• Pohrobek
    *

    Podle teletextového obsahu psychologické drama, které jsem v tom tedy hledal marně, by se však pro označení žánru tohoto díla hodilo stále více než zde deklarovaná komedie. Celý film si vytkl jako skromný cíl vyřešit rasovou problematiku a k tomu ještě všechny možné pubertální problémy. Ne že by se to nějak zvlášť podařilo, ale na Olmera to je úplná paráda. Nejsměšnější byla asi ironická role všeználka Michala Suchánka, který si tu už pomalu zadělával na dnešní kariéru.(23.12.2004)

  • Alementina
    ***

    Celou první pulhodinu jsem se jen bavila pohledem na mladinké tváře těch, co už znám jen s těmi pár křížkami na bedrech. Vůbec jsem neměla ni potuchy o tomhle filmu. A ted dodatecne jeste zjistuju, že jsme nepoznala Brožovou, Jílkovou a Blanarovičovou.(11.9.2011)

  • Jacinda
    odpad!

    Dívka se zamiluje do cikána a Blanarovičová je nechutná. Budiž k dobru tomuto filmu, že oslovuje nepřizpůsobivé občany jménem který si zaslouží(26.12.2010)

  • Big Bear
    ***

    A já si už tenkrát myslel, že Sagvan je Ital... Gouryella má pravdu, film dnešního diváka (pokud vůbec na to bude koukat) zaujme jen dětskými herci, z nichž je dnes jiná liga. Jeden dostal řád od prezidenta, další točí trapné pořady s Buchtou, ostatní se tak všelijak motají po nekonečných seriálech. Kačenka dnes miluje jen bohaté muže a Míša dává slovo účastníkům diskusních pořadů... Ačkoliv je to celé mírně naivní, pro ty co jezdili a jezdí na vodu z těch záběrů Ohře dýchne vůně řeky. Snad je to tou její tehdejší divokostí i opuštěným okolím se starými zřícenými mosty a rozbitými jezy bez chatových koloní... Je to letní film, plný slunce a záběrů na vodu. Dnešní divák asi plně nepochopí co to bylo jezdit bez konví jen s loďáky, lodě tahat sebou vlakem, spát v plátěných áčkách s hliníkovými tyčemi v dekáči a v baterkách mít ultratěžké monočlánky ,,buřty''. Nebylo vyjímkou když někdo sjížděl řeku na pramici... Dnes je doba softshellu, samorozbalovacích stanů, nepotopitelných kánoí i obrovských raftů, doba vodotěsných LED svítilen a vodáckých společností, které mají celý tok řeky pokrytý základnami a které vám loď přivezou i odvezou, případně dofouknou na checkpointu cestou. Ale je to i doba, kdy nemůžete večer zastavit a utábořit se kde se vám líbí, protože je tam chráněná oblast nebo přímo cedule některého ze soukromého majitele pozemku. A tak jste nuceni zakotvit a spát tam, kde by jste dříve nekotvili. Uložíte se v některém z kempů narvaných k prasknutí, kde si dobijete mobil, osprchujete teplou vodou, kde řve hudba, do noci jedou fast foody a kde vám hrozí, že ráno najdete svůj stan poblitý některým z mnoha desítek opilých vodáků... Neříkám, že vše je špatně a krásně to ve filmu vyjádřil Kratina ,,víš někdy to je těžké''... Ale při sledování tohohle dětského filmu se mi tak nějak po těch dávných časech, kdy chatrnou výbavu nahrazovalo nadšení a radost z dobrodružství (už jen proto, že jináč to zkrátka nešlo) - zastesklo. Snad to bylo i tou foukací harmonikou a Rosou na kolejích od Wabiho. Pokud bych měl srovnávat atmosféru tohoto filmu a Proč bychom se netopili, tak tenhle právem v mém hodnocení o hvězdu vede. Tři pádla. * * *(2.7.2015)

  • MM_Ramone
    **

    V roku 1983 natočil český režisér Vít Olmer jednoduchý, teenagerský film o partii študentov, čo spoločne splavujú rieku. Na tomto snímku je pozoruhodné najmä to koľko hercov, ktorí sú dnes už všeobecne známymi tvárami, sa tu stretlo v detských úlohách. Tak napríklad mladučký Martin Zounar býval celkom sympaťák, alebo aj ďaľší ako povedzme Michal Suchánek, Kateřina Brožová, Michaela Jílková, Yvetta Blanarovičová, Filip Renč či už nebohý Michael Hofbauer boli celkom fajn. Taktiež sa mi pozdávali aj Sagman Tofi v úlohe značne zidealizovaného náčeľníka cigánskej bandy a charizmatický Vladimír Kratina ako rázny a rozumný vodca pubertálnych vodákov. **(24.3.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace