držet zkrátka. Benedetta je totiž zcela očividně provokativní film a Verhoeven dodal mnohem více než pouhou erotickou lesbickou romanci. Opět servíruje neskutečně chytrý film, který má ovšem typický Verhoevenovský šibalský rukopis. Což dokáže nejen vyobrazení Ježíše Krista, ale také náznak počátku jistého druhu sexuálních pomůcek na konci 17. století. Verhoeven ani na prahu života neztrácí svůj osobitý přístup a Benedetta opět rozdělí diváky ve velkém. Klasicky jde ovšem u Verhoevena o víc než sex a brutalitu. Benedetta je především fantasticky natočený film. Dobová výprava je naprosto fantastická, stejně tak kostýmy jsou naprosto povedené. Pod tím hezkým pozlátkem definitivně Verhoeven začne rýpat do zkorumpované církve a zfanatizovaných panbíčkářů. Jde o neskutečně sofistikovanou záležitost, kterou velmi rychle mnoho odsoudí jako film, kdy si z nich jeho autor dělá naprostou prdel. A víte vy co? Verhoeven si dost možná tak trochu prdel dělá. Jenomže i to dělá neskutečně chytře a Vatikán z jeho novinky radost mít rozhodně nebude.   Verhoeven neztrácí svižné tempo, v Benedettě se pořád něco děje a postupný dějový vývoj dodává divákovi satisfakci v tom, že to celé skutečně někam vede. Postupně funguje budování atmosféry ústřední zápletky, především ovšem tři hlavní herečky podávají fantastické výkony. Kromě skvělé Virginie Efiry a solidní Daphne Patakie stojí za zmínku především úžasná Charlotte Rampling, přičemž její postava je ve finále dost možná tou nejzajímavější postavou. Nebo minimálně postavou s nejzajímavějším vývojem.   Verhoeven má očividnou vizi, která skvěle funguje, opět ovšem platí, že film rozhodně nebude pro každého a naznačí to už katarze první scény. Do samotného příběhu je kromě oné lesbické vášně a církevními záležitostmi také výtečně zapojena morová epidemie, která v příběhu sehrává klíčovou roli. Verhoeven se projeví jako skvělý vypravěč, kdy se definitivně prokáže, že pod tou drzou slupkou má Benedetta skutečně silný příběh a jde o jedno z nejpůsobivějších historických dramat za poslední dobu.   Za zmínku též stojí půvabná kamera Jeanne Lapoirie i povedený soundtrack Anne Dudley. Celkově Benedetta velmi hezky vypadá, prostředí dobové Itálie se skutečně dokáže prodat. Celkově se Benedettě něco vyčítá velmi těžce, jen pár momentů možná přeci jen hraničí s dobrým vkusem (právě vyvrcholení první scény), díky tomu co následuje po ní je ovšem velmi snadné Benedettě odpustit. Takhle vzrušující a chytře provokativní filmy nevznikají každý den.   Osobně bych se nebál Benedettu označit za jeden z vrcholů Verhoevenovy tvorby. Benedetta je chytrá, provokativní, půvabná a neskutečně vtahující podívaná, která je rozpoznatelnou Verhoevenevkou, což pro spousty lidí bude zásadní překážkou. Benedetta se ovšem vrací k satiře, kterou Verhoeven tak výrazně servíroval v Robopocovi a Hvězdné pěchotě a také k erotické vášni servírované v Základním instinktu. Verhoevenovi sice táhne na 90 let, svůj rukopis ještě ovšem naštěstí pořád neztratil. Kdo Benedettu odsoudí jako lesbické porno a Verhoevena jako perverzního úchyla nemá soudnost a měl by se jít vyzpovídat! () (méně) (více)

Galerie (36)

Zajímavosti (8)

  • Film měl být původně uveden na festivalu v Cannes již v roce 2019, režisér Paul Verhoeven však na náročných natáčecích lokacích plných kopců a výšlapů utrpěl zranění kyčlí, které film posunulo na rok 2020. Nakonec však kvůli pandemii covid-19 byl film uveden v Cannes až o rok později. (NiWi)
  • Natočeno podle knihy „Immodest Acts: The Life of a Lesbian Nun in Renaissance Italy“ od Judith C. Brown. (SONY_)
  • Ruské úřady snímek zakázaly. (Kaufman)

Související novinky

Paul Verhoeven točí lesbický thriller

Paul Verhoeven točí lesbický thriller

08.08.2018

Režisér Paul Verhoeven (RoboCop, Hvězdná pěchota) se do paměti filmových fandů nadosmrti zapsal jako autor kultovních pecek Total Recall s Arnoldem Schwarzeneggerem či erotického thrilleru Základní… (více)

Reklama

Reklama