Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Jed PalmerHrají:
Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Simon Maiden, Richard Cawthorne, Christopher Kirby (více)Obsahy(2)
Za pár let už nebudeme muset ani hnout prstem, protože moderní technologie za nás všechno obstarají. Technofobům se v takové době nebude žít zrovna lehko. Grey Trace (Logan Marshall-Green) je pověstný tím, že jako jeden z posledních lidí dává před technologiemi přednost vlastním rukám. Jedna noc, která mu obrátí život vzhůru nohama, však tenhle přístup rázně změní. Autonehoda na noční dálnici a střet s bandou grázlů, kteří mu zavraždí přítelkyni a jeho nadosmrti zmrzačí. Greyovy vyhlídky na invalidním vozíku jsou víc než temné, dokud mu kamarád vědec nenabídne technologické vylepšení. S čipem v míše dokáže Grey nejen znovu chodit a pohybovat rukama, ale získává i další, dosud netušené možnosti. Experimentální zařízení zvané STEM totiž dokáže například i vystopovat pachatele onoho nočního přepadení a také Greyovi pomoci si to s těmi gaunery vyřídit ručně. Kdo by odolal? Grey rozhodně ne. Když však zanechá prvního z pachatelů v tratolišti krve, napadne ho, jestli by STEM neměl aspoň trochu zbrzdit. Otázka zní, jestli to půjde. A jestli to Grey vůbec chce. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (961)
Nekompromisní akční mayhem orgasm! Leigh Whannell scénarista Insidiousů a Sawu zkouší po druhé režii a dopadlo to výborně. Logan Marshall-Green, který má Tom Hardy Vibe v hlavní roli exceluje a divák mu fandí celý film. Po dlouhé době opravdu originální snímek, kterému jsem doposud neviděl nic podobné a akční scény jsou jeden vysoký highlight, kde se nešetří krví ani násilím. Zkombinovat můj oblíbený subžánr Revenge v high-tech kabátku byla skvělá volba a výborně to filmu sluší. Potěší i souboje ( Final fight mazec) či samotné rozuzlení pokládám za uspokojivé taktéž. Byť o horor se tentokrát téměř vůbec nejedná, je to solidní Akční/Scifi/ Revenge Thriller a to je kolikrát i víc. 85% ()
Black Mirror s vyšším rozpočtem a lepší technickou stránkou. Což je poklona. Temná sci-fi s brutálními akčními scénámi mám ráda, takže za mě spokojenost. Je obdivuhodný, co Whannel s omezenými možnostmi zvládl. Vytvořil funkční futuro svět, dodal dobré CGI i příběh, který místy i překvapí. Jen pro příště doporučuju najmout originál Toma Hardyho. ()
Podíl lidské práce ve fabrikách rok od roku klesá, což u manuálně pracujících budí oprávněné obavy. Technologie jdou závratným tempem kupředu, takže zanedlouho přijde doba, kdy továrny budou bez oken, protože stroje denní světlo nepotřebují. Náš hrdina naopak stále dává přednost vlastní hlavě a vlastním rukám. Jenže tvůrce tohohle béčka mu život dokonale zpřehází. Na jedné straně je to celkem decentní, na druhé nekompromisní, ač je cítit, že snímek stál s ohledem na podobné produkce pár šupů. Přesto je výsledek příjemným překvapením, chytře uchopeným a brzy velmi (děsivě) aktuálním. Dosud především scénárista (pro Jamese Wana) Leigh Whannell solidně zabodoval. Určitě bych každopádně přivítal víc emocí a vlastně i trochu jinak uchopil myšlenku, se kterou se chtě nechtě pracuje lehce povrchně. Cyberpunková zábava. ()
(80%) UPGRADE je nečekaně solidní snímek, který mě bavil od začátku do konce. Po akční stránce to nebylo špatné, i když scény, kdy hlavního hrdinu ovlivňoval tajemný STEM, který ovládal jeho tělo, byly tak docela vtipné. Ale přesto, film má velké tempo, docela i napětí, celé je to zábavné, ke konci slušná pointa. Jen ty emoce zde byly takové suché, ale velký problém jsem s tím neměl. I celý ten vizuál blízké budoucnosti byl perfektně zvládnutý. Kdyby bylo od každého něco víc vylepšeno, zejména akce a aby byl film delší a pestřejší, tak by z toho mohla být ještě větší pecka. I tak jsem ale plně spokojen. Je to o dost lepší než některá současná silně přeceňovaná akční áčka viz MI6 nebo Equalizer 2. ()
Nejlepší metoda na pomstu? Zapojit vnitřní automat a bypassovat svědomí. Vizuálně i zvukově suverénní dílo, které v první polovině sem tam trochu zavání mechanickou hříčkou, ale nakonec rozpojí pochyby. Krvavý a realistický cyberpunk chytře pracující s minimalistickou výpravou a zkresleným snímáním i zvukovou stopou, která ve mně probouzí vzpomínky na Deus Ex... instaluju! Ex Machina bez zbytečného chytrolínství, dobrá směs béčkového spádu a áčkových řešení. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (20)
- Když se Eron (Harrison Gilbertson) snaží Stema (Simon Maiden) vypnout na dálku, jsou na obrazovce vidět identifikátory (anglicky process identifier či PID) některých vybraných procesů. Obzvláště nevěryhodný je proces PID 1 nazvaný Caches. V unixových systémech dochází ke spouštění procesu s PID rovno jedna hned na začátku systému a jedná se tak o první proces se zvláštním postavením (abvykle nazvaný init nebo např. systemd), který je primárně zodpovědný za spuštění a vypnutí systému. (honza.kuzel)
- Když se Eron (Harrison Gilbertson) snaží vypnout Stema (Simon Maiden) na dálku, používá některý (budoucí) unixový systém. Konkrétně ze shellové konzole spouští příkaz (resp. sekvenci příkazů s parametrem) "sudo shutdown -h now". Tento příkaz se, stejně jako uvedená konzole, na linuxových systémech běžně používá, přičemž první část příkazu udává, že chce Eron provést příkaz s administrátorským oprávněním a druhá pak okamžité vypnutí systému. (honza.kuzel)
- Jedním z posledních čísel, které Stem (Simon Maiden) nadiktuje Greyovi (Logan Marshall-Green), je „23,976“, což je odkaz na snímkovací frekvenci, která byla použita při natáčení filmu. (HellFire)
Reklama