Reklama

Reklama

Jarmark marnosti

  • Velká Británie Vanity Fair (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Becky Sharpová je dcera chudého malíře a sní o bohaté budoucnosti. Má všechno, co ji předurčuje ke šťastnému životu a úspěchu ve společnosti: mládí, krásu, atraktivitu, inteligenci, vtip i dostatečnou dávku drzosti. Chybí jí jen jedno - dobrý původ. Jenomže v Anglii počátku 19. století na něm záleží nejvíc. Becky se nechává najmout jako guvernantka do rodiny poněkud výstředního sira Pitta Crawleyho. Tam se seznámí s jeho mladším synem Rawdonem a spřátelí se s panovačnou tetou Mathildou. Po nějaké době si Rawdona tajně vezme. Ze začátku jsou plni optimismu, a ačkoliv je Rawdon vyděděn, žijí si na velmi vysoké úrovni. Její protiváhou je Amélie Sedleyová, pasivní a sentimentální dívka ze zámožné rodiny. Obě jsou ochotné udělat vše proto, aby se staly součástí nejvyšší společenské elity. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (139)

pm 

všechny recenze uživatele

Tento film opravdu není červená knihovna, jak se tu někteří snaží naznačit, William Makepeace Thackeray byl satirik a humorista, jeho tvorba pak převážně společensko- kritická, to už by k červené knihovně měla blíže Jane Austenová, nebýt tolik sofistikovaná. To, že tvůrci Jarmarku marnosti promrhali všechny své trumfy, je ale smutné a do očí bijící, a to posuzuji skutečně jen film, protože Thackeryho objemný román jsem v rukou nedržela přes dvacet let a v dohledné době na tom nemíním nic měnit. Za bohatou výpravou a okázale dekadentní barevností cítím prázdnotu, kterou nezachránilo ani zajímavé herecké obsazení většiny postav. Gabriel Byrne je zde trestuhodně nevyužitý, a Rebecca Reese Withersponeové v mých očích postrádá vnitřní inteligenci a integritu, která se mi na ní tolik líbila v „Pravé blondýně“ a ve „Walk the Line“. Jediní, proti komu bych asi neměla větší výhrady, tak zůstávají Jonathan Rhys Meyers, který zajímavost svede propůjčit každé roli a James Purefoy... Tomu, kdo by snad chtěl vidět, jak by takový příběh také mohl vypadat, mohu doporučit minisérii televize BBC z roku 1998. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

„ Stačí získat postavení a svět vám leží u nohou“. A přesně to je cílem chudé, ale ctižádostivé Becky Sharp, mít co nejvyšší postavení ve společenské hierarchii. Jenže do běžného handlu, kde se kupčí před sňatkem... . „ mám značný majetek a bídný původ. Mám tedy na výběr pouze z chudých šlechticů nebo bohatých měšťáků. Jako ty. Ráda bych měla titul. Když my dva ty majetky spojíme, titul si potom můžeme koupit.“, nemá co nabídnout. Má pouze svoji chytrost (vychytralost) a šarm. A do té naduté společnosti, kde vládne chamtivost a hloupost, ale navenek se tak krásně leskne .... prostě chce. Ironický pohled na snobskou společnost ve velkolepé kostýmové podívané se skvělou Reese Witherspoon. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Doposud jsem si Thackerayho spojovala ve filmu jen s Barry Lyndonem, který je příliš Kubrick, než aby to byl Thackeray. Ale naštěstí Vanity Fair je mnohem častěji adaptovaný román a tato zatím poslední verze je velmi půvabná a inspirativní. Zatímco na počátku (1911) byla geniální zkratka ve 30. letech jedna sexy moderní verze s Myrnou Loy a druhá tradiční v Technicoloru s Miriam Hopkins, tato s okouzlující Reese Witherspoon vrací celý příběh do indických souvislostí a vypráví o všem milém i nemilém, co nebohou Becky Sharp potkalo. Ačkoli Becky by sama sebe nikdy neoznačila za nebohou, že ano. Tyto opulentní romány v empírové nádheře skutečně mohou jen získat, pokud je režíruje někdo tak kosmopolitní jako Mira Nair. Ano, ta Mira Nair, jejíž Bouřlivá svatba tolik znamenala pro obnovení zájmu o indický film a indickou kulturu na západě. Zkrátka, mohu jedině doporučit. A pokud si stále nejste jisti, klidně si dejte na čas, já čekala na své setkání s Vanity Fair celou dekádu a vyplatilo se. ()

Krissty 

všechny recenze uživatele

Uvažovala jsem i nad 3*, ale to bylo asi po hodině trvání filmu. Jenže pak se to táhlo a táhlo, až se to dokázalo dotáhnout dokonce dál než na dvě hodiny a to tomuto snímku rozhodně nepřidalo. A když jsem si navíc ke konci uvědomila, že se mi ta hudba prostě nelíbí, nemohlo být pochyb o mém podprůměrném hodnocení. Ano, Reese a Romola sice byly skvělé a na jejich manžílky byl příjemný pohled, ale to bylo asi tak všechno. Až na pár silnějších scén mě příběh vyloženě nudil a celé mi to přišlo takové neuspořádané. Bylo tam dost podstatných věcí, které se staly mimo dosah kamery (jen se o nich mluvilo), a také tam bylo hodně záběrů, které bych bez problémů dokázala vyškrtnout. Závěr se mi sice líbil opravdu dost, ale na mém hodnocení to nejspíš nic moc nezmění. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Ve své první polovině má snímek šťávu a spád, jenže s postupem minut se zpomaluje a ztrácí dech. Stopáž je příliš dlouhá, přesto je řada důležitých momentů pouze útržkovitá a jiné, zbytečné pasáže mají zase příliš mnoho prostoru, psychologie postav moc černobílá. Reese Witherspoon není v hlavní roli špatná, ale na tenhle film se „Pravá blondýnka“ moc nehodí, není příliš výrazná. Nejlepší z herců je Gabriel Byrne, bohužel má málo prostoru. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (18)

  • Kostymérka Beatrix Aruna Pasztor vyhrála za svojí práci Golden Satellite Award a režisérka Mira Nair byla nominována na Zlatého lva na Filmovém festivalu v Benátkách. (imro)
  • Jarmark marnosti je první velká adaptace Thackerayho díla od Barry Lyndona (1975) Stanleyho Kubricka. (imro)
  • Dříve než smlouvu na film podepsala indická režisérka Mira Nair, seděl na pomyslné režisérské stoličce Benjamin Ross, který natočil například pro HBO dokument o Orsonu Wellesovi RKO 281. (imro)

Reklama

Reklama