Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policista John McClane přilétá na Vánoce do Los Angeles za svou manželkou Holly a dětmi. Holly pracuje pro japonskou společnost Nakatomi, v jejímž mrakodrapu se právě koná vánoční večírek. Holly odešla z New Yorku za prací, zatímco John tam zůstal. Nyní zjišťuje, že Holly používá v práci své jméno za svobodna. Jde se do koupelny upravit a mezitím do budovy přijíždějí ozbrojení muži. Zabijí strážce, uzamknou výtahy, všechny vchody a odpojí telefony. Potom proniknou na večírek a John z koupelny zaslechne střelbu. Podaří se mu nepozorovaně utéct do vyššího patra, kam později útočníci odvedou ředitele společnosti Nakatomi. Chtějí po něm přístupové heslo k počítači, který mimo jiné řídí trezor, ze kterého chtějí ukrást dluhopisy v hodnotě stovek milionů... Ředitel se jim snaží vysvětlit, že trezor má sedm zámků a on zná kód pouze k jednomu – a i ten jim odmítne dát. Hans, vůdce útočníků, ho zastřelí. John spustí požární alarm, aby přivolal pomoc, ale útočníci zavolají hasičům, že poplach je falešný. Díky tomu ale zjistili, že je někdo v horním patře, a pošlou tam muže se zbraní... John teroristu zabije, sebere mu zbraň a vysílačku a jeho tělo pošle dolů výtahem. Bratr zavražděného, Karl, chce Johna ihned najít a pomstít se. John použije ukradenou vysílačku a snaží se přivolat pomoc, ale jeho volání slyší i teroristé a dojde jim, že John bude někde na střeše. Volání zachytí i policie, ale nevěří Johnovi, že se něco děje. Když pak ale ve vysílačce zaslechnou střelbu, pošlou tam na kontrolu hlídku. Seržant Powell dojede do Nakatomi, promluví si se strážným, což je ale nastrčený terorista, a v klidu odjíždí s tím, že nic podezřelého nenašel. Když ho John vidí odjíždět, vyhodí z okna mrtvolu dalšího teroristy, kterého při přestřelce zabil, a začne z okna střílet... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 319)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Skutečnost, že americký filmový průmysl vedou židé, cenzuru katolíci a diváci jsou protestanti, ukazuje na tamní mimořádnou spolupráci: jedněm jdou do kapsy výdělky, druzí zajistí odstřiháním závadností návštěvnost a třetí se přijdou poveselit do kina. Nestojí právě na tomto velký trik Hollywoodu, o němž vypráví první Smrtonosná past? Na elementární úrovni ten film můžeme samozřejmě číst jako příběh o newyorském policajtovi, který vystřílí bandu teroristů, ale vedle toho tu máme i příběh o nacistovi Gruberovi, kterého přivábila do mrakodrapu chuť nastřádaných židovských peněz. Gruber se svými německými pohůnky představuje cosi jako relikt, který se nepodařilo chytit spojeneckým oddílům před Norimberskými procesy. Jestliže měl Goebbels za nacistického Německa na starost vnitřní Německo a Hitler válku, pak tady zajišťuje analogicky PR-ko dekadentní aristokrat s pokřiveným světonázorem Gruber a válku jeho pochopové určení na špinavou práci. Co je ovšem klíčové a co si uvědomil Marlon Brando, židé a představitelé mocné židovské lobby, kteří kontrolují a vládnou Hollywoodu, si dávají dobrý pozor, aby ve filmech nebyli nikdy zobrazováni negativně a už vůbec ne jako loutkáři hýbající světovou šachovnicí, a proto jsou v první Smrtonosné pasti filmu vydávány za Japonce, konkrétně za japonskou finanční společnost Nakatomi sídlící v moderním mrakodrapu v centru L.A. Podobná cenzura proběhla mimochodem v Německu, kde jména jako Karl a Hans, ale i Fritz, Kristoff nebo Heinrich nahradily jejich anglické ekvivalenty. Kdo je pak ale Willis, který nám v triádě teroristé-oběti-zachránce chybí? Willis je nejspíš novodobá kombinace Abraháma, Mojžíše a krále Davida v jednom. Prostě Superman, sám velký Jahve, který se zjevil, aby po Egyptu, Asýrii, Babylonu, Římu opět vysekal židy z problémů. Odsud chápeme i původ slavného výroku Johna McClanea o krůtě a obyčejným vánočním stromečku, kterým odkazuje k šábesu (židé Vánoce neslaví, to je další kamufláž pro západní křesťanské publikum), kdy by se mělo v klidu odpočívat, jenže on musí lízt v nějaký blbý rouře. Podobný výrok známe z Biga Lebowskiho, který rovněž o šábesu nekoulí. Jenže záchrana lidských životů je přece jen něco jiného než kuželky. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

V obdobi, ked som prvykrat videl tento film som si ani sam neuvedomil, na aky akcny klenot sa to vlastne divam. Dnes ani nechcem radsej spocitat na prste, kolkokrat som tuto a nielen tuto cast videl. Tento film odstartoval karieru Brucea Willisa a zaroven zostalo pre mna prekvapenim, preco John McTiernan okrem PREDATORA (1987) a SMRTONOSNEJ PASCI 3 (1995) uz nenatocil ziadne podobne kvalitne filmy. Dobre, mozno aj HON NA PONORKU (1990) so Seanom Connerym usiel, ale mna az tak ten film nebavil, ako uz spominane filmy, asi by som si mal ponorku zopakovat a este aby som nezabudol aj LAST ACTION HERO (1993) s A. Schwarzeneggerom ma celkom bavil, aj ked bol skor natoceny pre detske publikum. _______ Bruce Willis - (John McClane) +++ Bonnie Bedelia - (Holly Gennaro McClane) +++ Alan Rickman - (Hans Gruber) +++ Alexander Godunov - (Karl) +++ Reginald VelJohnson - (Seržant Al Powell) +++ Paul Gleason - (Policejní šéf Dwayne T. Robinson) +++ De´voreaux White - (Argyle) +++ James Shigeta - (Joseph Yoshinobu Takagi) +++ Dennis Hayden - (Eddie) +++ Produkcia: Joel Silver, Lawrence Gordon, Charles Gordon +++ ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Ani po mnoha letech mě nepřestane udivovat sofistikovanost této nesmrtelné klasiky. Osmdesátkové akce s nadliskými hrdiny, přepálenými zápletkami a nereálnou akcí jsou daleko, daleko za skvostem jménem Die Hard. Divák jakoby očima hlavní postavy poznává složitost situace pěkně postupně, pevně drží krok s jeho uvažováním a logikou, dostává se mu pod kůži... Díky režisérskému smyslu pro detail, velice vhodnému hudebnímu doprovodu a samozřejmě charismatickému Willisovi se jakoby sami ocitáme přímo v akci. Film se nemusí hnát za hromadami mrtvých, plížení se v chodbách a postupné potahování teroristů za ocásek, byť jejich plán je také pekelně promyšlený, dokáže předčit napětí a intenzitu kdejaké přestřelky. 9/10 ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Legendární snímek, ve kterém Bruce Willis předvádí jeden z nejlepších výkonů své kariéry. Když to člověk vidí poprvé, je nadšen a uvytržen z velké dávky dobře poskládaného napětí a akce. Ten pocit, že je někdo sám proti bandě teroristů v mrakodrapu a neví, co se stane v příštích momentech, na koho narazí, koho bude muset zachránit, je přímo k popukání a vytváří v divákovi vlny napětí a očekávání. Skvěle vymyšlené, ojedinělé dílo v akčním světě, které nebude jen tak lehce překonáno. 100% ()

Lima 

všechny recenze uživatele

V mládí jsem tenhle kousek, jako nepříliš velký vyznavač akčního žánru, plně nedocenil, ačkoliv jsem si ho tehdy osobně vychutnal i v kině. Nyní, po 20-ti leté pauze, konečně s odpovídající kvalitou obrazu (blu-ray projekce) mohu s klidem říct – ano, tohle je jeden z nejlepších, ne-li vůbec ten nejlepší akční film všech dob, citován a nebo vykrádán žánrově spřízněnými filmy dodnes. Tady se všechno sešlo v té nejpříznivější konstelaci. Hlavně naprosto špičkový scénář, který nápaditě pracuje v několika rovinách, bohatý o skvělé zvraty, místama s příjemně sebeshazovačným humorem (Willisovy a Rickmanovy hlášky), trefnými kritickými postřehy (honba bulvárních médií za senzacechtivými reportážemi) a i fungujícími emocemi. Willisův McClane není prototyp pravého akčního geroje, je svým vzhledem i smyslem pro humor a ironii spíše takovým chlápkem od vedle, s kterým byste klidně skákli na jedno točený a to ho dělá uvěřitelným. Rickmanův záporák Hans Gruber je zase se svým stoickým klidem a elegantní ležérnosti, pod kterou se ale skrývá nesmlouvavost a chladnokrevnost, brilantní figurkou, kterou je požitek sledovat. Technické aspekty a těch pár triků dodnes nezestárly (oprávněné oscarové nominace) a tak jedinou opravdu malou výtku bych měl ke skutečnosti, že zejména na ostrém blu-ray obraze je jasné vidět, kdy je Willis Willisem a kdy ho v rychlejších střízích zaskakuje dubl (a že těch scén není málo). Ale to je opravdu jen takové hnidopišské konstatování, které nesnižuje kvalitu a význam téhle nesmrtelné pecky. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (172)

  • V původní německé verzi není Hans Gruber (Alan Rickman) z Německa, ale z „Evropy“ a je přejmenován na Jacka Grubera. Stejně tak byla všechna německá jména teroristů předělána do anglické podoby. V novějších verzích jde ale opět o Němce. (Elisebah)

Související novinky

Stav Bruce Willise se zhoršil

Stav Bruce Willise se zhoršil

17.02.2023

67letý legendární herec mnoha ikonických rolí Bruce Willis ukončil kariéru v březnu loňského roku kvůli afázii, nemoci, která poznamenala jeho schopnost mluvit a porozumět řeči. Tou dobou měl… (více)

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

29.11.2022

Ve věku šestašedesáti let odešel americký televizní, filmový a divadelní herec Clarence Gilyard Jr., jehož si většina diváků vybaví z televizních obrazovek jako rangera Jamese Trivetta, věrného… (více)

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Reklama

Reklama