Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Živly nemají slitování. Pocítíte jejich zuřivost. Atlantik se vzdouvá v třicetimetrových vlnách. Vítr zuří na maximum! V říjnu 1991 se tři povětrnostní fronty - mezi nimi i hurikán Grace - srazily v dosud největší zaznamenané bouři, meteorology nazvané "Dokonalá bouře". Ve filmu Dokonalá bouře posádka rybářské lodi Andrea Gail bojuje s nejmocnějšími živly, jaké kdy příroda uvolnila ze řetězu... (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (389)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Ambiciózní kapitán Clooney hodlá všechny přesvědčit, že má delší prut než kolegyně mořská vlčice, jenže tak dlouho se chodí za Grand Banks pro ryby, až se vlasec utrhne.. Schématický úvod, poutavý rybářský střed a zdlouhavý závěr s dokonale digitální bouří, která vás donutí sedět na gauči v záchranném kruhu. Pochybuje snad ještě někdo o tom, že paní Petersenová porodila malého Wolfganga ve vaně? P.S.: Možná to ovlivnila počínající mořská nemoc (takřka bod zlomu nad záchodovou mísou), ale na té obří vlně, kterou hlas Kanyzy od kormidla familiárně oslovoval mrcho, jsem koutkem oka spatřil surfaře Bodhieho a za ním jeho vlající blonďatou kštici.. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zasazením zcela věrohodných postav do zcela nevěrohodných situací (tsunami, žralok, muž přes palubu, roztržka na lodi…) připomíná Dokonalá bouře aluzi na první a druhou světovou válku, v níž stateční muži z masa a kostí čelili všeobjímající absurditě na válečném poli i mimo něj. Na tomtéž byl postaven rozpor mezi vojenským drilem a zkušeností Vietnamu ve Full Metal Jacket. Základní rétorická figura Kubrickova filmu vyplývala z konfrontace obou částí, kdy reálná vietnamská zkušenost radikálně negovala cíle výcviku; vše bylo jinak. Němec Petersen stejně jako kolega-pobočník Emmerich navazují ve svých reminiscencích německého válečnictví na „triumf vůle“ a „vítězství víry“, tedy pilíře Ameriky, ale jsou mnohem epochálnější než sama Riefenstahlová, dávajíc vzpomenout, co se stane s národem, když zvlčí. Ve svých filmech sesílají na Ameriku epidemie a povodně, revanšujíc se za poválečné reparace. V Petersenovi a Emmerichovi, efektním, spektakulárním, rádoby zděšeným farizeům, vzkypěl nebezpečný výhonek Čtvrté říše, nadcházející po První říši Karla Velikého, Druhé říši Bismarckově a Třetí říši Hitlerově. Samozřejmě, na apokalyptickém myšlení je postavena moc pokleslého křesťanství a Amerika v tomhle zatím jiná být zřejmě ještě nějaký čas nehodlá. Místo toho, aby se takový apokalyptik věnoval hledání možných změn, točí jeden temný příběh za druhým. Maluje čerty na zeď a čeká Armagedon. Fanatizuje davy. Pořád je to ale ta samá apokalyptická posedlost, do níž nás americký zábavní průmysl s pomocí z Evropy improtovaných německých režisérů vrhá, aby nás z ní američtí júesarmy hoši mohli zachránit. Takovému Emmerichovi, i když by potřeboval dramaturga a sebereflexi jako sůl, nikdo nic říct nemůže, protože jeho filmy vyinkasovávají stovky milionů dolarů. Podobně nemohl nikdo nic vytýkat svého času Hitlerovi, jehož nešťastná strategická rozhodnutí nahrávala spojeneckým armádám. Podobně zvlčil Majkl Bay, který svůj nejlepší film, Skálu, natočil pod striktním producentským dohledem, aby po dosažení režisérské svobody promrhal s Transformery deset let života, které mohl investovat do filmové adaptace proslulé gamesy Half-Life (pokud to někomu nedošlo, osud Gordona Freemana je principielně totožný s osudem Stanleyho Goodspeeda); do stejného ranku patří nadstandardní Univerzální voják tehdy začínajícího Emmericha, dnes mesiášského vůdce utrženého z řetězu (sebe)reflexe. Málokdo ví, že kasovní trháky jako Independence day nebo Godzilla vlastní štempl německé filmové školy, přitom byla doba, kdy Západ považoval Němce především za staromódní a pikorestní. Malá a velká vévodství, středověká města, barokní paláce, čarovné hrady na Rýnu a gotické zříceniny, norimberské hračky, drážďanské pastýřky a němečtí profesoři, komická jména jako Ulm, Worms, Polkwitz, tři sta různých druhů klobás, to bylo Německo. ()

Reklama

heyda 

všechny recenze uživatele

Je to tak mezi 3 a 4 hvězdičkami. Dokonalá bouře je katastrofický film, který se snaží vyvarovat co nejvíc Emmerichovských klišé a to se mu zdárně daří. Malinko mi sice nesedl závěr a z celkového napětí mě vyrušelo hned 5 reklam. Čert vem debilní Novu. Bohužel i tento fakt mi nakonec pokazil dojem z tohoto filmu. Cítím, že Petersen vytvořil docela solidní katastrofický film, každopádně bych si to dokázal představit o něco bohatší. Ta část filmu, která se odehrává v té šílené bouřce je velmi chaotická, což je logické, ale já bych takové peklo střídal třeba s jinými záběry, protože dívat se tolik minut jen na rozbouřené moře, samej hukot, tmavou helikoptéru, která se snaží vylovit nějaké trosečníky nebo loď, která se pere s vlnami to člověka po chvíli omrzí. Každopádně myslím, že mezi katastrofickými filmy se jedná o docela poctivý film, jehož reálnost je docela věrná, takže v zásadě můžu doporučit, ale potenciál tam vidím přece jen vyšší. 65% ()

fleker 

všechny recenze uživatele

Já nechci bejt hnědopuch, ale nějak nerozumím tomu štítku "podle skutečného příběhu", když celý film je postavený na tom, kolika různýma peripetiema se musela banda rybářů uvízlá na moři v bouři prokousat, a na konci filmu se dozvíme že vlastně nikdo z posádky nepřežil...vysílačka jim odešla, noutbuk ani smartfouna jsem tam nikde neviděl, takže celý ten příběh buď poslal někdo z nich telepaticky do budoucnosti a nebo scénárista dokázal vyvolat ducha jednoho z posádky, ale pak zase nechápu proč i tahle část nebyla součástí filmu, působilo by to mnohem reálněji a věrohodněji. ()

meave 

všechny recenze uživatele

Neviem prečo, ale ja takýmto katastrofickým filmom jednoducho neverím. Niečo mi vraví, že človek ani v čo akom vypätí, nevydrží lietať na kovovej konštrukcii hore-dolu a pritom zvárať, udržať helikoptéru, potom z nej pod vodou vyliezť a ešte nájsť svojich parťákov, dotankovať kerozín v počasí keď sa ani nelieta a ani žraloky nehryzú ľudí ležiac na palube lode. Nemôžem si pomôcť..a nezachránia to ani trpiace tučné ženy, ktoré v bare čumia s deckami asi jedinú telku vo village, ani smrkajúca kráska. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (14)

  • Michaela Ironsidea, který ve filmu hraje vlastníka baru, si kdosi z místních během natáčení spletl se skutečným majitelem podniku. (akisha)
  • Ve filmu se objeví záběry hurikánu Floyd, které štáb pořizoval tři dny. (HellFire)

Související novinky

Zemřel režisér Wolfgang Petersen

Zemřel režisér Wolfgang Petersen

16.08.2022

Ve věku 81 let zemřel slavný německý filmař Wolfgang Petersen. Režisér se proslavil v roce 1981 snímkem Ponorka, který obdržel šest nominací na Oscara. Tento úspěch vedl o tři roky později k dětské… (více)

Reklama

Reklama