Kamera:
Tony Slater LingHrají:
Claes Bang, Jonathan Aris, Morfydd Clark, Sacha Dhawan, Mark Gatiss, John Heffernan, Youssef Kerkour, Clive Russell, Joanna Scanlan, Dolly Wells (více)VOD (1)
Epizody(3)
-
Pravidla bestie (E01)
-
Krvavá plavba (E02)
-
Temný kompas (E03)
Obsahy(1)
Legenda o hraběti Drákulovi ožívá v novém vyprávění, které detailně rozvádí upírovy krvavé zločiny – a prozrazuje jeho zranitelná místa. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (159)
Seriál „Dracula“ je hodně rozpolcený. Má svoje světlé momenty, kdy první díl je rozhodně tím nejsvětlejší. Skvělé konfrontace mezi sestrou Agathou a Draculou jsou ozdobou filmu. Ale snaha být příliš originální, být příliš jiný, být příliš moderní nakonec vedou k tomu, že se legenda v tomhle zpracování zabíjí a je z toho jen taková podivná skládanka, která vlastně neví, co chce. ()
Tohle mi opravdu těžce nesedlo. Při sledování jsem měl pocit, že tvůrci se pomalu každou scénou snaží šokovat ("Měl jste s hraběhem pohlavní styk?"), tyto pokusy však většinou končily trapně a naprosto bez úspěchu. Nicméně musím přiznat, že mě seriál zaujal ohledně myšlenky neumírání poté, co vás pokouše upír. To je na celém seriálu z mého pohledu to nejděsivější a v případě této verze rozhodně i to nejnechutnější, ovšem v tom dobrém slova smyslu. Popravdě si myslím, že pokud by byla celá tato minisérie uchopena lépe a s vážnějším tónem, mohlo se jednat o jednoho z nejděsivějších Drákulů, přestože by se stále jednalo o daleké ustoupení od románové předlohy. Nicméně to se nepovedlo. Tvůrci Sherlocka k této látce přistupují prakticky stejně jako v případě Cumberbatchova detektiva a ne, to sem opravdu totálně nesedí a místy je to opravdu směšné. Ano, dost často tu jsou pokusy i o humor a ten mě tu skutečně iritoval jako málokdy (ale vážně, počítal někdo, kolikrát tu zazní hláška "Já nepiji... Víno"?!). Dokonce i herci mě otravovali, nejvíc právě Drákula a "Van Helsing". Na konci druhého dílu jsem mimochodem vyložěně málem dostal záchvat smíchu, byť úmyslem scénáristů to určitě nebylo (kdo viděl, tak chápe). Sice jsem neměl nijak extra vysoká očekávání, ale i tak jsem dost zklamán. Ale nevadí, vždycky se to prostě povést nemůže. ()
zvláštní a extrémně nevyrovnané dílko.Na jedné straně dokáže nový Drákula vytvořit solidní hororovou atmosféru,stejně jako dokáže být okouzlující a vtipný.Na druhou stranu ale velmi často působí jako velká blbost,která nebaví a nebo působí jako béčkový horor z roku 84 (a ne jako ten co je tak špatný až je zábavný).Od pánů Gatisse a Moffata bych upřímně čekal mnohem víc.Paradoxně nejblíže k tomu co jsem od nich čekal má třetí (obecně nejhůře hodnocený) díl,který je prošpikován povedenými náznaky,že by Drákula a jeho přechod do moderní doby mohl fungovat...60% ()
Z první epizody jsem byl paf. Ostatně už samotná kniha mě právě nejvíce baví ve svém úvodu, kdy Jonathan na strašidelném hradě zjišťuje, jakému zlu čelí. Druhý díl mě rovněž silně zaujal a intelektuální souboje mezi Draculou a Agátou měly šmrnc. Třetí kapitola je ale jeden velký fail. Ani moc nechápu tu zbytečnou a marnou snahu napasovat Draculu do moderní doby, když 18., potažmo 19. století je pro vyprávění jeho příběhu naprosto esenciální. ()
"You're a monster!" "And you are a lawyer. Nobody is perfect." Co se původně zdálo jako libové pojetí upírské látky se zvrhlo v tvrdě impotentní scénář. Mnoho lidí už to naznačilo, že mají tři epizody sestupnou tendenci, a zatímco první (pro mě i druhá) je senzační, tak poslední díl je příběhové bahno snažící se tvářit vážně. Drákula v podání Claese Banga je k pomilování, jeho nejednoznačná sexuální orientace je roztomile inovativní (byť nechápu, jak mohl chtít Harkera za svou bride, když je chtěl primárně k rození dětí). Gender swap Helsingovy postavy je možná trochu zbytečný, ale Agatha van Helsing jako jeptiška byla skvělá postava. A přestože se seriál pyšní geniálními scénami jako vyjednávání nahého Drákuly před davem jeptišek, mnoho částí plavby na lodi (miluju lodě) nebo Renfieldova advokátská záchrana svého pána. I ta Lucy byla poměrně dobrá postava, sice u mě postava Sewarda trochu klesala tím, že takovou sobeckou instabitch tak čistě a bez nadhledu miloval (alespoň k tomu směřoval narativ filmu), ale jako nestranný pozorovatel jsem ji měl radši než jejího ex. Zasazení do moderní doby bylo násilné, závěr fraška. ()
Galerie (9)
Photo © BBC
Reklama