Režie:
Andrew PattersonKamera:
Miguel Ioann Littin MenzHrají:
Sierra McCormick, Jake Horowitz, Gail Cronauer, Mollie Milligan, Brett Brock, Richard Jackson, Gary Teague, Libby Villari, Bruce Davis, Cheyenne Barton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Na sklonku padesátých let, v jednu osudnou noc v Novém Mexiku, objevuje mladá operátorka ústředny Fay (Sierra McCormick) spolu s charismatickým rádio DJem Everettem (Jake Horowitz) podivnou zvukovou frekvenci, která by mohla navždy změnit jejich malé město a možná i celou budoucnost, jak ji známe. (C0r0ner)
Videa (1)
Recenze (87)
Na začiatku som to chcel realne vypnúť. Je umenie sa ním prekúsať. Niekde od polky to začne byť mysteriózne a strašidelné. Potom to už ide celkom v pohode, vťahuje to do príbehu, zaujímate sa, čo sa bude diať a ako sa k tomu celému postavia hlavní hrdinovia. Rozuzlenie a samotný záver však prináša viac otázok ako odpovedí. Na jednej strane by bolo zaujímavé tento príbeh a svet rozvynúť, na strane druhej, takto si to uchováva svoje čaro a tajomno. O dvadsať rokov, keď si to pustí nejaký mľadas, polovici úkonov, čo tam robia nebude rozumieť. Pche, že ústredňa. 3 z 5 ()
"The Vast Of Night" ma skoro počas celého filmu bavilo. Hovorím skoro, lebo bolo pár miest, kedy som mal obavy, že ma film trošku uspí. Najmä na začiatku počas úvodných asi 15-tich minút a potom aj v strede je ešte jedna ďalšia vysoko dialógová časť, kde sme sa začali trošku motať v kruhoch. Na druhú stranu však zvyšok filmu je pre mňa celkom fascinujúca jazda s vynikajúcim zakončením. Je síce vidno, že film bol natočený za celkom malý budget, no funguje skvele. Tvorcovia urobili maximum preto, aby sme im to my ako diváci uverili. A mňa si úprimne celkom rýchlo získali. Od momentku ako Fay usadne za telefónnu ústredňu ma film vysoko bavil. Bol som zvedavý kam sa to vyvinie, rozprávané príbehy sa mi zdali zaujímavé a prinieslo to skutočne veľmi uspokojivý záver. Naši dvaja hlavní hrdinovia boli zaujímaví a dokázali tomu pridať veľkú dávku charakteru. Vizuálne možno film mohol pôsobiť trošku lepšie. Miestami niektoré zábery mohli pôsobiť trošku lepšie nasvietené, alebo niekedy proste len hrdinovia nerozsvietia, aby asi zachovali temnejšiu atmosféru. Neviem. Som rád, že som film videl a myslím si, že za pozornosť stojí. Je dostatočne zaujímavý na to, aby som ho odporúčal. Hodnotenie: B+ ()
Velice komorní s důrazem na rádio a klidně by to mohlo fungovat, jako rozhlasová hra, jelikož největší napětí je dosaženo pouze působivým vyprávěním vzpomínek. Ať už je to bejvalej voják na drátě, nebo nemohoucí důchodkyně ve vile. Má to pěknou tajemnou atmosféru padesátých let. A nenápadná hudba je taktéž skvělá. ()
Klobouk dolů před panem režisérem. Natočil mysteriózní sci-fi s mým oblíbeným tématem tak, že mě to akorát tak otravovalo, nudilo a ani trochu neoslovilo. Minimálně pětinu filmu není vidět vůbec nic, nasvícení scén je příšerné, kamera taky za nic nestojí, hlavní dvojice sice není nesympatická, ale strašně nezajímavá a trvá útrpných půl hodiny, než se něco konečně začne dít... Co je mi po tom, že to má připomínat sci-fi z padesátek a šedesátek, když to prostě a jednoduše nefunguje. A to mám minimalismus jinak rád. Ani ten nijaký závěr nic nezachraňuje, a to jsem se na ten film celkem těšil. Tak to bohužel nevyšlo, teď budu muset čekat nějakou dobu, než objevím něco tématem podobného... Slabé 2* ()
Mám velkou slabost pro malé nenápadné indie filmy, které stojí na unikátně uchopeném žánrovém konceptu či osobitém formálním zpracování. Tato kategorie často přináší nadšení i zklamání, když se očividná kreativita a nápaditost tvůrců mísí se zjevnými produkčními limity, nebo v horším případě nedotaženými scénáři. O to větší ale přichází euforie, když se jednou za čas vyloupne kompletně vycizelovaný počin, jakým je právě "The Vast of Night". Výchozí óda na fantaskní příběhy typu "Twilight Zone", ale také na zlatou éru futurismu se neutápí v retru, ale využívá svého dobového rámce k unikátnímu provázání konceptu rozhlasových her s výrazovou dramatičností moderního filmu. Stejně jako v referenčních dílech ikonického seriálu také zde je na straně diváka nutné přijetí jisté míry fantasknosti, naivity, patosu, ale také trpělivosti. Odměnou se pak stává pozvolně houstnoucí atmosféra a skvostně gradující vyprávění i pohlcující formální uchopení jednotlivých sekvencí, které dokážou nadchnout jednak jako doklad, že je stále možné mnohokráte zpracovaným žánrovým příběhům vdechnout nový život, ale také coby evidentní filmařská prezentace mladých talentů. Ambice vyřádit se s různými výrazovými prostředky je zde naštěstí zcela podřízena rámci díla. Namísto okázalé exhibice tak film ukazuje promyšlené a rozhodné ovládnutí celé palety výrazových prostředků média. Převažující táhlé nájezdy kamery (včetně toho devítiminutového), dramatické jízdy, ale i různorodá řešení dialogových pasáží střihem, transfokací i rapidmontáží výtečně souzní s konkrétními pasážemi a celkovou dramaturgií snímku, přičemž navíc zachovávají rozměr komorní rozhlasové hry. ()
Galerie (10)
Zajímavosti (7)
- Název města Cayuga je odvozen od produkční společnosti Roda Serlinga Cayuga Productions, která stojí za populárním seriálem The Twilight Zone (od r. 1959). (HellFire)
- Film se potýkal s obtížnou premiérou. 18 filmových festivalů odmítlo tento film, dokud v roce 2019 neproběhla premiéra na festivalu Slamdance. (MarLin)
- Jméno postavy Renny odkazuje na herce Michaela Rennie, ztvárňujícího postavu Klaatu ve snímku Den, kdy se zastavila Země (1951). (Kuzmik)
Reklama