Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postava filmu Eliška s tváří Ester Geislerové, má svatbu a čeká na svůj velký moment. Namísto svého „ano“ ale ženich řekne „ne“ a od oltáře uteče. Naštěstí má zdrcená Eliška skvělou kamarádku s jasným receptem, co je potřeba dělat. Ona sama střídá kluky jako ponožky a proto hned založí Elišce profil na osvědčené seznamce. Té to není příliš po chuti, ale je jí už 35 let, je single a má strach, aby jí neujel vlak. A chce vzít život pevněji do svých rukou. Vrhá se proto do randění naslepo a mezi řadou katastrofických schůzek zkusí najít novou lásku. Zároveň se musí rychle přestěhovat a jedinou možností je bydlet společně s nevlastním bratrem, podivínem, který pěstuje na střeše včely a který ji doma nechce. (Bontonfilm)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (225)

honajz 

všechny recenze uživatele

Televizní historka roztahaná na neskutečně dlouhých hodinu a čtyřicet, kde Ester hraje naprostou krávu a spoiler - krávou zůstane až do konce filmu, ale ten ajťák k ní i tak bude chovat něžné city, a ona k němu - což je mimochodem jasné od první chvíle, kdy se potkají a je nám vehementně vysvětleno, že nejsou ani nevlastní bratr a sestra, aby to chápal i divák pitomec. Děj zde vlastně není, a to, co se na plátně děje, plíží se pomalu,odehrává se pomalu, a odnikud nikam to nejde. Komedie to taky není (až snad na scénu utírání očí kočičkou), rodiče dívky mi přijdou jako z jiného světa a postavy obecně se chovají tak mimoňsky, že to snad je vážně film o ufounech, kteří si zkoušejí hrát na lidi podle českých romanťáren poslední doby včetně všech klišé. Nemá to ani žádné napětí, nečekané zvraty, nic. Ale zas si Janák aspoň mohl koupit dron a simulovat let včeličky, úžasné. A kupodivu ani z města (Pardubice) a jeho historických zákoutí kamera nic moc nevykouzlila. Potěšil mě jen zápas Komety v telce. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Janák poslední roky funguje mnohem lépe, když si scénář nepíše sám (viz jeho vánoční pohádky pro Českou televizi). Tohle je totiž bláznivina, která ani nemá jasně definovanou cílovou skupinu, protože takoví třicátníci jako hlavní hrdinové ve skutečném světě doufám neexistují. Ester navíc není tak dobrá herečka jako její starší sestra a divák jejímu snažení vlastně ani nefandí. Plusové body si ale vysloužil Pleslův roztomilý narkoleptik. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Karel Janák si na svou Velkou pardubickou osedlal kobylku Ester Geislerovou. Zradil ho však Taxisův příkop. Kdyby sličná zahradnice Eliška slyšela od svého vyvoleného "ano" u svatebního oltáře, nemusela by svoji další etapu seznamování řešit přes seznamku a seznamovací akci v baru v Pardubicích. Vždyť svého ideálního partnera má ve svém nevlastním bratrovi, ke kterému se po zrušeném svatebním veselí přistěhovala. Ač trochu podivín, pěstující si na střeše činžáku včelstvo a kadeřavý porost na hlavě, je to dobrák od přirození a jeho kvality by neměly být přehlíženy. Zase jednou potřeboval režisér Janák komerčně zabodovat. Zvolil romantické syčení a vtipné záškuby, nicméně tvůrčím způsobem je poměrně vyhořelý, což je na výsledku dost znát a tento neduh se nedaří zamaskovat. Ester Geislerová na sebe strhává veškerou pozornost, je herecky sympatická, a hraje postavu věkově spřízněnou, ostatně stála u zrodu Janákovy filmové kariéry (viz Snowborďáci). Podstatně hůře ovšem vyšlo její soukolí, které kolikrát působí až herecky tragickým dojmem. Jakub Prachař je prkenný až hrůza a dost dobře není definováno, kým vlastně je. Mnohdy působil dojmem autisty, huliče i budižkničemu, ani není moc jasné, čím si vydělává na živobytí, z kusých info jsem se dozvěděl, že včelaří a má ambice herního vývojáře, obojí mně nepřišlo jako typická profese. Z dalších vedlejších postav vyniká objemná Evelyn Kramerová. Při psaní scénáře Janák patrně myslel na komediální kousky její americké kolegyně Rebel Wilson, zhusta též trapně předváděné. Martin Písařík byl jen matnou figurkou ex-partnera, Veronika Žilková udělala jen dobře, že odtáhla do Izraele. Moc se nepředvedl ani Ondřej Malý coby její manžel. Z epizodního zjevení se z komediálního hlediska potěšil jen Jaroslav Plesl s narkolepsií. Apropó, komediálních nápadů má film pomálu, zarážející je jejich naprosto nevyužitý potenciál. Ani z invenčního hlediska nelze nad Janákovými postupy masturbovat v převeliké hojnosti. Netradiční místo děje Pardubice je asi největší originalita. Pokud jde o romantické lovískování, je spojení Geislerová-Prachař naprosto nechemické. Celkově film usiluje o současné trendy romcomů, nedostatečně uchopený nadhled a absentující bravura mu brání v diváckém komfortu. Z celkového snažení přece jen převládala trapnost, která požívačně zabíjela kvalitativně vybroušené náznaky jinakosti a neotřelosti. Jste-li divačka, co v českém filmu hledá špetku lovískujícího jiskření, máte na dlouho vystaráno. Moc českých režisérů zřejmě Janákův příklad následovat nebude. 6/10 ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Jelikož jsem nečekala nic, byl prostor pro překvapení. To se neudálo. Ester je milá dáma, mám ji ráda, a ani zde mi nevadila. Ze sympatií k ní a kvůli zábavné zúčastněné slovenské komičce, je ta jedna hvězdička. Všechno ostatní byla troškovská ubohost, ale bez špetky rádoby vtipu. Nenašla jsem nic, co by se dalo vyzdvihnout, snad jen, že Žilková krákala trochu méně než jindy. Není to ani pro ženy, ani pro mladé holky, není to ani vtipné, ani dojemné, není to koukatelné. A vizážistům bych dala lopatou po hlavě. Neumět nalíčit hlavní postavu tak, abychom nemuseli, v každém záběru, počítat v její tváři naběhlé, zarudlé vyrážky (ne, nemyslím znaménka, myslím skutečně beďary) je amatérismus nejhrubšího zrna. A to nemluvím o kostýmech. Janáka jsem vzala na milost kvůli dvěma pěkným pohádkám (Nejlepší přítel a Korunní princ), ale teď už nad ním lámu hůl definitivně. Zlaté Ženy v běhu! Zlaté Na střeše! A zlatá, tolik kritizovaná, Cena za štěstí. Viděno ze zvědavosti na celoroční V.I.P. kartu, jinak bych do vstupenky prostředky neinvestovala. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Dnes už jsem taky viděl Jak se moří revizoři, takže s odpadem! budu nakládat opatrně. Co mi na tom vadilo nejvíc? Určitě stopáž. Skrouhnul bych to nejmíň o půl hodiny. Hodně mi vadila ta Slovenka. Říkal jsem si, že když to nemůže být Češka- typově by určitě bylo z čeho vybírat, že bude herecky bravurní. Ona ale nebyla ani průměrná, byla vysloveně slabá. Vadilo mi, že jsou všichni tak odporně afektovaní. Tohle neplatilo snad jedině o postavě hlavní hrdinky, jinak to ale byly karikatury. Vadilo mi, že se má zamilovat do chlapa, kterej na ni ukáže zbaběle prstem, když někoho na minigolfu trefila míčkem. Vadilo mi, že mu přišla vyzdobit terasu, když se předtím jako dva dospělí lidé jasně ustanovili na tom, že je to pro ně konečná. Vadilo mi... Seru na to. Koukal jsem na to pozorně, neodsuzuju bez argumentů, rád bych pomohl, ale tady asi stejně jde jenom o prachy, uměl bych si představit, že jich mohlo být podstatně víc, za tohle mohli zaplatit jen děti, zoufalci a lobotomici. Nebo dobrý? Tak to potom jo. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (13)

  • Nebezpečnou scénu, kdy Richard (Jakub Prachař) šplhá do 3. patra za Páťou, zahrál herec bez kaskadéra. Režisér se ptal, jestli nemá závratě, na to mu prý Prachař odpověděl, že se to uvidí při natáčení a po vzoru filmových velikánů (Moore, Belmondo) se vrhl na kaskadéřinu. Scénu natáčeli celou noc a herec musel lézt nahoru asi 10x. Byl při ní přivázaný na laně a na konci už nemohl. (Tonula)
  • Film je kompletně natočený v Pardubicích. Točilo se od 2. října do 1. listopadu 2018. (Duoscop)
  • Postavu Pati (Evelyn) dostala pôvodne ponuku hrať Petra Polnišová. Herečka na ponuku kývla a už sa na postavu pripravovala, ale na poslednú chvíľu sa jej skomplikovali plány a tak Karel Janák obsadil Evelyn, s ktorou už mal pozitívnu skúsenosť z natáčania filmu Cuky Luky (2017). (matthew.17)

Reklama

Reklama