Reklama

Reklama

Setkání s múzou

Trailer

Světově proslulý australský malíř Brad Morahan (James Mason), který je rozčarovaný ze své práce, se usadí na jednom z ostrovů Velkého bariérového útesu. Ten obývá Ma Ryan, žena s vzezřením čarodějnice, a její vnučka Cora (Helen Mirrenová). Cora, která coby dítě přírody nejraději plave nahá, ukradne všechno, na co přijde, aby zaopatřila sebe i svou babičku alkoholičku. A když pak mladá žena začne Morahanovi pózovat, ani ukradených tři sta dolarů, které skončí v kapse tuláka Nata Kellyho, nemůže udusit Bradovu znovu zažehnutou vášeň a vzrušení z práce. Když se ale Ma Ryan po potyčce s Corou a hádce s Bradem nešťastnou náhodou zřítí z útesu a zemře, malíř i jeho modelka se obávají, že budou obviněni z vraždy... (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

Pekisan 

všechny recenze uživatele

Australske filmy su a budu ine. Napriek snahe o europsku rozfasnost, si zachoval svoju inakost a nenapadnu pomalost. Maliar ma krizu, zdrhne na ostrov, stretne dievca a maluje ju. Pride k tragedii, ta je vsak skor groteskna nez dramaticka. Rozmarnost a jednoduchost este chvilu pokeacuju a potom bum - laskavy koniec. Tak preco to pozerat? Lebo Helen Mirren je jedna z najsexy zenskych filmovej historie. A nehanbi sa. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Smázne ztracenou orientaci. Stále ten stejný "koš s ovocem." Mimo krov mrakodrapů. Šťávu má, dodá. Místo volných perspektiv, vůní, chutných barev, vlajících, rozděravěných sítěk ve dveřích. A především ONA. Neptunova chráněnka. "Eva" s harpunou a granátovým jablkem. Plnokrevný plod, chytlavý pohled těla plného pivoněk, vlasů banánové aleje. Akvabela na mořském koníku. Projev scenérie růžových rán, tyrkysových večerů. Koktejl živoucích světel panenského ostrova na kanárkovém "koberci." ()

Reklama

fragre 

všechny recenze uživatele

Nějak se mi té avizované životopisnosti nechce věřit. Takový červenoknihovní námět - umělecky vyčerpaný malíř opustí falešná lákadla civilizace, odjede do prosté chýžky na ostrově v jižních mořích, kde nalezne ztracenou inspiraci v podobě sličného a prostého dítka přírody, takové kombinace mořské panny a Tarzanky. K tomu ty různé svérázné figurky (často přehrávající) jako komický prvek - prostě je to čistočistá romantická komedie. Ale exteriéry, podvodní záběry i mladá Helen Mirren jsou opravdu krásné, takže se to dá shlédnout vcelku s potěšením. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Podmanivou atmosféru korálových útesů 1)  umocňují roztomilé figurky praštěných lidí. Úsměvný snímek je vhodný pro milovníky korálů, zvláště těch australských._____ 2)  Velice bych ocenil, kdyby onou múzou byl ten pěkný převozník, ale holt mám smůlu._____ 3)  23letou (v roce natáčení 1968) Helen Mirrenovou (Cora) v její první hlavní filmové roli bych nepoznal._____ 4)  Scénář vznikl jako adaptace částečně autobiografického románu Age of Consent od Normana Lindaye. Román byl vydán v roce 1938 a v Austrálii byl tehdy zakázán. Autor zemřel v roce, kdy film byl uveden do kin._____ 5)  Natáčelo se na závodišti Albion Park, dále pak v Brisbane, Ajax Film Centre v Sydney a především na ostrovech Dunk a Purtabil na Velkém bariérovém útesu na pobřeží Queenslandu. ()

Fifer 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je kouzelný kýč. Narazil jsem na něj zrovna ve chvíli, kdy v tisku vrcholí debata o tom, zda editovat a přepisovat staré romány. Tenhle příběh o lásce starého a slizkého boomera k nezletilé dívce by byl jistě první, který by někteří kritici rádi přepsali. A já jsem právě rád, že zůstal takový jaký je. I se svědectvím k oné době se všemi nelichotivými konotacemi. Tedy že starý bohatý muž si může zaplatit lásku chudé dívky. Ostatně to může samozřejmě i v roce 2023, jen už je to méně společensky akceptovatelné. Proto je dobře, že umělecká díla nepřepisujeme. Atmosféru má film kouzelnou a s Helen Mirren byste jistě chtěli také být na opuštěném ostrově. Nicméně film je kýč jak bič, ač je to feel good movie. Děj je velmi jednoduchý. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (2)

  • Film vznikl na základě autobiografie malíře a spisovatele Normana Lindsaye, který zemřel ve stejném roce, kdy byl film natáčen, ve věku 90 let. (Terva)

Reklama

Reklama