Reklama

Reklama

Sourozenci Pablo a Tina mají velmi komplikovaný sexuální život. Pablo je úspěšný režisér, vášnivě zamilovaný do mladého Juana, který však jeho lásku dostatečně neopětuje. Tina je transsexuálka, která před lety prodělala změnu pohlaví kvůli svému otci, s nímž žila v incentním vztahu. Otec ji však opustil a Tina je naštvaná na všechny muže. Jejich složité vztahy se točí v kruhu lásky, vášně a především touhy, která je ovládá. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (56)

danoo 

všechny recenze uživatele

Morbídna romantická dráma nie nepodobná predchádzajúcemu filmu Matador, ktorej zápletku režisér neskôr využil i v La mala educación. Príbeh promiskuitného režiséra prenasledovaného ohrdnutým milencom by v rukách niekoho iného než Pedra Almodóvara vyznel buď trápne, alebo nudne, čo v tomto prípade absolútne nehrozí. Len hitchcockovský rámec, do ktorého je film uzavretý, je akýsi zväzujúci. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Je libo dárkově zabaliti? Ano, pane Almodóvare. Pedro si nejen zahrál prodavače, ale od předchozích filmů i vyzrál. Podivné postavičky se zde kumulují v míře nebývalé. Rozkošný je vztah otce a syna policistů. I když mají plnit především komickou úlohu, skvěle předvádí střet naivního horkokrevného mladíčka s již značně obroušeným mentorem. Hlavní dějovou linku nese na svých bedrech Pablo. Všichni jej milují, nebo tedy alespoň pěkná řádka mužů a jedna slečna. Láska některých k Pablovi je tak veliká a spalující, že na často znějící Brelovu píseň se nejvíce hodí Koptův překlad. Neopouštěj mě, lásko prokletá, to by bylo možná ještě výstižnější. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v březnu 2020. Dílo Zákon touhy je freudovskou taškařicí ve střetu tří traumaty dětství závažně poznamenaných vnitřních světů. Příčiny, následky, bariéry, potřeby, Freudova psychoanalýza má málokdy vhodnější ukázku výstředností a touhy, osamělosti a zvrácenosti. Úzkosti zjizvených vnitřních světů žhnou v bezprostředním temperamentu vášní, s ní čelí vlastním běsům a strachu ze zklamání. Pedro Almodóvar opět nebrání své sebestřednosti, zářivé barvy pulsují Érotovým pudem, fanfáry doprovází přehlídku bizarních podob lásky, černý humor pomáhá zvládat i to niterné osvobození, ironie si vychutnává každou sebemenší příležitost k zajiskření atmosféry planoucí touhy a ublížené obavy v návratu té osamělosti. Nejzdatnějším z trojlístku je Pablo Quintero (zajímavý Eusebio Poncela), úspěšný filmový režisér kontroverzních způsobů. Je náročný na opětované projevy citu lásky. Touží po dokonalosti a bezstarostně se uspokojuje životem. Nejvíce opatrnou z trojice vášně je Tina Quintero (pozoruhodná Carmen Maura), Pablova transsexuální sestra a herečka. Bolesti zrady jsou devastující víře duše, přesto je láska stále její jedinou nadějí k niterné spokojenosti. Důvěra se pokouší i v zoufalství věřit. Nejbezelstnějším z trojice je Antonio Benítez (vynikající Antonio Banderas), mladík, dosti poznamenaný přehnaně přísnou katolickou výchovou své matky. Láska se stává formou posedlosti a probuzená vášeň citů již nechce stát v pozadí zájmu. Z dalších rolí: do Pabla zamilovaná Tinina náhradní dcerka Ada (Manuela Velasco), Pablova láska, hledající dostatečně vhodný způsob k opětování, Juan Bermúdez (Miguel Molina), Antoniova matka s puritánsky katolickou vizí života (Helga Liné), smrt pokojně vyšetřující zkušený policejní inspektor (Fernando Guillén), jeho netrpělivý a nezdvořilý syn a policejní detektiv (Fernando Guillén Cuervo), Pablův ošetřující a ochraňující lékař Martín (Nacho Martínez), Pablův zdatný právník (režisérův bratr Agustín Almodóvar), Adina matka, modelka a bývalá Tinina partnerka (Bibiana Fernández), či bývalý Tinin zpovědník, otec Constantino (Germán Cobos). Zákon touhy je excentrickým otiskem niterné úzkosti Pedra Almodóvara. I přes vzpouru veřejné masturbace dochází k procesu vlastního osvobození. Freud by měl určitě radost z odstředivých krás mumraje barevného hemžení. Osobitě výstřední a stylově odlehčený filmový prožitek! ()

Almásy 

všechny recenze uživatele

film z ktoreho srsi bohemizmus a frivolnsot almodovarovi vlastna. absurdna komedia je to co ten film vystihuje, on sa neda brat vazne a ani sa vazne brat nechce. len vam za hodinu a pol prednesie romanticku tragediu, otvorene sexualne sceny (antonio veru prekvapil :) ), zaujimave dialogy, tu a tam nejaka ta strhujuca scena. skratka, pocit po tomto filme sa rovna pocitu po jednorazovom blowjobe. ()

DannyBoy80 

všechny recenze uživatele

Tak toto je můj 6. Almodovaruv film a naprosto nejhorší. První scéna ja naprosto nechutná a hlavně absolutně mimo děj filmu. Další hodina je neskutečně nudná, vpodstatě se tam nic neděje. Postavy jsou docela ploché a vůbec jsem se s nima nezototžnil. Závěr filmu už je lepší a něco nám chce říct, ale je to tak vykonstruované, že je to zase úplně k ničemu. Hodně šatný film, celkově bych řekl,ž e starší Almodovarovy filmy jsou hodně slabé a těm novým nesahají ani po kotníky. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (14)

Reklama

Reklama