Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Simon Maiden, Richard Cawthorne, Christopher Kirby (více)Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
(80%) UPGRADE je nečekaně solidní snímek, který mě bavil od začátku do konce. Po akční stránce to nebylo špatné, i když scény, kdy hlavního hrdinu ovlivňoval tajemný STEM, který ovládal jeho tělo, byly tak docela vtipné. Ale přesto, film má velké tempo, docela i napětí, celé je to zábavné, ke konci slušná pointa. Jen ty emoce zde byly takové suché, ale velký problém jsem s tím neměl. I celý ten vizuál blízké budoucnosti byl perfektně zvládnutý. Kdyby bylo od každého něco víc vylepšeno, zejména akce a aby byl film delší a pestřejší, tak by z toho mohla být ještě větší pecka. I tak jsem ale plně spokojen. Je to o dost lepší než některá současná silně přeceňovaná akční áčka viz MI6 nebo Equalizer 2. ()
I když to pro autora úplně není debut, řekla bych, že to je film se všemi klasickými atributy (problematického) debutu. Zajímavý námět, pár do detailů vymazlených kick ass scén, mírně chudý dojem, zejména co se týče jakýchkoliv postav kromě hlavního hrdiny, snaha "šokovat" nebo "přechytračit" diváka či rovnou sám sebe, docela dost hlušiny a spousta rozsáhlých problémů s tempem, dávkováním informací a celkově koncentrací. A jak tak zkoumám svůj divácký zážitek, tak negativní dojmy určitě převažují. Strašně moc čekání a strašně málo odměn za to. ()
Vlastně nemám slov. Upgrade je cyber punk jako prase. Tvrdé sci-fi, které je chytré, v hlavní roli má herci, který by se tímto filmem měl objevovat jenom v těch největších filmových peckách (a vůbec mi nevadí, že je australskou kopií Toma Hardyho, diváci seriálu Querry ví sví) a hlavně s příběhem, který minutu co minutu může vybuchnout v obrovský kolotoč emocí, které divák nedokáže posbírat, ani kdyby se přetrh. A ještě s jednou chuťovkou, že ten výbuch nedokážete ani očekávat, natož předpokládat. Tak dobře napsané a natočené sci-fi a s tak dobrou atmosférou a hudební vsuvkou, jsem sakra dlouho neviděl. ()
Hardcore Grey. Tenhle STEM umí víc než přehledy volebních preferencí politických stran. V těle kvadruplegika je HALem i HOLLYm, aby se na konci převážil na stranu, která k tomu konceptu sedla. Kamera se interesantně drží trhavé „robotické“ trajektorie, násilí mísí prvky černého humoru s explicitou, vyobrazení blízké technokratické budoucnosti je ve svém minimalismu perfektní a Šural v hlavní (hmatatelné) záporné roli byl stejně na vyliskání jako ve sparťanském dresu. Motiv pomsty na pozadí pokročilých technologií a rozpadu společnosti, „Specs“ Whannell ví, co je to známka kyberpunku.. ()
Nasrat očipovaného kvadruplegika může být dost ošemetné. Nikdy nevíte, co do toho Intelu ti ťamani vlastně narvali, a tak se lehce přihodí, že ten gumový ležák náhle vyplivne jazykové ovládání, vypruží se ze zahálčivého horizontálu a precizně strojovým kunkfením vám pěkně nakope prdel. Takže od nynějška už radši nebudu parkovat před Tescem na kriplech a s ironickým úsměvem pak nabízet pičujícím vozíčkářům walkmany nebo je vyzývat k závodům ve skákání v pytlích. Každopádně Uanel, který kdysi dost zabodoval Pilou, avšak od té doby matlal jen skoro samé unylé sračky, si asi nějakým výkonným mikročipem apgrejdoval scénáristickou potenci, dokonce se naučil i jakž takž režírovat a překvapivě vypálil naprostou Vě-Fa pecku, u níž může jít pod tři snad jen totálně sebestředný artový velekokot. (Klidně mi, hoššy, zase napište něco hystericky milého, zas takový homofob nejsem.) Pecku natolik v detailech napěchovanou oblažujícími originálními vyfikundacemi, že ji odpustím i ten samoúčelný logický pičoid uprostřed filmu (scéna s hákováním čipu), za kterou by Uanelovi v kontextu s ne až zas tolik překvapivým závěrem Aristoteles dozajista pohrdavě pochcal levou hemisféru, načež by jej donutil vyžrat tak litr bolehlavu. Jinak je to ale čiré, zcela nevinné potěšení, skýtající naději, že filmy stále mohou být čistokrevnou zábavou, a nikoliv jen otravnou kulisou k honění gigantických eg a mikrošulinů umaštěným ufonům. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Film sa mal pôvodne volať "Stem," čo po holandsky znamená "hlas." (Astonko)
- V akčních sekvencích kamery občas přesně následují pohyby Greye (Logan Marshall-Green). Tyto záběry byly vytvořeny tak, že byl na herce připevněn mobilní telefon, který se poté spároval s kamerou, a ta byla schopna přesně imitovat jeho pohyby. (NiWi)
- Když Grey (Logan Marshall-Green) prochází chodbami do bytu Jamie (Kai Bradley), je na jedné zdi namalovaný Jigsaw z filmu Saw: Hra o přežití (2004), jehož spoluautorem je režisér tohoto snímku Leigh Whannell. (Tomas.Chvala)
Reklama